PDA

View Full Version : motorprobleem golf v gti

stephen_mk5
17-08-2011, 21:19
hallo

ik zit namelijk met een vervelend probleem dat maar niet stopt !
als ik gewoon in D (drive ) rondrij en ik kom a circa 70 a 80 per uur in 4deversnelling da is dan aan ong 2100 toeren , begint die echt te schokken en geen macht meer te vertonen . Maar bij hoge toeren en in sport doet hij alles wat ik van hem vraag .
Ondertussen is de n75 klep al vervangen het probleem was dan voor een twee weken weg maar nu is da dus nog erger voor ik mijn golfke naar de garage heb gebracht nu raden ze mij aan om de hele turbo te vervangen maar ik denk toch als het den hele turbo is dat ik niet meer zou vooruit geraken . hopelijk kan iemand van jullie mij helpen bij dit probleem alvast bedankt !!

TinusTG
18-08-2011, 16:40
Ik heb wel eens gehoord dat het aan de tandempomp kan liggen.. Bij Passats gebeurd dit nog wel eens..

geoff89
31-08-2011, 21:18
Ik denk dat de desbetreffende garage het toch bij het goede eind heeft, ik heb toevallig vorige week een mkV gehad met hetzelfde probleem, na een hoop vervangen bleek het toch eindelijk de turbo te zijn.

Dit werd ook genoemd in de terugkoppeling die ik van de importeurs garage kreeg.
(werk zelf bij een VAG Garage)

Fryslan
01-09-2011, 22:48
Zal eerst maar eens even een goede diagnose laten stellen, en dat kan idd uitdraaien op een stroefgaande turbo verstelling. Maar dit kan ook zijn dat er een bobine cq bougie niet goed is!

jettaracing
01-09-2011, 22:54
Wat voor motor ligt erin zo'n Mkv dan eigenlijk ,want de tfsi's hebben al zo'n twinscroll turbo ,die hebben geen mechanische verstelling meer toch?

patjetta
02-09-2011, 10:04
Als het aan de turbo ligt moet het toch altijd zijn?
Dus ook in de sport stand?

stephen_mk5
05-09-2011, 16:47
we hebben de wagen helemaal uitgelezen met een speciale pc deze geeft geen enkele fout aan, juist over de telefoon in de wagen . Nu zegt de garagist dat het de cardan kan zijn die sleept omdat hij laag hangt maar dit kan ik toch maar moeilijk geloven :s

de wastegateklep of (ventiel) is ook vervangen deze vertoonde een kleine scheur waardoor de turbodruk naar beneden ging .

als de wagen een dagje of drie twee stilstaat is het probleem dan ook voor die dezelfde tijd weg ......