Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-08-2011, 21:19
stephen_mk5 stephen_mk5 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 11
Default motorprobleem golf v gti

hallo

ik zit namelijk met een vervelend probleem dat maar niet stopt !
als ik gewoon in D (drive ) rondrij en ik kom a circa 70 a 80 per uur in 4deversnelling da is dan aan ong 2100 toeren , begint die echt te schokken en geen macht meer te vertonen . Maar bij hoge toeren en in sport doet hij alles wat ik van hem vraag .
Ondertussen is de n75 klep al vervangen het probleem was dan voor een twee weken weg maar nu is da dus nog erger voor ik mijn golfke naar de garage heb gebracht nu raden ze mij aan om de hele turbo te vervangen maar ik denk toch als het den hele turbo is dat ik niet meer zou vooruit geraken . hopelijk kan iemand van jullie mij helpen bij dit probleem alvast bedankt !!
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2011, 16:40
TinusTG's Avatar
TinusTG TinusTG is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 109
Default

Ik heb wel eens gehoord dat het aan de tandempomp kan liggen.. Bij Passats gebeurd dit nog wel eens..

Last edited by TinusTG : 18-08-2011 at 16:43.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2011, 21:18
geoff89's Avatar
geoff89 geoff89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 111
Default

Ik denk dat de desbetreffende garage het toch bij het goede eind heeft, ik heb toevallig vorige week een mkV gehad met hetzelfde probleem, na een hoop vervangen bleek het toch eindelijk de turbo te zijn.

Dit werd ook genoemd in de terugkoppeling die ik van de importeurs garage kreeg.
(werk zelf bij een VAG Garage)
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project
VW Kever 1300 AB 1973 project
Reply With Quote
  #4  
Old 01-09-2011, 22:48
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Zal eerst maar eens even een goede diagnose laten stellen, en dat kan idd uitdraaien op een stroefgaande turbo verstelling. Maar dit kan ook zijn dat er een bobine cq bougie niet goed is!
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2011, 22:54
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Wat voor motor ligt erin zo'n Mkv dan eigenlijk ,want de tfsi's hebben al zo'n twinscroll turbo ,die hebben geen mechanische verstelling meer toch?
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 02-09-2011, 10:04
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Als het aan de turbo ligt moet het toch altijd zijn?
Dus ook in de sport stand?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #7  
Old 05-09-2011, 16:47
stephen_mk5 stephen_mk5 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 11
Default

we hebben de wagen helemaal uitgelezen met een speciale pc deze geeft geen enkele fout aan, juist over de telefoon in de wagen . Nu zegt de garagist dat het de cardan kan zijn die sleept omdat hij laag hangt maar dit kan ik toch maar moeilijk geloven :s

de wastegateklep of (ventiel) is ook vervangen deze vertoonde een kleine scheur waardoor de turbodruk naar beneden ging .

als de wagen een dagje of drie twee stilstaat is het probleem dan ook voor die dezelfde tijd weg ......
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum