View Full Version : G3 VR6 geen sleutel, hoe starten?
dubster.be
07-02-2012, 13:45
hallo,
ik heb net een golfje 3 gaan halen van op een faillissement, helaas zonder sleutel :shake:
na controlle van de nodige vloeistoffen :tongue: en vlugge checkup heb ik de startmotor dus rechtstreeks 12V gegeven, motor draait mooi rond...
daarna de benzinepomp ook rechtstreeks 12V gegeven vanuit het interieur maar wil niets doen :(
ik vermoed dat er dus ergens een startonderbreker tussen zit als veiligheid tegen diefstal ofzo en dat ik een relais moet aansturen?
wie kan me helpen?
Sven-GTI
07-02-2012, 15:42
Klopt, als je startonderbreker hebt, krijg je de motor een minuutje aan het lopen ofzo, daarna stopt de benzinepomp als beveiliging (tenminste hetzelfde bij een andere mk3 meegemaakt met startonderbreker)
Is alleen wel wat jaartjes geleden en weet niet meer hoe ik de startonderbreker heb verwijdert, was iniedergeval niet heel erg moeilijk.
Turbo-Variant
07-02-2012, 16:47
Computer heeft ook spanning nodig....
Even stekker van contactslot halen, en dan even met stukjes kabel brugjes maken. Staan hele kleine cijfertjes op de stekker. Brugjes leggen tussen 15 en 30 en daarna tussen klem 30 en 50 (pas op, startmotor gaat draaien).
de startonderbreker is het bruine kastje onder je dash. misschien dat je die ook gewoon kan doorverbinden ergens?
Zonder de juiste transponder in de sleutel (bij de dealer op chassisnummer bestellen of een komplete set uit een andere auto inbouwen (ECU/Sleutel/transponder/transponderkastje) krijg je hem nooit voor langer dan een paar seconden aan het lopen.
dubster.be
08-02-2012, 08:58
Zonder de juiste transponder in de sleutel (bij de dealer op chassisnummer bestellen of een komplete set uit een andere auto inbouwen (ECU/Sleutel/transponder/transponderkastje) krijg je hem nooit voor langer dan een paar seconden aan het lopen.
iedereen bedankt voor de reactie :thumbup:
bouwt iedereen die een vr6 in golf1/2/... inbouwt dan ook de transponder over?
groeten
gooigolf
08-02-2012, 09:22
groeten
gewoon laten wegschrijfen die startblokkering //
kosten rond 50 euri ..
dan heb je geen gesodemieter meer ..
vrgr gooigolf :thumbup:
dubster.be
08-02-2012, 11:39
gewoon laten wegschrijfen die startblokkering //
kosten rond 50 euri ..
dan heb je geen gesodemieter meer ..
vrgr gooigolf :thumbup:
zal dus moeten gebeuren want moet in T3 bus komen...
nu ondertussen gezien dat de benzinepomp muurvast staat, deze dus ook vervangen om effe te testen
hopelijk vind ik een goedkope op de sloop :tongue:
golf mkII 16v
09-02-2012, 12:35
groeten
Zit dat op een rotor VR6?
De latere modellen hebben dat tog alleen
Excuus, vergeet mijn reactie ik zat aan een Golf 3 16v te denken.
golf mkII 16v
09-02-2012, 21:11
Geen van de golf3 van de 1e generatie hebben dat fabriekaf
Als het er niet opzit even een contactslot los erop zetten om de motor te proberen
Is alles goed dan gewoon het contactslot uitwisselen
Laatste golf2 en eerste golf 3 passen opelkaar
dubster.be
10-02-2012, 08:01
no problemo, eerst andere pomp scoren en dan even proberen, ik denk wel dat ik er uitkom :thumbup:
dubster.be
22-02-2012, 15:28
de startonderbreker is het bruine kastje onder je dash. misschien dat je die ook gewoon kan doorverbinden ergens?
vandaag eindelijk de tijd gehad om andere benzinepomp te monteren. Zoals verwacht sloeg de auto direct aan maar bleef niet draaien door de startonderbreker.
ik zie echter geen "bruin kastje" onder het dashboard, waar kan ik deze precies vinden :screwy:
bedankt alvast
gooigolf
22-02-2012, 17:02
vandaag eindelijk de tijd gehad om andere benzinepomp te monteren. Zoals verwacht sloeg de auto direct aan maar bleef niet draaien door de startonderbreker.
ik zie echter geen "bruin kastje" onder het dashboard, waar kan ik deze precies vinden :screwy:
bedankt alvast
heeft hij een leesring om contaktslot ?
als hij dat heeft .. dan zit hij bij je stuurkolom .
even kabeltje volgen van de leesring .
vrgr gooigolf
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.