![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik heb net een golfje 3 gaan halen van op een faillissement, helaas zonder sleutel ![]() na controlle van de nodige vloeistoffen ![]() daarna de benzinepomp ook rechtstreeks 12V gegeven vanuit het interieur maar wil niets doen ![]() ik vermoed dat er dus ergens een startonderbreker tussen zit als veiligheid tegen diefstal ofzo en dat ik een relais moet aansturen? wie kan me helpen? Last edited by dubster.be : 07-02-2012 at 13:49. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Klopt, als je startonderbreker hebt, krijg je de motor een minuutje aan het lopen ofzo, daarna stopt de benzinepomp als beveiliging (tenminste hetzelfde bij een andere mk3 meegemaakt met startonderbreker)
Is alleen wel wat jaartjes geleden en weet niet meer hoe ik de startonderbreker heb verwijdert, was iniedergeval niet heel erg moeilijk. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Computer heeft ook spanning nodig....
Even stekker van contactslot halen, en dan even met stukjes kabel brugjes maken. Staan hele kleine cijfertjes op de stekker. Brugjes leggen tussen 15 en 30 en daarna tussen klem 30 en 50 (pas op, startmotor gaat draaien).
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
![]() de startonderbreker is het bruine kastje onder je dash. misschien dat je die ook gewoon kan doorverbinden ergens?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
|||
|
|||
![]() Zonder de juiste transponder in de sleutel (bij de dealer op chassisnummer bestellen of een komplete set uit een andere auto inbouwen (ECU/Sleutel/transponder/transponderkastje) krijg je hem nooit voor langer dan een paar seconden aan het lopen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
iedereen bedankt voor de reactie ![]() bouwt iedereen die een vr6 in golf1/2/... inbouwt dan ook de transponder over? groeten |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
gewoon laten wegschrijfen die startblokkering // kosten rond 50 euri .. dan heb je geen gesodemieter meer .. vrgr gooigolf ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zal dus moeten gebeuren want moet in T3 bus komen... nu ondertussen gezien dat de benzinepomp muurvast staat, deze dus ook vervangen om effe te testen hopelijk vind ik een goedkope op de sloop ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit dat op een rotor VR6? De latere modellen hebben dat tog alleen |
#10
|
|||
|
|||
![]() Excuus, vergeet mijn reactie ik zat aan een Golf 3 16v te denken.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Geen van de golf3 van de 1e generatie hebben dat fabriekaf Als het er niet opzit even een contactslot los erop zetten om de motor te proberen Is alles goed dan gewoon het contactslot uitwisselen Laatste golf2 en eerste golf 3 passen opelkaar |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
no problemo, eerst andere pomp scoren en dan even proberen, ik denk wel dat ik er uitkom ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
vandaag eindelijk de tijd gehad om andere benzinepomp te monteren. Zoals verwacht sloeg de auto direct aan maar bleef niet draaien door de startonderbreker. ik zie echter geen "bruin kastje" onder het dashboard, waar kan ik deze precies vinden ![]() bedankt alvast |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heeft hij een leesring om contaktslot ? als hij dat heeft .. dan zit hij bij je stuurkolom . even kabeltje volgen van de leesring . vrgr gooigolf |