henkwassenaar
15-02-2012, 18:22
MK2 1.3 NZ Lambda sonde stekker los--> Geen verschil. KAPOT?
Bij deze heb ik de volgende vraag/probleem bij mijn 92ér Golf2 1.3 NZ
De auto start altijd bij koud of warm weer, en dit is dus geen enkel probleem.
Maar als de auto met een koude motor een scheve oprit/helling moet oprijden en weerstand krijgt, valt hij uit omdat hij te laag in toeren valt.
Als ik gas bij geef blijft hij wel lopen.
Stationair blijft hij bij koude motor wel lopen maar valt soms heel iets terug zodat hij net tegen het uitvallen aan hikt.
Bij een warme motor en een stukje te hebben gereden is er niks aan de hand en loopt de motor gewoon netjes.
Nu heb ik vele onderdelen vervangen en nagkeken.
- Alle stekkers schoongemaakt en nagekeken.
- Luchtleidingen gecontroleerd op scheurtjes etc.
- Luchtmassa meter stekker als deze los haal valt deze gelijk uit. Dus na mijn weten functioneert deze wel?
Enige waar ik nog aan denk zou kunnen zijn:
- Blauwe temp. sensor vervangen misschien?
- Lambda sonde?
Nu heb ik bij het stationair laten lopen de stekker van de Lambda sonde los gehaald, maar merk geen enkel verschil bij het er op drukken of loshalen hiervan..................... Zou dit het probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Bij deze heb ik de volgende vraag/probleem bij mijn 92ér Golf2 1.3 NZ
De auto start altijd bij koud of warm weer, en dit is dus geen enkel probleem.
Maar als de auto met een koude motor een scheve oprit/helling moet oprijden en weerstand krijgt, valt hij uit omdat hij te laag in toeren valt.
Als ik gas bij geef blijft hij wel lopen.
Stationair blijft hij bij koude motor wel lopen maar valt soms heel iets terug zodat hij net tegen het uitvallen aan hikt.
Bij een warme motor en een stukje te hebben gereden is er niks aan de hand en loopt de motor gewoon netjes.
Nu heb ik vele onderdelen vervangen en nagkeken.
- Alle stekkers schoongemaakt en nagekeken.
- Luchtleidingen gecontroleerd op scheurtjes etc.
- Luchtmassa meter stekker als deze los haal valt deze gelijk uit. Dus na mijn weten functioneert deze wel?
Enige waar ik nog aan denk zou kunnen zijn:
- Blauwe temp. sensor vervangen misschien?
- Lambda sonde?
Nu heb ik bij het stationair laten lopen de stekker van de Lambda sonde los gehaald, maar merk geen enkel verschil bij het er op drukken of loshalen hiervan..................... Zou dit het probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt.