Log in

View Full Version : warme start golf 2 1.6 1986

NickyMKII
25-02-2012, 17:54
Hallo allemaal, vraagje aan de experts:

Ik ben in het bezit van een golf 2 1.6 benzine EZ motor uit 1986 met een km stand van 142 dkm en heb het volgende probleem:

De koude start geeft geen enkel probleem, slaat na 2 keer draaien van de startmoor aan en loopt direct (wel een paar seconden met een verhoogd stationeer)
Start op bedrijfstempratuur ook perfect, slaat bij de eerste slag aan.
Maar als de motor op bedrijfstempratuur wordt uitgeschakeld en na een minuut of 10 weer wordt gestart is het een zwaar probleem.
Het verschilt ongeveer tussen de 15 en 30 seconden dat ik hem moet doorstarten en dan het motortje zwak tot leven komt.

Het volgende is al vervangen: Complete revisie carburateur (voetpakking vlotter e.d.) gehele vacuumsysteem vervangen, bougiekabels, rotor e.d. vervangen en de tempratuursensor.

Dit alles heeft geen enkel resultaat geleverd, wat mij later opviel was een sterke benzine lucht na het doorstarten.

Wie kan mij een tip geven waar ik dit probleem mee kan teckelen????

koenjanssen
26-02-2012, 11:48
Heb met hetzelfde probleem te maken, ben benieuwd....

Gino89
26-02-2012, 13:11
Als je hem op contact zet start je hem dan direct?

Het best is even op contact zetten, en dan even wachten. Zodat de benzine pomp druk kan opbouwen. Maar ik weet niet precies hoe het met jou blok zit.

Of heb je een mechanische benzinepomp? Je zou bijna zeggen dat hij de druk niet blijft houden op de benzine leiding. En hij dus weg valt. En zo gouw als jij start hem langzaam weer op druk duwt. En dus ook niet direct aanslaat.

NickyMKII
29-02-2012, 16:08
Hallo,

Nee het gaat om een mechanische benzine pomp die voor op het onderblok zit naast de oliefilter.
Toch ben ik nog verder gaan zoeken en heb er een andere brandstofpomp in gezet en de "verdamper" (expansievatje tussen de pomp en de carburateur) vernieuwd, geen resultaat.......

Toen ben ik maar weer eens richting de carburateur gaan zoeken, heb de luchtfilterbak weg gehaald en de auto gestart, toen ben ik aan de curburateur gaan bewegen om te controleren of hij niet lek is op de flens, hij lijkt erg los te zitten maar ik heb geen verschil in het stationeer lopen, ik heb mij laten vertellen dat dit wel het geval moet zijn bij een lekke flens.

gooigolf
29-02-2012, 19:27
hallo ..

ik heb ondsteking tijdstip beetje verdraait ..
en start koud als warm in 1 keer ..had zelfde
vrgr gooigolf

NickyMKII
29-02-2012, 20:24
Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen!!! :thumbup:

gizmo98
29-02-2012, 20:38
teken hem wel eerst af hoe die staat voor je hem verdraaid :thumbup:

NickyMKII
29-02-2012, 21:20
Yep,

Alle mogelijke standen gehad, max linksom slecht stationeer en max rechtsom gaat ie ploffen, alles er tussenin geen verbetering ten opzichten van het startprobleem.

De zoektocht gaat verder ;)

tim_j
02-03-2012, 19:58
Toch even goed (laten) afstellen met een stroboscoop, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen.

Bougies ook vervangen?

gooigolf
02-03-2012, 20:39
heb eventuweel 2 x .. pierburg goedlopend
voor de 1.6 ez ..

denk dat je daar dan in moet zoeken ..
vrgr gooigolf

M v D
02-03-2012, 20:48
Het blijven lastige carbs, die Pierburgs voor de 1600.
Mijn buurjongen heeft er ook eentje en die carb hebben we hoogsonoor gereinigd, alle vacuumslangetjes vernieuwd en verder is alles aan het blok ook vernieuwd. Het werkt betrouwbaar, maar blijft af en toe nukken.
Is het misschien ook zo dat de choke er langzaam weer op gaat(Bimetaal) en dat je dus na 10 min stilstand, aan het starten bent met de choke erop, wat dus voor een verzuipeffect zorgt???

René
02-03-2012, 21:08
Stond op marktplaats nog een Weber te koop..plug en plee voor een Golf 2 1.6.

NickyMKII
04-03-2012, 08:43
Zo een weber is natuurlijk een goed alternatief, ben je ook van dat hele vacuumsysteem af geloof ik. Weet iemand of ik dan een hamdmatige shoke moet inbouwen?
Ik ga dit eens nader onderzoeken! Thanx!!!

Matheo
04-03-2012, 10:14
Zo een weber is natuurlijk een goed alternatief, ben je ook van dat hele vacuumsysteem af geloof ik. Weet iemand of ik dan een hamdmatige shoke moet inbouwen?
Ik ga dit eens nader onderzoeken! Thanx!!!

Een mono-weber is wel een geniaal alternatief voor de drama pierburgs. Maar je krijgt dan inderdaad wel een handchoke, maar dat is het werk nu ook weer niet.

NickyMKII
10-03-2012, 17:21
Inderdaad!!!

Mono Weber gemonteerd, weg Pierburg, weg vacuumsysteem, weg probleem!!!
Zo veel stelde het niet voor om het te monteren, en het resultaat is te gek! :thumbup: