Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-02-2012, 17:54
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default warme start golf 2 1.6 1986

Hallo allemaal, vraagje aan de experts:

Ik ben in het bezit van een golf 2 1.6 benzine EZ motor uit 1986 met een km stand van 142 dkm en heb het volgende probleem:

De koude start geeft geen enkel probleem, slaat na 2 keer draaien van de startmoor aan en loopt direct (wel een paar seconden met een verhoogd stationeer)
Start op bedrijfstempratuur ook perfect, slaat bij de eerste slag aan.
Maar als de motor op bedrijfstempratuur wordt uitgeschakeld en na een minuut of 10 weer wordt gestart is het een zwaar probleem.
Het verschilt ongeveer tussen de 15 en 30 seconden dat ik hem moet doorstarten en dan het motortje zwak tot leven komt.

Het volgende is al vervangen: Complete revisie carburateur (voetpakking vlotter e.d.) gehele vacuumsysteem vervangen, bougiekabels, rotor e.d. vervangen en de tempratuursensor.

Dit alles heeft geen enkel resultaat geleverd, wat mij later opviel was een sterke benzine lucht na het doorstarten.

Wie kan mij een tip geven waar ik dit probleem mee kan teckelen????
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2012, 11:48
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Heb met hetzelfde probleem te maken, ben benieuwd....
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2012, 13:11
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als je hem op contact zet start je hem dan direct?

Het best is even op contact zetten, en dan even wachten. Zodat de benzine pomp druk kan opbouwen. Maar ik weet niet precies hoe het met jou blok zit.

Of heb je een mechanische benzinepomp? Je zou bijna zeggen dat hij de druk niet blijft houden op de benzine leiding. En hij dus weg valt. En zo gouw als jij start hem langzaam weer op druk duwt. En dus ook niet direct aanslaat.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-02-2012, 16:08
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Hallo,

Nee het gaat om een mechanische benzine pomp die voor op het onderblok zit naast de oliefilter.
Toch ben ik nog verder gaan zoeken en heb er een andere brandstofpomp in gezet en de "verdamper" (expansievatje tussen de pomp en de carburateur) vernieuwd, geen resultaat.......

Toen ben ik maar weer eens richting de carburateur gaan zoeken, heb de luchtfilterbak weg gehaald en de auto gestart, toen ben ik aan de curburateur gaan bewegen om te controleren of hij niet lek is op de flens, hij lijkt erg los te zitten maar ik heb geen verschil in het stationeer lopen, ik heb mij laten vertellen dat dit wel het geval moet zijn bij een lekke flens.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-02-2012, 19:27
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ..

ik heb ondsteking tijdstip beetje verdraait ..
en start koud als warm in 1 keer ..had zelfde
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #6  
Old 29-02-2012, 20:24
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-02-2012, 20:38
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

teken hem wel eerst af hoe die staat voor je hem verdraaid
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #8  
Old 29-02-2012, 21:20
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Yep,

Alle mogelijke standen gehad, max linksom slecht stationeer en max rechtsom gaat ie ploffen, alles er tussenin geen verbetering ten opzichten van het startprobleem.

De zoektocht gaat verder
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2012, 19:58
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Toch even goed (laten) afstellen met een stroboscoop, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen.

Bougies ook vervangen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2012, 20:39
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

heb eventuweel 2 x .. pierburg goedlopend
voor de 1.6 ez ..

denk dat je daar dan in moet zoeken ..
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #11  
Old 02-03-2012, 20:48
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Het blijven lastige carbs, die Pierburgs voor de 1600.
Mijn buurjongen heeft er ook eentje en die carb hebben we hoogsonoor gereinigd, alle vacuumslangetjes vernieuwd en verder is alles aan het blok ook vernieuwd. Het werkt betrouwbaar, maar blijft af en toe nukken.
Is het misschien ook zo dat de choke er langzaam weer op gaat(Bimetaal) en dat je dus na 10 min stilstand, aan het starten bent met de choke erop, wat dus voor een verzuipeffect zorgt???
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #12  
Old 02-03-2012, 21:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Stond op marktplaats nog een Weber te koop..plug en plee voor een Golf 2 1.6.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-03-2012, 08:43
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Zo een weber is natuurlijk een goed alternatief, ben je ook van dat hele vacuumsysteem af geloof ik. Weet iemand of ik dan een hamdmatige shoke moet inbouwen?
Ik ga dit eens nader onderzoeken! Thanx!!!
Reply With Quote
  #14  
Old 04-03-2012, 10:14
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by NickyMKII
Zo een weber is natuurlijk een goed alternatief, ben je ook van dat hele vacuumsysteem af geloof ik. Weet iemand of ik dan een hamdmatige shoke moet inbouwen?
Ik ga dit eens nader onderzoeken! Thanx!!!


Een mono-weber is wel een geniaal alternatief voor de drama pierburgs. Maar je krijgt dan inderdaad wel een handchoke, maar dat is het werk nu ook weer niet.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #15  
Old 10-03-2012, 17:21
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Default

Inderdaad!!!

Mono Weber gemonteerd, weg Pierburg, weg vacuumsysteem, weg probleem!!!
Zo veel stelde het niet voor om het te monteren, en het resultaat is te gek!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum