Scirocco_1600
02-05-2012, 18:15
hallo .
ik raak er maar niet uit welke nokkenas ik best zou nemen in mijn nieuwe opgebouwde motor .
wat ik zeker al weet is dat het een kent cams wordt ( omdat alles in de cilinderkop al van kent cams is ( nokvolger , klepveren ... enz ) en ook omdat mijn dealer ze snel leverd en op voorraad heeft .
nu ben ik aan het kijken in de catalogus en er zijn er stuks waar ik wel oog op heb , de 290 ° ( is ook in kit leverbaar ) , 294° en 300 ° in combinatie met verstelbaar tandwiel .
verder specs van de motor .
basic 2.0 8v ( 2E)
dieselkrukas van tdi ( originele was stuk gegaan ) + verlicht vliegwiel .
zuiver pas gemaakt .
drijfstangen verlicht
cilinderkop gevlakt
grote kleppen gemonteerd ( zowel in als uitlaat )
cilinderkop geflowd
dubbel kent cams klepveren
kent cams competion nokvolgers
carburatie ( ofwel weber 32/34 dtlm , of 2x 40ers , of 2x 45ers ( heb ik allemaal liggen dus kan ik nog kiezen )
doel van de motor : ik wil een pittige motor voor wedstrijden op circuit , trackday , en rittensport ... maar de wagen moet ook op straat komen ( voor oldtimer meetings ) . het is niet dat ik er als een gek mee zal rond scheuren , maar ik wil toch best wat power hebben zitten ( voor als het echt nodig wordt :) )
dus welke nokkenas zou ik het best kiezen ?
ohja motor wordt begrensd op 6500rmp ( omdat een blok met dieselkrukas niet graag toeren maakt . )
ik raak er maar niet uit welke nokkenas ik best zou nemen in mijn nieuwe opgebouwde motor .
wat ik zeker al weet is dat het een kent cams wordt ( omdat alles in de cilinderkop al van kent cams is ( nokvolger , klepveren ... enz ) en ook omdat mijn dealer ze snel leverd en op voorraad heeft .
nu ben ik aan het kijken in de catalogus en er zijn er stuks waar ik wel oog op heb , de 290 ° ( is ook in kit leverbaar ) , 294° en 300 ° in combinatie met verstelbaar tandwiel .
verder specs van de motor .
basic 2.0 8v ( 2E)
dieselkrukas van tdi ( originele was stuk gegaan ) + verlicht vliegwiel .
zuiver pas gemaakt .
drijfstangen verlicht
cilinderkop gevlakt
grote kleppen gemonteerd ( zowel in als uitlaat )
cilinderkop geflowd
dubbel kent cams klepveren
kent cams competion nokvolgers
carburatie ( ofwel weber 32/34 dtlm , of 2x 40ers , of 2x 45ers ( heb ik allemaal liggen dus kan ik nog kiezen )
doel van de motor : ik wil een pittige motor voor wedstrijden op circuit , trackday , en rittensport ... maar de wagen moet ook op straat komen ( voor oldtimer meetings ) . het is niet dat ik er als een gek mee zal rond scheuren , maar ik wil toch best wat power hebben zitten ( voor als het echt nodig wordt :) )
dus welke nokkenas zou ik het best kiezen ?
ohja motor wordt begrensd op 6500rmp ( omdat een blok met dieselkrukas niet graag toeren maakt . )