![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo .
ik raak er maar niet uit welke nokkenas ik best zou nemen in mijn nieuwe opgebouwde motor . wat ik zeker al weet is dat het een kent cams wordt ( omdat alles in de cilinderkop al van kent cams is ( nokvolger , klepveren ... enz ) en ook omdat mijn dealer ze snel leverd en op voorraad heeft . nu ben ik aan het kijken in de catalogus en er zijn er stuks waar ik wel oog op heb , de 290 ° ( is ook in kit leverbaar ) , 294° en 300 ° in combinatie met verstelbaar tandwiel . verder specs van de motor . basic 2.0 8v ( 2E) dieselkrukas van tdi ( originele was stuk gegaan ) + verlicht vliegwiel . zuiver pas gemaakt . drijfstangen verlicht cilinderkop gevlakt grote kleppen gemonteerd ( zowel in als uitlaat ) cilinderkop geflowd dubbel kent cams klepveren kent cams competion nokvolgers carburatie ( ofwel weber 32/34 dtlm , of 2x 40ers , of 2x 45ers ( heb ik allemaal liggen dus kan ik nog kiezen ) doel van de motor : ik wil een pittige motor voor wedstrijden op circuit , trackday , en rittensport ... maar de wagen moet ook op straat komen ( voor oldtimer meetings ) . het is niet dat ik er als een gek mee zal rond scheuren , maar ik wil toch best wat power hebben zitten ( voor als het echt nodig wordt ![]() dus welke nokkenas zou ik het best kiezen ? ohja motor wordt begrensd op 6500rmp ( omdat een blok met dieselkrukas niet graag toeren maakt . ) |
#2
|
|||
|
|||
![]() jezus 6500 rpm max met dit allemaal?dan begint t feest net ongeveer,ma ja ieder zijn keus
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik wil gewoon dat motor iets langer loopt dan een 100km ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dan kun je beter originele nokkenassen houden, met scherpere nokkenassen verschuif je ook je vermogensgebied naar hogere toeren.
En met 290 graden ligt je vermogen gebied al aardig hoog. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dan kun je inderdaad beter een nokker nemen met veel lift en weinig graden= meer koppel
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#6
|
|||
|
|||
![]() ik zou zeggen,hier bolku tuning zit op dit forum en http://www.vankronenburg.nl geldrop
voor de correcte info over zoiets |
#7
|
||||
|
||||
![]() kheb m'n keuze gemaakt , wordt een kent cams 290° , normaal wordt hij zelf al morgen geleverd
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb em eens gehad in een dx motor 290 crane cam wel,man man wat een verschil had ie in een keer,succes met t blokje dan.,waar komt ie in dan?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() nokkenas is geleverd . ziet er mooi uit
![]() @ passatje2 : wat alles verandert of enkel de nokkenas ? en scheelt het echt zo veel ? en heb je bij een 290° een onregelmatig stationair toerental ? waarschijnlijk komt het blokje in een scirocco 2 |
#10
|
|||
|
|||
![]() die van mij had ik ook in een scirocco 2,heb der al veel gehad,had in die tijd k&n filter/gasklep/warmdraairegelaar audi 5cil./en die nokkenas zonder verstelbaar nokkenastandwiel(zou ik wel doen bij jou),de motor zelf had ik niks aan gedaan,maar liep echt een heel stuk beter en sneller bovenin tot tegen de 7000 toeren aan,liep stationair lekker onregelmatig dus wat hoger moeten zetten,maar vond het allemaal ok in die tijd.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() die verstelbare nokkenas tandwiel ligt klaar naast de nokkenas
![]() ![]() |