View Full Version : Golf mk2 1.3 naar vr6
rondekker1983
03-05-2012, 19:25
Hallo ik heb sinds gister een mk2 1.3 uit 92 gekocht.
Ik ben alvast aan het orrienteren voor een vr6 ombouw.
Het meeste is me wel duidelijk en ik ga eerst alle onderdelen rustig verzamelen.
Abs hoeft er niet op van mij
Toch wel een paar vraagjes.
Welke remmen moet ik toepassen als ik 4 x 100 14 inch wil behouden?(kan ik weinig over vinden) Dit is inmiddels bekend
Ik lees ook de je g60 draagarmen en steekassen moet gebruiken,maar zijn die van een golf of een corrado, of kan allebij?Kan allebij dus
Onderdelen lijst.
* motor + bak :thumbup:
* motorkabelboom :thumbup:
* subframe golf3 vr6 :thumbup:
* motorbalk passat vr6 :thumbup:
* vr6 steekassen :thumbup:
* vr6 fusee :thumbup:
* vr6 draagarmen :thumbup:
* brandstofpomp gti/vr6 :thumbup:
* vr6 remmen rondom :thumbup:
* g60 kabelschakeling :thumbup:
* stuurbekrachtiging :thumbup:
* hydrokoppeling :thumbup:
* uitlaat
* Golf 3 recaro
Foto's:
Hier een foto van me verbreed staal :) is inmiddels verkocht :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/fotovelg.jpg
Golf 3 gti edition interieur
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/recaro1.jpg
Ron
Spierings
03-05-2012, 20:04
Bij een zo'n grote upgrade kwa vermogen zou ik de remmen pakken die een stuk groter zijn.
Voor g60 remmen heb je meen ik al 15" nodig.
passatgt16vg60
03-05-2012, 20:13
Voor g60 remmen heb je idd 15inch wielen nodig .
Indien je 4x100 steek wilt blijven rijden is een g60
Rem-upgrade de beste optie .
De ombouw vanuit een donor bijv een schade golf 3 vr6
Is het makkelijkst alleen ga je dan naar 5x100 steek .
Ook wordt je spoorbreedte iets breder .
Qua zekeringkast zit je goed en deze kun je handhaven
de vr6 motorkabelboom kan je in je originele zekeringkast
steken .
Succes
Bij een zo'n grote upgrade kwa vermogen zou ik de remmen pakken die een stuk groter zijn.
Voor g60 remmen heb je meen ik al 15" nodig.
correct,daarbij,als je een vr6 met 14inch en ballonbanden wil rijden ben je levensmoe[zal nooit een bochtenridder worden]en gooi je er een plat bandje om blijf je tanken en banden wisselen.16inch met een goede laagprofielband raad ik aan,of 15 met de orignele vr6 bandenmaat en ook een beetje knap plakkend rubber.
de complete fusees van een corrado of golf g60 moet je monteren,incl aandrijfassen en remmerij en achter een complete gti 16v of g0 achteras met schijven[beide hebben dezelfde remmerij achter]
verder ben je een ander hoofdremcilinder nodig[22mm minimaal] en een omkeerhevel [vw t4/passat 35i/seat ibiza cupra]om de koppeling om te bouwen naar kabel[in het geval je dat wilt,anders moet je ook een pedalenset etc voor hydraulische koppeling zoeken.voor de rest is het allemaal een beetje vogelen hoe je het wil hebben......
[ps,ik heb nu even geen zak te doen,maar je had al deze info ook op de search kunnen vinden,ik en meerdere anderen hebben dit al 4873588.54758.58x uitgelegd.]
rondekker1983
03-05-2012, 21:41
Bedank voor de snelle reacties.
Al wist ik het meeste eigenlijk al.
Ik las alleen nergens of het om een corrado of golf g60 draagarmen,
Fusee ging.
Maar is het zelfde dus.
De auto is voor mij geen daily dus banden slijtage zal wel meevallen,
Maar wel bedankt voor de tips.
Misschien dat ik dan toch maar voor grotere velgen ga.
Maar ik.vind 14 inch verbreed staal wel gaaf staan onder een mk2.
Gr. Ron
heb zelf ook een mk2 vr6 waar 14 inch velgen onder kunnen. Zijn de remmen van het laatste type 16v na 89. Deze schijven zijn 256 mm en gebruiken het zelfde diameter remzuigers als de g60
rondekker1983
04-05-2012, 06:17
heb zelf ook een mk2 vr6 waar 14 inch velgen onder kunnen. Zijn de remmen van het laatste type 16v na 89. Deze schijven zijn 256 mm en gebruiken het zelfde diameter remzuigers als de g60
Moet ik dan ook de fusee + draagarmen van de 16v pakken,
Of kan dat gewoon g60 zijn.
Ron
Moet ik dan ook de fusee + draagarmen van de 16v pakken,
Of kan dat gewoon g60 zijn.
Ron
fusee is het zelfde als de g60. Draagarmen zijn van elke golf hetzelfde. Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.
rondekker1983
04-05-2012, 16:45
Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.
Ja heb ergens gelezen dat je 17 en 19 mm hebt.
klopt en de fussee kogels kun je gewoon overzetten.
kosten nieuw ook weinig.
rondekker1983
04-05-2012, 17:03
Kijk weer wat wijzer geworden.
Zal als ik terug Ben van vakantie wat foto's posten
En dan een onderdelen lijstje neer zetten.
Ron
rondekker1983
04-05-2012, 19:13
Ik heb alvast een lijstje gemaakt met de onderdelen die ik nodig heb.(zie eerste post)
Lijst is nog niet compleet maar elke aanvulling en/of tip is natuurlijk welkom
Mvg Ron
rondekker1983
05-05-2012, 08:20
fusee is het zelfde als de g60. Draagarmen zijn van elke golf hetzelfde. Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.
Maar toch lees ik hier en daar dat je g60 draagarmen moet hebben.
Zijn die sterker of zijn ze anders qua maatvoering.
En de fusee van een 1300 is die ook anders.
Ik kan nergens echt verschillende bestelnummers vinden :confused:
Ps. Ik hoef er geen abs op te hebben.
Spierings
05-05-2012, 08:54
En de fusee van een 1300 is die ook anders.
Ik kan nergens echt verschillende bestelnummers vinden :confused:
.
1300 hebben vaste remblokgeleiders op het fusee zitten, bij g60 en 16v remmen zit deze op het fusee geschroeft.
rondekker1983
05-05-2012, 09:04
1300 hebben vaste remblokgeleiders op het fusee zitten, bij g60 en 16v remmen zit deze op het fusee geschroeft.
Ok duidelijke uitleg :thumbup:
Zo worden we steeds wat wijzer :)
Dus de 1300 fusee zijn niet te gebruiken voor grotere remmen neem ik aan
Spierings
05-05-2012, 09:14
Dus de 1300 fusee zijn niet te gebruiken voor grotere remmen neem ik aan
Nee, zitten meen ik ook te smalle remklauwern op (passen geen geventileerde schijven tussen)
rondekker1983
05-05-2012, 09:44
Ok weer duidelijk. :thumbup:
Ik lees overal wel dat je g60 fusee moet gebruiken,
maar ik wil ook graag weten waarom :)
Kan ik trouwens eerst me hele remgedeelte ombouwen
naar g60(dan denk ik aan combinatie fusee en 1300 steekas) dan weer een tijdje rijden (met de 1300 motor dus)
En dan later de motor swap.
Dit ivm met beperkte sleutel ruimte.
Mvg ron
rondekker1983
06-05-2012, 09:13
Foto geplaatst van me verbreed staal.
golf mkII 16v
06-05-2012, 11:47
Ok weer duidelijk. :thumbup:
Ik lees overal wel dat je g60 fusee moet gebruiken,
maar ik wil ook graag weten waarom :)
Kan ik trouwens eerst me hele remgedeelte ombouwen
naar g60(dan denk ik aan combinatie fusee en 1300 steekas) dan weer een tijdje rijden (met de 1300 motor dus)
En dan later de motor swap.
Dit ivm met beperkte sleutel ruimte.
Mvg ron
Passen er zo in
Je kan ook de fusse van een SEAT toledo of cordoba GTI/16v gebruiken[256mm] incm 14 inch
rondekker1983
06-05-2012, 12:31
Passen er zo in
Je kan ook de fusse van een SEAT toledo of cordoba GTI/16v gebruiken[256mm] incm 14 inch
Ok dank je wel. :thumbup:
kan ik ook de seat onderdelen op mp in de gaten houden :)
rondekker1983
15-05-2012, 09:10
Vanavond mijn auto halen :)
Maar nog ff een vraag over de ABS pomp.
Kan ik die zo verwijderen zodat ik alleen de hoofdremcilinder en bekrachter
overhoudt. Of moet ik er een zonder ABS nemen. Zo ja waar kan ik die van pakken dan?
Oh ja het moet een 22 mm zijn.
Gr. Ron
rondekker1983
17-05-2012, 07:54
Dit is hem dus
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMAG0045.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMAG0046.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMAG0044.jpg
Het is de bedoeling dat dit veranderd natuurlijk :fingered:
rondekker1983
19-05-2012, 12:55
Vanmorgen ff de velg gepast, gaat wel mooi staan denk ik :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMAG0050.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMAG0051.jpg
Wel dik dacht ik zo.
Weet iemand van welke auto ik een 22 mm hrc kan pakken ZONDER abs?
Gr Ron
rondekker1983
19-05-2012, 13:28
Oa. passat 35i
Dank u voor de snelle reactie
rondekker1983
22-05-2012, 17:02
Ik wil die vreselijk mooie pasadena stickers verwijderen.
Heeft iemand nog tips hoe je dat een beetje knap kan doen.
Gr. Ron
Heb wel een tip,laten zitten.tenminste dat zou ik doen,als je ze er toch nog af wilt halen,met zon bruin rubberen wieltje op de boormachine.(hoe heet zon ding toch?)
Heb wel een tip,laten zitten.tenminste dat zou ik doen,als je ze er toch nog af wilt halen,met zon bruin rubberen wieltje op de boormachine.(hoe heet zon ding toch?)
karamel schijf ja ;)
rondekker1983
22-05-2012, 21:38
Ik wil ze wel weghalen want de randjes zitten al een beetje los dus de stickers zijn niet zo mooi meer.
Gr. Ron
Ik wil ze wel weghalen want de randjes zitten al een beetje los dus de stickers zijn niet zo mooi meer.
Gr. Ron
jammer ;) maar dan is het idd niks.....
rondekker1983
24-05-2012, 15:41
Nog meer mensen met tips over verwijderen van fr stickers.
Gr Ron
nogmaals karamel schijf, makkelijker kan echt niet.
met een verf stripper klein beetje warm maken. Komt die zo los. Niet te lang natuurlijk want dan komt de lak eraf haha. Gewoon ligt verwarmen op de laagste stand kan niet mis gaan
rondekker1983
24-05-2012, 16:41
nogmaals karamel schijf, makkelijker kan echt niet.
Ik dacht dat er een grapje gemaakt werd van wege de knipoog :redface:
Ik ga het gelijk even opzoeken.
rogergti
27-05-2012, 10:05
met de fohn heb ik ook gedaan met mijn manhattan striping met 10 min helemaal rondom was trouwens nog zijn fabrieks striping (golf 2 1990)
rondekker1983
27-05-2012, 10:48
met de fohn heb ik ook gedaan met mijn manhattan striping met 10 min helemaal rondom was trouwens nog zijn fabrieks striping (golf 2 1990)
Een gewone haarfohn neem ik aan?
Ik heb ff gekeven voor zo,n karamel schijf en dat lijkt wel goed te werken.
maar bedankt voor de tips.
Gr Ron
louie_scirocco
27-05-2012, 11:37
Caramelschijf werkt super!
rondekker1983
03-06-2012, 09:02
Ik heb mijn vr6 plannen even op stil gezet want door de nieuwe belasting regels moet ik waarschijnlijk bijtelling voor me bedrijfsbus gaan betalen en dat word veel te duur :mad:
Oplossing: me golf als daily gaan gebruiken. En dan word een vr6 ook te duur.
Wat leven we toch in een fijn land :mad:
Maar goed ik ga wel evengoed een g60 onderstel eronder zetten mocht de regels later nog veranderen dan kan de vr alsnog er in :)
Ook zal ik me andere veranderingen natuurlijk blijven posten.
rondekker1983
07-06-2012, 07:14
Nou de bijtelling gaat waarschijnlijk niet door dus ik kan me weer een beetje gaan richten op een motorswap :)
Maar ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een g60 of een vr6.
Ik heb zelf allebij gehad (corrado g60 en golf3 vr6).
Of misschien wel een 1.8t. Ik denk dat ze qua moeilijkheid graad wel een beetje het zelfde zijn. Alleen is een 1.8t een stuk duurder in aanschaf, maar wel de meeste tunings mogelijkheden denk ik.
Wat is jullie mening en wat zijn de voor en nadelen?
Gr. Ron
Ik heb zelf ook een C G60 gehad en rijd nu Golf 2 Vr6. Brul van de Vr6 is wel fijn maar mis t geluid van n G-lader ):
Voordeel van zon vr6 is dat als t eenmaal warm is je kan blijven trappen wat je met n glader simpelweg NIET kan doen, plus t warm rijd, t rustig laten worden van de glader etc. Voordeel in mijn ogen is dat n PG blok van n g60 al vrij goed is om te verbouwen naar een compressor of turbo mja, hoe diep is je portomonnee (:
Dusja
rondekker1983
07-06-2012, 12:00
Waarom hebben we nou altijd van die lastige keuzes :tongue:
Nog een voordeel van een g60 is dat gij lichter is en relatief goedkoop om wat extra vermogen er uit te halen.
Maar ja een golf g60 is iets wat origineel geleverd is en een vr6 weer niet dus wat specialer.
Lastig lastig lastig ;)
SpeedieD
07-06-2012, 12:27
Ik zeg gewoon een G60 halen en er een turbo opschroeven.
yniezink
07-06-2012, 13:26
Ik spiek hier ook rustig even mee om te kijken voor het onderstel.
Ik wil m'n mkII die ik over 2 weekjes krijg ombouwen naar een TDI motor
rondekker1983
07-06-2012, 15:17
Ik spiek hier ook rustig even mee om te kijken voor het onderstel.
Ik wil m'n mkII die ik over 2 weekjes krijg ombouwen naar een TDI motor
Ik zelf ga voor een g60 onderstel want ik wil 4 x 100 behouden. Maar een golf3 plus onderstel met 5x 100 kan ook alleen word je spoorbreedte iets breder.
yniezink
07-06-2012, 15:36
Ik wil ook 4 x 100 behouden ivm de velgen die ik nog heb.
Ik wil achteras ook van G60 of Gti, zijn deze hetzelfde of?
rondekker1983
07-06-2012, 16:28
Ik dacht dat ze het zelfde zijn. Maar hoeveel inch zijn je velgen?
Voor g60 minimaal 15 maar hangt ervan af welk want niet elke 15 inch past.
Spierings
07-06-2012, 17:09
Ik zelf ga voor een g60 onderstel want ik wil 4 x 100 behouden. Maar een golf3 plus onderstel met 5x 100 kan ook alleen word je spoorbreedte iets breder.
Dat iets is meen ik toch al 2.5 cm per kant, vind dit zelf toch echt te veel.
Heb liever dat ze iets dieper in de schermen liggen ;)
rondekker1983
07-06-2012, 18:12
Dat iets is meen ik toch al 2.5 cm per kant, vind dit zelf toch echt te veel.
Heb liever dat ze iets dieper in de schermen liggen ;)
Helemaal mee eens daarom voor mij geen plus onderstel :thumbup:
yniezink
07-06-2012, 19:03
Duidelijk! Ik heb 16 inch, maar wil winterband 14 inch, dan kan ik beter gti doen (de remmen etc) zodat het blijft passen
Als ik ook gebruik mag maken van dit topic heb ik de volgende vraag. Ik ben van plan een 1.8*20v turbo in een 2 te bouwen, maar hoe kom je dan uit met de motorsteunen? En een subframe? Welke of wat kan ik daarvoor gebruiken?
20 v kan gewoon op een standaard Golf 2 subframe motorsteunen passen er zo aan is plug en play.
Dat is mooi makkelijk.. maar dr ligt(of lag eigenlijk) een 1.3 in met 4 bak, of maakt dat niet uit?
rondekker1983
23-06-2012, 11:07
Hee wat is dit voor topic vervuiling :thumbup:
Mijn vr6 is binnen :rock:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/vr6motor.jpg
Het is dus een passat uit 92 met als het goed is 5x100 zonder plus onderstel.
Ik weet nog niet of ik de 4x100 hou of dat ik toch overstap op 5x100.
Mischien dat er iemand komt met een leuk bod??
Hij gaat nu eerst een tijdje de stalling in want ik moet thuis nog het een en ander doen.(schilderen buitenom :mad: )
Maar hopen dat het een slechte zomer wordt hoef ik tenminste niet te schilderen en kan ik gaan sleutelen haha.
Gr Ron
rondekker1983
26-06-2012, 19:06
Vanmiddag ff de passat goed bekeken en het is er een met een plus onderstel :( . Jammer
mischien dat er iemand wil ruilen tegen zijn g60 onderstel??
Was van gedachten dat een 35i hetzelfde onderstel zou zijn als van een 2, net als Corrado
rondekker1983
30-06-2012, 07:51
De eerste vr6 modellen wel. Daarna kregen ze plus onderstel. Hoe het met de andere motor. varianten zit weet ik niet.
De eerste vr6 modellen wel. Daarna kregen ze plus onderstel. Hoe het met de andere motor. varianten zit weet ik niet.
Voor mijn is '92 het eerste model, zal mij wel vergissen :screwy:
Hoop voor jou dat het zeker slecht weer gaat worden :thumbup: Enne wij zijn gek op foto's van de ombouw :D
rondekker1983
30-06-2012, 15:04
Voor mijn is '92 het eerste model, zal mij wel vergissen :screwy:
Hoop voor jou dat het zeker slecht weer gaat worden :thumbup: Enne wij zijn gek op foto's van de ombouw :D
Er zijn ook nog 91 modellen....
En foto's zullen zeker komen jongens, ben ik zelf ook gek op :thumbup:
rondekker1983
02-07-2012, 07:09
Gister ff me verstralers geel gemaakt. Vind het wel dik staan al zeg ik het zelf.
Misschien dat ik het randje van de gril nog rood maak.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMG_20120701_154252.jpg
Wouter42
02-07-2012, 08:05
Ziet er gaaf uit! Ik heb nog wel een spuitbus rode lak en een spuitbus blanke lak staan, beide onaangeraakt. Let me know. :D Succes verder. :thumbup:
rondekker1983
02-07-2012, 16:52
Hier nog een paar sfeer foto's. :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMG_20120702_171604-1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/IMG_20120702_171534.jpg
rondekker1983
06-07-2012, 07:25
Goede morgen.
Ik heb ff een tijde op mk2vr6.com zitten kijken(goede site :thumbup: )
En nou las ik dat ze de motorsteun aan de bijrijders kan 15 tot 20 mm inkorten.
Zijn hier mensen die dat ook hebben gedaan? Heb het hier en op andere NL forums nog niet gelezen.
Gr. Ron
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 09:20
Geen interesse in een R32 BUB motor waar alles al aan aangepast is om in een golf2 of 3 ;)
rondekker1983
06-07-2012, 09:25
Geen interesse in een R32 BUB motor waar alles al aan aangepast is om in een golf2 of 3 ;)
Ja dat is natuurlijk mooi zo'n blok maar ik heb al een blok + de rest
Of je moet hem voor een heel zacht prijsje wegdoen :thumbup:
rondekker1983
06-07-2012, 09:26
Ik niet iig.
Wat voor subframe en voorbalk heb jij?
Waar ik het gelezen had gebruikte een golf 3 subframe.
Corrado G60 subframe en balk.
rondekker1983
06-07-2012, 09:47
Heb jij de motorsteun rechtsachter aangepast of zo?
rondekker1983
06-07-2012, 09:55
Hm ok nou snap ik het niet meer overal lees ik dat je een golf3vr6 of corradovr6 subframe moet hebben vanwege dat de motorsteun rechtsachter anders is.
Heb je misschien een foto dan?
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 10:02
VR6 inbouwen is heeeeeel simpel.
Heb de mijne in 1999 gedaan en daarvoor deden ze dat met achterste motorsteunen enz naderhand niet meer.
Je pakt gewoon een subframe van een Corrado VR6 of Golf 3 VR6
Draagarmen is je eigen keuze dit ivm spoorbreedte je kan de VR6 pakken maar dan ga je breder dus meer problemen kwa velgen keuze pak je van 16V bv dan blijf je lekker smal.
Kabelboom is plug&play met nieuw type zekeringskast.
Aandrijfassen die keuze maak je met de draagarmen die je gebruikt.
Motorsteunen pak je de achterste van VR6 voorste balk pak je gewoon van je orginele Golf2 ik heb mijn 16V balk nog steeds.
Voorste motorsteun pak je of van een diesel want die zijn stuk stugger heb ik wel 7jaar mee gereden of van Vibratech of een alu vaste steun.
En dat was het wel zo een beetje :D
http://i48.tinypic.com/2qbfzac.jpg
http://i49.tinypic.com/epknyf.jpg
Ik heb van de hele ombouw foto's mocht je er niet uitkomen ;)
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 10:07
Daar had je de kabelschakeling er nog niet onder Rick :D
Dat is dan denk ook t ENIGE waar ik geen foto van heb xD
rondekker1983
06-07-2012, 10:25
Als ik de foto's bekijk is dat een vr6 subframe en geen g60. ;)
Maar bedankt voor de snelle reacties :thumbup:
rondekker1983
06-07-2012, 10:29
VR6 inbouwen is heeeeeel simpel.
Heb de mijne in 1999 gedaan en daarvoor deden ze dat met achterste motorsteunen enz naderhand niet meer.
Je pakt gewoon een subframe van een Corrado VR6 of Golf 3 VR6
Draagarmen is je eigen keuze dit ivm spoorbreedte je kan de VR6 pakken maar dan ga je breder dus meer problemen kwa velgen keuze pak je van 16V bv dan blijf je lekker smal.
Kabelboom is plug&play met nieuw type zekeringskast.
Aandrijfassen die keuze maak je met de draagarmen die je gebruikt.
Motorsteunen pak je de achterste van VR6 voorste balk pak je gewoon van je orginele Golf2 ik heb mijn 16V balk nog steeds.
Voorste motorsteun pak je of van een diesel want die zijn stuk stugger heb ik wel 7jaar mee gereden of van Vibratech of een alu vaste steun.
En dat was het wel zo een beetje :D
Ik heb nu een 1300 weet niet of die balk dan ook te gebruiken is?
Maar ik heb een passat als donor dus pak ik die balk gewoon.
Bedank voor de goede uitleg
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 10:41
En even een deukje slaan in de kokerbalk waar de krukaspoelie langs gaat heeft een VR6 Golf/Corrado orgineel ook en ben jij ook nodig
rondekker1983
06-07-2012, 10:43
En even een deukje slaan in de kokerbalk waar de krukaspoelie langs gaat heeft een VR6 Golf/Corrado orgineel ook en ben jij ook nodig
Of een smalle alu pouli :thumbup:
Zouden ze daarom die steun inkorten?
Mij is aangeraden geen alu poulie erop te zetten omdat deze kan gaan slippen als het nat word
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 10:54
Ik hou er ook niet van orgineel is goed genoeg en wil alles ook orgineel ;)
rondekker1983
06-07-2012, 11:09
Ik hou er ook niet van orgineel is goed genoeg en wil alles ook orgineel ;)
En een deuk is wel origineel :lmao:
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 11:11
Ja kijk maar naar een Mk3 vr6 corrado vr6 passat vr6 ;)
Ik doe niet zomaar dingen hoor Ron ;)
GerardMkIIVR6
06-07-2012, 11:14
Kijk maar naar mijn Mk2 denk dat je er weinig amateur werk aan kan vinden :D
Dacht dat hier de plek zat van de poulie.
http://i49.tinypic.com/k2kb53.jpg
Eerst deuken dan spuiten, niet spuiten dan deuken.
rondekker1983
06-07-2012, 11:22
Heb net ff je mk2 bekeken hoor :thumbup: heel eg netjes.
En ik zeg ook niet dat je zomaar wat doe. Ik ga er zelf ook een deuk inslaan. ;)
Sommige hebben het over inslijpen en lassen want een deuk zou amateuristisch zijn.
Nou ja liever een deukje dan onnodig spanning in je carrosserie door het lassen
Dacht dat hier de plek zat van de poulie.
http://i49.tinypic.com/k2kb53.jpg
Eerst deuken dan spuiten, niet spuiten dan deuken.
Van de aircopoelie ja:d
rondekker1983
12-08-2012, 12:41
Zo gister ff een subframe gehaald van een golf 3 vr6.
Kreeg er ook nog een motorsteun bij want die van een passat schijnt iets korter te zijn. Het subframe ga ik helemaal kaal halen en opnieuw laten coaten. De motor steun laat ik glasparelen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/subframevr6-kopie.jpg
rondekker1983
25-08-2012, 13:33
Zo gister ff een 22mm hrc met bekrachter gehaald van een golf 3.
Moet alleen ff dat bolletje eraf slijpen en een stukje draad erop snijden zodat ik dat vorkje van een mk2 er op kan maken.
Weet iemand toevallig hoe je dat reservoir er af kan halen, ik heb geprobeert de twee klemmentjes omwijd te duwen en dan het reservoir los te trekken maar dat lukt niet :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/DSC_0082.jpg
Heb net ff je mk2 bekeken hoor :thumbup: heel eg netjes.
En ik zeg ook niet dat je zomaar wat doe. Ik ga er zelf ook een deuk inslaan. ;)
Sommige hebben het over inslijpen en lassen want een deuk zou amateuristisch zijn.
Nou ja liever een deukje dan onnodig spanning in je carrosserie door het lassen
Je hebt gecontroleerde en ongecontroleerde deuken ;)
Zo gister ff een 22mm hrc met bekrachter gehaald van een golf 3.
Moet alleen ff dat bolletje eraf slijpen en een stukje draad erop snijden zodat ik dat vorkje van een mk2 er op kan maken.
Weet iemand toevallig hoe je dat reservoir er af kan halen, ik heb geprobeert de twee klemmentjes omwijd te duwen en dan het reservoir los te trekken maar dat lukt niet :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/DSC_0082.jpg
waarom neem je geen mk4 hrc met bekrachtiger, in combinatie met een beugel van een corrado vr6 is deze netjes te monteren en heb je wat meer remvermogen
rondekker1983
27-08-2012, 07:50
waarom neem je geen mk4 hrc met bekrachtiger, in combinatie met een beugel van een corrado vr6 is deze netjes te monteren en heb je wat meer remvermogen
Omdat ik nu deze heb :thumbup:
Nee ik wist niet dat dat kon. Maar dit icm goede schijven en blokken zal ook wel lekker remmen. En ik ben me 1.3 remmen gewend dus dan is dit al een heel verschil ;)
Heb mijn oude 8v gti hrc met de originele 8v remmerij eronder, voor de test bij de rdw is dat al voldoende ;) als je nog gti remklauwen en schijven voor de vooras zoekt heb ik ze nog liggen ;)
Ik heb complete vr6 onderstel in combinatie met mk4 hrc en bekrachtiger, in ieder geval genoeg remvermogen straks
rondekker1983
27-08-2012, 13:39
Heb mijn oude 8v gti hrc met de originele 8v remmerij eronder, voor de test bij de rdw is dat al voldoende ;) als je nog gti remklauwen en schijven voor de vooras zoekt heb ik ze nog liggen ;)
Wat bij de RDW voldoende is wil niet zeggen dat het voor mij voldoende is ;)
Maar hoe groot zijn de remmen van een 8v dan? Hrc is toch ook 22 mm of niet?
Geen idee man, bedoel ermee dat je niet voor zon ombouw direct 5x100 en vr6 remmerij nodig hebt om m gekeurd te krijgen, dat kun je altijd later nog doen
en t remt verder prima op een jaar oude remblokken (:
rondekker1983
31-08-2012, 19:11
Ik heb nu de standaard remmen van een 1.3. Ik geloof niet dat de RDW hem dan goedkeurt ;)
Ik moet hem toch aanpassen dus dan maar gelijk goed :thumbup:
Maar of ik 5 x 100 plus of g60 er onder zet weet ik nog niet net wat ik tegen kom
Ik heb nu de standaard remmen van een 1.3. Ik geloof niet dat de RDW hem dan goedkeurt ;)
want?
ik heb al zoveel gekeurde ombouwen gedaan voor derden,90% is zo door de keuring gegaan op de oude remmen.van 120 naar 0 duurt net zolang al leg je er een straalmotor in ipv de 1.3.
EnVeeZee
31-08-2012, 19:45
want?
ik heb al zoveel gekeurde ombouwen gedaan voor derden,90% is zo door de keuring gegaan op de oude remmen.van 120 naar 0 duurt net zolang al leg je er een straalmotor in ipv de 1.3.
Mee eens, maar zou me er ondanks een goedkeur niet veilig in voelen bij 240 :D
Mee eens, maar zou me er ondanks een goedkeur niet veilig in voelen bij 240 :D
dat is idd een ander verhaal.maar de rdw meet alleen een bepaalde vertraging,die gaan er ook geen 240 mee rijden en kijken of je het overleeft :D
rondekker1983
31-08-2012, 22:02
Het maakt ook niet uit of hij wel of niet word goed gekeurd met de standaard remmen.
Ik maak er toch grotere remmen op :thumbup:
Als je het doe doe het dan goed
rondekker1983
25-09-2012, 20:32
Van het weekend ga ik een golf 3 16v halen :thumbup:
Dus het complete onderstel van de 3 gaat naar de 2.
Maar gaan de achterveren niet te schuin staan dan omdat de achteras breder is?
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?
20harmen20
26-09-2012, 10:53
Achteras valt mee. Zie het alsof je een spacer van 10/15mm plaatst!
rondekker1983
26-09-2012, 17:46
Dat de wielen wat meer naar buiten staan is niet erg. Maar de bevestiging van de veerpoot gaat ook meer naar buiten neem ik aan??? Lijkt mij niet zo goed voor de bevestiging van de veerpoot omdat hij dan een beetje schuin staat of maakt dat niet uit??
Dat de wielen wat meer naar buiten staan is niet erg. Maar de bevestiging van de veerpoot gaat ook meer naar buiten neem ik aan??? Lijkt mij niet zo goed voor de bevestiging van de veerpoot omdat hij dan een beetje schuin staat of maakt dat niet uit??
maakt niets uit.
rondekker1983
26-09-2012, 20:20
Thanks :thumbup:
rondekker1983
11-10-2012, 19:08
Zo het slachtfeest kan beginnen :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/golf3passat1.jpg
In de golf 3 zit ook nog een mooi edition interieur in met 2 in hoogte verstelbare stoelen en hoofdsteunen achter en helemaal schadevrij :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/5/recaro1.jpg
Wouter42
11-10-2012, 19:35
Kijk eens aan zeg, mooi spul gekocht! ;) Succes
rondekker1983
11-10-2012, 21:37
Kijk eens aan zeg, mooi spul gekocht! ;) Succes
Thanks en het is zeker mooi spul ;)
rondekker1983
18-10-2012, 22:30
We zijn vanavond begonnen met het slachten van de passat :D
We zijn lekker opgeschoten al zeg ik het zelf maar wat kunnen sommige toch knoeien met de electra van een auto :shake:
Ik zal morgen wel ff wat foto's posten.
rondekker1983
20-10-2012, 12:41
Hier wat foto's van hoe het er nu bij staat.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0141_zpsaa57d326.jpg
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0134_zps1e1b60a9.jpg
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0140_zps3ce0e7e1.jpg
Als dat straks maar goed komt :D :D :D
Ik heb alles gelabelt dus dan weet ik het over een paar maanden nog steeds hoe het zit.
Deze zat in de voorbumper
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0133_zps3a6969c1.jpg
Is dat een buitentempratuur sensor?
Ziet er wel zo uit! heb je em achter het rooster (bumper) wegehaald?
rondekker1983
20-10-2012, 12:57
Ziet er wel zo uit! heb je em achter het rooster (bumper) wegehaald?
Ja als je de foto bekijkt van de voorkant van de auto zie hem bij het rechter voorwiel hangen.
Spierings
20-10-2012, 14:54
Ziet er inderdaad uit als een buitentemperatuursensor
rondekker1983
20-10-2012, 15:03
Ziet er inderdaad uit als een buitentemperatuursensor
laten we het daar maar ophouden dan :thumbup:
Juststeve0
20-10-2012, 15:15
Goed bezig man good luck met het project,
(y)
rondekker1983
20-10-2012, 15:32
Goed bezig man good luck met het project,
(y)
Thanks
rondekker1983
03-12-2012, 19:14
Sinterklaas is ook bij ons geweest :) :)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0245_zpsb7fc9f8e.jpg
rondekker1983
15-12-2012, 11:11
Ik heb eindelijk de motor eruit :)
Als je een vriendin, 2 kinderen en een drukke baan hebt dan blijft er natuurlijk niet zo veel sleuteltijd over ;)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0259_zps2e650d1b.jpg
Kijk hem mooi hangen in me zelf gemaakte verstelbare evenaar :thumbup:
Nu nog de laatste paar bruikbare onderdelen eraf sleutelen en dan kan de rest naar de autosloop.
rondekker1983
15-12-2012, 20:29
Kan dit topic trouwens verplaatst worden naar 'watergekoelde' projecten?
Dat lijkt mij een betere plek omdat het toch wel een project is geworden.
rondekker1983
29-12-2012, 14:39
Gister avond ff bezig geweest om wat kabelbomen uit te pluizen en weg te knippen wat ik niet nodig heb. Lekker klussie ;)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0267_zpsfc672cca.jpg
rondekker1983
07-01-2013, 11:35
Aan de golf niet zo veel kunnen doen aangezien de gezins wagen ook zijn onderhoud nodig heeft. Nieuwe voorremmen en de uitlaat provocorisch gemaakt :D
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/IMG-20130106-WA0001_zpsd075bf13.jpg
Een stuk branddeken en tyraps doet wonderen.
Nieuwe demper is onderweg ;)
rondekker1983
27-01-2013, 19:58
Niet heel veel kunnen doen aangezien ik in duitsland aan het werk ben.
Maar me subframe zit wel mooi in de grondlak :)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0275_zpsaf0008b9.jpg
Zo laat ik af een toe wat onderdelen stralen/grondlakken en dan straks alles mooi in een keer in het zwart :thumbup:
Spierings
28-01-2013, 23:03
Niet heel veel kunnen doen aangezien ik in duitsland aan het werk ben.
Maar me subframe zit wel mooi in de grondlak :)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0275_zpsaf0008b9.jpg
Zo laat ik af een toe wat onderdelen stralen/grondlakken en dan straks alles mooi in een keer in het zwart :thumbup:
Hoef je die achterste beugels niet wat af te slijpen ;)
Heb dit zelf wel gedaan.
rondekker1983
28-01-2013, 23:17
Hoef je die achterste beugels niet wat af te slijpen ;)
Heb dit zelf wel gedaan.
Haha ja het schijnt van niet maar ik ga het wel doen :thumbup: . De beugels zitten gewoon strak tegen je carrosserie maar zitten dan niet vast. :)
The Skinnmeister
29-01-2013, 07:45
Haha ja het schijnt van niet maar ik ga het wel doen :thumbup: . De beugels zitten gewoon strak tegen je carrosserie maar zitten dan niet vast. :)
Hoezo zitten deze niet vast dan? Bij de GTI oid zitten deze gewoon vastgezet in de bodem. Maakt dat dan nog verschil??
Spierings
29-01-2013, 18:09
Hoezo zitten deze niet vast dan? Bij de GTI oid zitten deze gewoon vastgezet in de bodem. Maakt dat dan nog verschil??
Je bedoeld bedoelt bij een golf 3 gti ??
Bij mijn golf 2 zitter er op die plek geen moeren of tapeinden.
Dat ze tegen de carosserie zitten ben ik geen voorstander van ivm roest, het gaat altijd iets schuren
dan kun je net zo goed dat hele spul aan de kant flikkeren.als je een stabilisatorstang monteert moet je hem wel vastzetten......waar die gaten uitkomen boor je l+r gaten in de koker,pompmoer erin en klaar.als je het afslijpt kun je er op wachten dat het hele spul op een gegeven moment afbreekt ivm torderen.
edit,mk2's die standaard een stabstang hadden hebben deze gaten natuurlijk gewoon.
The Skinnmeister
29-01-2013, 19:25
Je bedoeld bedoelt bij een golf 3 gti ??
Bij mijn golf 2 zitter er op die plek geen moeren of tapeinden.
Dat ze tegen de carosserie zitten ben ik geen voorstander van ivm roest, het gaat altijd iets schuren
Dan snap ik het al, zoals de Pul al meldt, bij auto's met een stabi stang (GTI, G60 ed) zitten deze gaten er wel, en kun je het subframe zo monteren. Vandaar dat ik het ff bijster was ;)
edit: heb evt nog een kale koets GTI type 2 staan met NL kenteken, past het frame zo onder.
rondekker1983
30-01-2013, 20:01
De gaten zitten er wel in maar geen moer of draad erin. Dan idd maar een pompmoer erin.
rondekker1983
11-03-2013, 13:06
Had nog een foto gevonden van me ex vr6 :D
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0301_zpsa38dce84.jpg
Kleur lijkt groenig maar is in werkelijkheid windsor blue
rondekker1983
17-04-2013, 19:59
Vandaag een koppelingshevel binnen gekregen voor een leuk prijsje :)
Was wel ff zoeken na veel gebel en gemail maar uiteindelijk gevonden :D
Ik wil hem alleen ff uit elkaar halen om de delen weer netjes te maken.
Ik heb ook nog een vr6 tellebak gekocht omdat ik de toerenteller niet werkend krijg. Ikzelf vind het geen lelijke tellerbak al vinden een hoop mensen het niet mooi.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0331_zps7bba53bf.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0331_zps7bba53bf.jpg.html)
Dokter D
17-04-2013, 21:19
Mooi dat er weer een beetje schot in de zaak zit!
Zet zelf ook altijd een mk3 teller erin. Met wat moeite past het redelijk. Net de zijkanten sluiten niet super aan. Ben je gelijk van die km teller kabbel af. . Succes met je project :thumbup:
Dokter D
17-04-2013, 21:25
Netjes ingebouwd is een mk3 teller zeker niet lelijk.
rondekker1983
21-04-2013, 07:38
Gistermorgen even de remmen uit elkaar gehaald voor revisie. De onderdelen laat ik eerst stralen en daarna opnieuw in de verf :thumbup:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0335_zps15b34443.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0335_zps15b34443.jpg.html)
OOk de fusee's maar uit elkaar getrokken
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0334_zps598eabf6.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0334_zps598eabf6.jpg.html)
Tevens braken er natuurlijk ook een heleboel boutkopjes af.
Maar daar heb ik een oplossing voor :thumbup:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0332_zps2fb74eb2.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0332_zps2fb74eb2.jpg.html)
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0333_zpsb77d6476.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0333_zpsb77d6476.jpg.html)
Zo krijg ik die afgebroken rotboutjes er ook altijd weer uit :D
rondekker1983
26-04-2013, 19:18
Ja rotboutjes ja met de nadruk op rot :D
Maar ik heb besloten om het recaro interieur te verkopen of te ruilen voor de blauwe versie of blauwe recaro's voor golf 2.
Aangezien mijn auto ook blauw is lijkt mij dat mooier staan.
Dus als iemand interesse heeft in een mooi interieur pm me dan maar :thumbup:
rondekker1983
30-04-2013, 08:01
Van het weekend een zwart hemeltje opgehaald bij Beekman demontage.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0348_zps1dcad89d.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0348_zps1dcad89d.jpg.html)
Haha die gasten zetten zo de reciprozaag in de auto voor het hemeltje :D
Ik heb ook nog g60 assen en fusee gehaald, zo kan ik 5x100 maken zonder plus onderstel. Ik ben bang dat hij anders te veel gaat aanlopen met me velgen (bbs 722 7j) Ik heb geen zin om 165 bandjes om een 7j velg te trappen omdat hij anders aan zou gaan lopen :thumbup:
yniezink
30-04-2013, 10:55
Goed voor elkaar die hemel! Ik moet er ook nog zo een. Of toch zelf gaan bekleden xD
rondekker1983
16-05-2013, 16:31
Kleine update:
Motor is er uit :) Nu nog een beetje opknappen en dan weer opbouwen :thumbup:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0385_zps2b1690a5.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0385_zps2b1690a5.jpg.html)
Versnellings bak gestoomcleanerd. Zoek de verschillen :D
Voor:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0375_zps5969264c.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0375_zps5969264c.jpg.html)
Na:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/IMG-20130511-WA0001_zps6961e214.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/IMG-20130511-WA0001_zps6961e214.jpg.html)
En nog wat onderdelen binnen gekregen. Waterpomp, r32 rubbers en een olievuldop
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0377_zps8a471932.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0377_zps8a471932.jpg.html)
rondekker1983
04-06-2013, 16:49
Van het weekend een setje blauwe recaro's opgehaald :) :)
Alleen 1 schuimvulling moet ff vervangen worden voor de rest helemaal gaaf.
Weet iemand waar je die vullingen kan bestellen?
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0405_zps45e3ae2e.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0405_zps45e3ae2e.jpg.html)
lekker bezig :thumbup: . Net even je topic door gelezen. Zou geen deuk slaan maar je poelie afdraaien.
VwGolfMK2VW
06-06-2013, 16:38
Even contact opnemen met recaro.. Wangen zijn nog te leveren:)
rondekker1983
12-06-2013, 10:59
Gisteravond even tellerbak gemonteerd. Is aardig goed gelukt moet ik zeggen :)
Ik wil alleen nog de onderkant van het frontje wat bijwerken zodat de kleine wijzers net wat mooier eruit komen. En de naalden even rood maken.
Plaatje bij het praatje.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0420_zps17ecf66d.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0420_zps17ecf66d.jpg.html)
rondekker1983
27-06-2013, 09:30
Gisteravond begonnen met het verwijderen van de accu plaat.
Lekker tijdrovend klusje om de puntlassen uit te boren. Maar het is weer gelukt :)
Voor:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0437_zpseb170336.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0437_zpseb170336.jpg.html)
Tijdens:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0438_zps65853fe2.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0438_zps65853fe2.jpg.html)
Na:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0439_zps6afd8ba7.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0439_zps6afd8ba7.jpg.html)
rondekker1983
15-12-2013, 18:27
lekker bezig :thumbup: . Net even je topic door gelezen. Zou geen deuk slaan maar je poelie afdraaien.
Motor zit er in en heb inderdaad me poelie laten afdraaien en me motorsteun iets ingekort.
De motor hangt mooi recht en de poelie is mooi vrij van de carrosserie :thumbup:
Ik zal binnenkort weer ff foto's plaatsen enzo. Project lag ff tijdje stil door werk in het buitenland.
Dokter D
15-12-2013, 18:34
Gisteravond even tellerbak gemonteerd. Is aardig goed gelukt moet ik zeggen :)
Ik wil alleen nog de onderkant van het frontje wat bijwerken zodat de kleine wijzers net wat mooier eruit komen. En de naalden even rood maken.
Plaatje bij het praatje.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0420_zps17ecf66d.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0420_zps17ecf66d.jpg.html)
Je moet Evert, ewcaddymk1, eens vragen hoe hij de hoeken van het tellerframe heeft bijgewerkt bij de temp en benzine meter, dan staat t nog veel netter. Voorbeeld foto's staan wel in zijn topic.
rondekker1983
15-12-2013, 19:21
Ok thanks, ik ga ff kijken :thumbup:
gooigolf
15-12-2013, 19:24
goed bezig :thumbup:
rondekker1983
27-12-2013, 17:05
Hier nog wat foto's van het afgelopen half jaar :)
Lichter vliegwiel:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0446_zps5962d12b.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0446_zps5962d12b.jpg.html)
Accuplaat vernieuwd:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0447_zps71f78111.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0447_zps71f78111.jpg.html)
Stuurhuis schoongemaakt :eek: :
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0448_zpsbdb35540.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0448_zpsbdb35540.jpg.html)
Stuurhuis+subframe+draagarmen gemonteerd:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0022_zps4b9df9ae.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0022_zps4b9df9ae.jpg.html)
Blok erin:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0031_zps08cda27b.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0031_zps08cda27b.jpg.html)
Dokter D
27-12-2013, 17:22
Shoongemaakt :confused: Damn het lijkt wel een nieuwe :thumbup:
rondekker1983
27-12-2013, 17:50
Ja ik stond er ook versteld van. Dat ding was echt helemaal zwart een goor, jammer dat ik daar geen foto van heb.
Jetta-GTI-16v
27-12-2013, 20:49
Ik las net dat jij G60 assen had om hem om te bouwen naar 5x100.
Je moet wel de buitenste homokineten van een VR6 hebben passen zo op de G60 assen want de homokineten van een G60 zijn dunner dan die van een VR6
rondekker1983
27-12-2013, 20:57
Ik las net dat jij G60 assen had om hem om te bouwen naar 5x100.
Je moet wel de buitenste homokineten van een VR6 hebben passen zo op de G60 assen want de homokineten van een G60 zijn dunner dan die van een VR6
Ja dat klopt ik heb ze van allebij liggen.
Bedankt iig voor het meedenken :thumbup:
redsyncro
28-12-2013, 17:45
Wat voor Voorbalk heb jij gebruikt , ben zelf ook bezig met een vr6 in mijn jetta syncro te leggen en heb jij nog iets met de krukaspoely gedaan ?
rondekker1983
28-12-2013, 18:42
Voorbalk van een passat vr6 en ik heb de krukaspoelie afgedraaid. Ook heb ik de motorsteun 1cm ingekort. Hij loopt nu mooi vrij zonder een deuk in me carrosserie te slaan :thumbup:
ewcaddymk1
28-12-2013, 20:11
Je moet Evert, ewcaddymk1, eens vragen hoe hij de hoeken van het tellerframe heeft bijgewerkt bij de temp en benzine meter, dan staat t nog veel netter. Voorbeeld foto's staan wel in zijn topic.
:D
gooigolf
28-12-2013, 20:29
goed bezig hiero
jammer dat je stuurhuis zo niet meer ziet hahahah :) :tongue:
rondekker1983
28-12-2013, 20:38
goed bezig hiero
jammer dat je stuurhuis zo niet meer ziet hahahah :) :tongue:
Ja zonde is dat he :D
rondekker1983
28-12-2013, 20:40
:D
Lange dop 17 of 19 was het toch en de hoeken een beetje verwarmen. Ik meen dat ik dat ooit al een keer had gelezen bij je :D
ewcaddymk1
28-12-2013, 20:44
Lange dop 17 of 19 was het toch en de hoeken een beetje verwarmen. Ik meen dat ik dat ooit al een keer had gelezen bij je :D
:thumbup: voorzichtig warm maken totdat het plastic flexibel word , NIET te snel verwarmen anders begint het kunstof te bobbellen en daar word het niet mooier van. en dan naar de gewenste stand brengen en laten afkoelen
rondekker1983
28-12-2013, 20:45
:thumbup: voorzichtig warm maken totdat het plastic flexibel word , NIET te snel verwarmen anders begint het kunstof te bobbellen en daar word het niet mooier van. en dan naar de gewenste stand brengen en laten afkoelen
Snijbrander denk :D :D
ewcaddymk1
28-12-2013, 20:46
Snijbrander denk :D :D
doemaar niet :tongue:
rondekker1983
28-12-2013, 20:52
Nee wij hebben op het werk een apparaat om plastic te lassen. Een soort föhn. Die kan je op temp instellen daar moet het wel mee lukken denk ik.
gooigolf
28-12-2013, 21:50
moet je boompje waar hulppomp ook bij inzit zeg maar .
of aleen aanjager .dat relai heb ik wel mis boompje ook wel
Jetta-GTI-16v
28-12-2013, 23:06
Ja dat klopt ik heb ze van allebij liggen.
Bedankt iig voor het meedenken :thumbup:
werkt prima ik heb net nog een set in elkaar gezet :D
rondekker1983
28-12-2013, 23:10
moet je boompje waar hulppomp ook bij inzit zeg maar .
of aleen aanjager .dat relai heb ik wel mis boompje ook wel
Ja denk ook met hulppomp. Ik nu ook een soort kabelboom met relais maar dat ziet er heel vaag uit :screwy:
Dus wil het gewoon knap hebben. Heb je er misschien een foto van?
gooigolf
29-12-2013, 06:30
Ja denk ook met hulppomp. Ik nu ook een soort kabelboom met relais maar dat ziet er heel vaag uit :screwy:
Dus wil het gewoon knap hebben. Heb je er misschien een foto van?
hoi ron
toevalig was ik met vr6 spulle aan het uitzoeke ,
heb zo geen foto maar zal straks effe kijke tis heel simpel .
:)
rondekker1983
29-12-2013, 09:44
Jij bent er vroeg uit op zondag :tongue:
Maar laat maar ff weten :thumbup:
gooigolf
29-12-2013, 14:26
Jij bent er vroeg uit op zondag :tongue:
Maar laat maar ff weten :thumbup:
idd ron altijd vroeg hahaha
volges mij zit die bende gewoon in je motorboom verwerkt .
heb hier los boompje ligge hadden ze los opgezet volges mij was dat niet echt nodig ,dus bekijk dat nog effe want deze boom is ook grote bende :shake:
rondekker1983
29-12-2013, 14:31
Ik zal morgen ff een foto posten van wat ik nu heb. Maar op internet zie ik wel losse boompjes daarvoor. En anders er gewoon uit laten en dat ding op snelste stand laten draaien.
gooigolf
29-12-2013, 17:20
Ik zal morgen ff een foto posten van wat ik nu heb. Maar op internet zie ik wel losse boompjes daarvoor. En anders er gewoon uit laten en dat ding op snelste stand laten draaien.
idd kan ook :thumbup:
rondekker1983
29-12-2013, 19:20
Ik had hier een keer een topic over gestart en toen werd dat ook geadviseerd. Maar van de andere kant douwen ze die zooi er niet voor piet snot op.
gooigolf
29-12-2013, 20:48
Ik had hier een keer een topic over gestart en toen werd dat ook geadviseerd. Maar van de andere kant douwen ze die zooi er niet voor piet snot op.
nee klopt is voor nakoelen voor de motor .
maar snapte ook niks van dat bij mijn motor losse boom zit ,
pompje.zit bij je ondsteking en aansluiting stekker zit in boom verwerkt .
relai krijgt een geschakelde plus en contante. en stekker op termozw volges mij :thumbup:
Jetta-GTI-16v
30-12-2013, 16:23
effetjes terug komend op die remmen..
Je gaat wel tegen een probleem aanlopen je komt met de remblok houder niet meer uit.
Ik ben nog effetjes aan het uitzoeken hoe je dit het beste kan oplossen
rondekker1983
30-12-2013, 17:34
Vanwege dat de vr6 schijven andere offset hebben?
Jetta-GTI-16v
30-12-2013, 18:01
De diepte van een VR6 schijf zit op 28,5 mm
en van een G60 zit op 39,5
Dus dat gaat van ze lang zal ze leven nooit passen....
nu heb ik schijven gevonden van een V5 die zitten op diepte 34,9 maar dan zal je nog van de remblokhouder iets af komen het halen denk ik
Je vind er ook bar weinig info over ben ik achter gekomen ik ga het iig ff uitzoeken hoe of wat
rondekker1983
30-12-2013, 18:05
De schijven van een vroege passat vr6 hebben de zelfde offset als g60 schijven maar dan 5 x 100. Zou moeten passen denk ik.
Jetta-GTI-16v
30-12-2013, 18:06
van de 35i bedoel je ?? begin jaren 90 had ik iets over gelezen ik zal effetjes zoeken ;)
rondekker1983
30-12-2013, 18:12
Ja die bedoel ik :thumbup:
Maar.die 1 tiende mm maakt toch niet uit??
De klauwen zijn toch zelf centreerend?
Jetta-GTI-16v
30-12-2013, 18:32
ik heb wat gevonden :)
http://www.hulsenturbotuning.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=88&product_id=313&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=360
die zouden we moeten hebben ;)
rondekker1983
30-12-2013, 18:53
Ja dat lijkt er wel op he :thumbup:
Je kan ze ook bestellen op winparts of mijnautoonderdelen...
Jetta-GTI-16v
30-12-2013, 21:26
Ik heb geperforeerde besteld van zimmermann bij car fantasy
rondekker1983
01-03-2014, 11:37
It's alive :thumbup:
Starten lopen denk.
Alles voelt goed en loop netjes. Hij gaat alleen een beetje moeilijk in zijn achteruit maar dat waarschijnlijk door mijn zelf gebeunde koppelingskabel steun.
The Skinnmeister
03-03-2014, 11:44
Ik heb geperforeerde besteld van zimmermann bij car fantasy
Ate maakt ook gegroefde schijven voor de VR6
rondekker1983
18-03-2014, 23:12
Vanavond ff een proefrit gemaakt :D
Man man wat rijd dat lekker een vr6 in een mk2.
Ik kan ook goed merken dat er overal nieuwe rubbers inzitten.
Nu maar gauw om laten keuren en dan kunnen we scheuren :D :D
Oh ja en ff op zoek naar een nieuwe flens voor op mijn corrado radiateur, die was namelijk gebroken :mad:
rondekker1983
22-03-2014, 20:50
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/Mobile%20Uploads/DSC_0018_zps3jodgykq.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/Mobile%20Uploads/DSC_0018_zps3jodgykq.jpg.html)
Dikke pijp denk :D
rondekker1983
01-05-2014, 23:36
Hè hallo. Nou kan ik aan girling 60 remklauwen komen. Remt dit nou veel beter tov girling 54 klauwen? Zijn de schijven niet te dun want audi schijven zijn 25 en g60 zijn 22 mm. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Ik moet zeggen die dingen zijn wel lompzwaar.
rondekker1983
03-05-2014, 19:00
Flinke tegenslag :mad: koppakking ligt er waarschijnlijk uit. Hij stond warm te draaien voor de co meting begon hij ineens koelwater te spuiten uit het reservoir.
gooigolf
03-05-2014, 19:10
aiii das balen ..
sloeg je vin wel aan ?
rondekker1983
03-05-2014, 19:15
Ja alles werkte gewoon. Temperatuur meter gaf ook netjes 90 graden aan. Wat zou het nog meer kunnen zijn. Slechte dop reservoir heb ik wel eens gehoord.
rondekker1983
03-05-2014, 19:19
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/Mobile%20Uploads/DSC_0017_zpscyewdj9a.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/Mobile%20Uploads/DSC_0017_zpscyewdj9a.jpg.html)
Maar hij is wel bijna klaar
Herm Schreurs
03-05-2014, 19:38
kijk maar eens of de afdichtrubber in de dop van het koelwaterreservoir goed zit.
Zorg dat je de passing in het reservoir even nat maakt met koelvloeistof voordat je hem dichtdraaid, als die droog is wil die rubberring wel eens kapot gaan of uit de passing schieten en kan het systeem niet op druk komen. Door de druk wordt het kookpunt hoger, anders gaat hij gewoon bij 100gr koken als een waterkoker.
rondekker1983
03-05-2014, 19:47
Bedankt voor de tip Herm. Ga het maandag gelijk controleren. Lijkt mij al vreemd dat je de koppakking er tussenuit blaast met stationair draaien. Maar alles kan natuurlijk
Dokter D
03-05-2014, 20:06
Schiet al lekker op dus!
ewcaddymk1
03-05-2014, 20:08
moeten hier ook filmpjes gemaakt worden???ik weet nog wel een testrijder dan kan zelf filmen :D
rondekker1983
03-05-2014, 20:17
Ja is goed dan ga ik wel achterin zitten om de filmende test rijder te filmen of zoiets :D
rondekker1983
03-05-2014, 21:22
Schiet al lekker op dus!
Ja hij ging afgelopen week voor de apk. Dan kan hij daarna naar de rdw. Maar eerst ff koppakking gedoe afwachten.
Dokter D
04-05-2014, 20:11
Helemaal over heen gelezen...
Net wat Herm zegt, eerst de dop eens vervangen.
rondekker1983
04-05-2014, 20:46
Helemaal over heen gelezen...
Net wat Herm zegt, eerst de dop eens vervangen.
Ja daar gaan ze morgen als eerste naar kijken. Hopen dat dat het euvel is.
Rallyegolf20vt
05-05-2014, 05:32
Koelsysteem ook goed ontluchten , eventueel de kachelslangen even los maken.
Komt ook heel vaak voor dat er nog lucht in zit.
Motor gaat dan ook aan de kook.
rondekker1983
05-05-2014, 16:54
Slecht nieuws :mad: koppakking is lek.
Maar op zoek naar een vers blok of deze pakking vervangen. Zit een beetje te twijfelen aangezien dit blok al best een hoop km heeft gemaakt.
Wel wat gezien op marktplaats.
vr6 2.8 rotor onderdelen
Bieden
http://link.marktplaats.nl/805034933
Iemand bekend toevallig. Blok heeft 30.000 km terug een revisie gehad.
Of deze.
Vr6 motorblok 177000 km met volledige history
Bieden
http://link.marktplaats.nl/802105880
Alleen heb ik ff meer werk aangezien dit een dis blok is.
Zou fijn de koppakking vervangen, kop vlakken omdat hij is warm geworden en evt nieuwe ketting (spanners, heb t hele topic niet gelezen). Je weet nooit wat je op mp koopt.
gooigolf
05-05-2014, 17:23
andere is altijd een gok .
zou voor optie andere paking kiesen .
dan weet je dat het 100 proc is :thumbup:
gr gooi
Dat is tegenslag zo direct, gelukkig heb je al even kunnen proeven van het Vr6 rijden.
Ik zou afwegen wat het beste uit komt van prijs.
Ik weet natuurlijk niet wat een goed vr6 blok mag kosten maar ik zag 400€ als hoogste bod op het ééne zoekertje. Dat is cheap lijkt mij.
Succes !
Dokter D
05-05-2014, 18:24
Die laatste is zo gek nog niet.
Waarom zit er in een DIS blok meer werk dan?
gooigolf
05-05-2014, 18:39
177 met compleete history is niet gek ..
maar andere koppaking is ook niet zo duur .valt wel mee. :thumbup:
Dokter D
05-05-2014, 18:54
Dat is waar Gooi maar wanneer je er een setje kettingen en spanners bij doet dan ben je al over de 400.
Bovendien heb je dan een obd2 blok voor weinig.
Je eigen blok weer verkopen en je bent voor weinig klaar.
rondekker1983
05-05-2014, 19:21
Die laatste is zo gek nog niet.
Waarom zit er in een DIS blok meer werk dan?
Omdat ik nu rotor heb moet ik de kabelboom ook mee pakken en misschien de pomp dat weet ik niet zeker.
Maar die eerste is ook niet vekeerd denk ik. 30000 km terug gereviseerd met alle bonnen erbij(kan natuurlijk ook van een ander blok zijn)
Maar het huidige blok heeft me niks gekost. Sloper van 300 euro. Onderdelen daarvan heeft me al meer opgeleverd.
gooigolf
05-05-2014, 20:03
ja is ook weer zo ..
volges mij zijn die setjes niet zo duur .
als je zelf handig bent moet het lukken en kosten beperken .
177 ...kan ook wel bijna aan ketting reviesie toezijn ..das ook gok
tsja wat is wijsheid . :)
rondekker1983
05-05-2014, 20:47
Die met 177 heeft net ze ketting gehad. Maar idd het blijft een gok.
Ik had toendertijd voor mijn Vr6 ombouw ook een Blok gekocht met bak voor 750,- Op Marktplaats. Zou ook gereviseerd zijn, gevlakt, ketting vervangen, kop gereviseerd blablabla. Bij de eerste testrit ging de koppakking kapot, kachelradiateur, radiateur.
Blok opengemaakt, waren de geleiders en ketting al bijna aan hun eind. voor 900,- nieuwe ketting, geleiders, kop laten vlakken en een stalen pakking erin.
Pure wijsheid is naar mijn mening is dit blok te maken zodat je weet wat je hebt mja, zelf weten natuurlijk ;)
Bel Beco even en vraag of ze nog een nette hebben liggen. Tijdje terug lagen er nog meerdere.
rondekker1983
08-05-2014, 11:01
Lekke koppakking of niet wel vr6 op kenteken :thumbup:
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/Mobile%20Uploads/DSC_0061_zps5bgc6fvv.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/Mobile%20Uploads/DSC_0061_zps5bgc6fvv.jpg.html)
Robbbert
08-05-2014, 11:31
Proficiat!
Zal wel vooruit gaan zoiets.
Jammer dat dit hier in België niet (legaal) kan.
kan wel kost alleen meer moeite dan in NL
proficiat Ron!
Mijn advies. Het is gras is vaak niet veel groener bij de buren. Dus gebruik wat je hebt.
Kettingset voor vr6 heb je al voor 163 Euro;
http://www.ebay.nl/itm/271007244548?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Koplaten reviseren en vlakken zit tussen de 150 tot 300 euro afhankelijk wat er allemaal versleten is.
Koppakkingset heb je vanaf 80 Euro
Eerst de kop eraf halen en kijken hoe het met de olieboot onderblok gesteld is.
The Skinnmeister
08-05-2014, 18:44
Mooi dat ie kenteken is, ik zou gewoon mijn eigen motor houden en uit elkaar nemen. Weet je iig wat je hebt ;)
rondekker1983
08-05-2014, 18:49
Ja ik ga maar eerst de kop eraf trekken en dan kijken we wel verder. Zondag eerst voor twee weken werk naar Engeland.
rondekker1983
08-05-2014, 18:53
Maakt het nog uit wat voor merk koppakking ik neem of kan ik gewoon via mijnautoonderdelen, winparts of iets dergelijks bestellen.
Dokter D
08-05-2014, 18:56
Volgens mij is de dealer niet veel duurder..
VW gebruikt pakking en spul van Victor Reinz, toendertijd ook gebruikt voor mijn Vr6 revisie
http://i57.tinypic.com/xnvq5d.jpg
gooigolf
08-05-2014, 19:21
compl koppakkingset van reinz .rond 180 euri
bij automatriaalezaak .
rondekker1983
10-05-2014, 08:12
Nu al meerdere stukken gereden. Langer dan dat hij stond warm te draaien bij de garage. Maar nog steeds niet te veel druk in me systeem :screwy:
Misschien toch wat anders?
kvs systeem al afgeperst?
Rallyegolf20vt
10-05-2014, 11:18
Nu al meerdere stukken gereden. Langer dan dat hij stond warm te draaien bij de garage. Maar nog steeds niet te veel druk in me systeem :screwy:
Misschien toch wat anders?
Lucht in het koelsysteem ;) :tongue:
gooigolf
10-05-2014, 12:31
ik had het ook hoor ..
heb het erover heen laten borrelen .toen laten afkoelen
afgevuld niet te veel mooi tussen in ..en niks aan de hand
bouwen altijd wel wat druk op maakt niks uit ,
vrgr gooi
Alle kvs eruit en rustig vullen, ook kan je de bovenste slang naar de radiateur eerst eens rustig vullen.
Koelsysteem van een vr6 moet je echt goed doen anders blijft er zeker weten lucht in zitten.
Eerst goed legen, motor starten en dan rustig gaan vullen en zo af en toe in de slangen knijpen, dan goed het niveau in de gaten houden en bijvullen zodra je thermostaat open is gegaan. Daarna wederom alles goed in de gaten houden en soms in de slangen knijpen en in de gaten houden dat hij niet gaat koken en je koelvin aanslaat
rondekker1983
10-05-2014, 17:52
Er gaat 10 liter in volgens de papieren. Ik kwam niet verder dan 8.5. Dus zou betekenen dat er nog te veel lucht in zit.
Ik ga morgen eerst voor twee weken naar Engeland voor me werk en daarna kijken we rustig verder.
Ook ben ik bezig me remmen en fusee's te reviseren.
Er zitten nu nog de standaard remmen op maar dat moet gauw anders. Het wordt een setje g60 remmen.
Nu met 2 autos gehad, die ik maar niet goed ontlucht kreeg... 1ste keer waren we er voor 95% over uit dat die gehaktbal ook een lekke kop had, maar bleek gewoon een hardnekkige luchtbel te zijn..
Ben er bijna van overtuigd dat dit hetzelfde geval is, gewoon even laten doen en genieten!
rondekker1983
10-05-2014, 19:43
Nu met 2 autos gehad, die ik maar niet goed ontlucht kreeg... 1ste keer waren we er voor 95% over uit dat die gehaktbal ook een lekke kop had, maar bleek gewoon een hardnekkige luchtbel te zijn..
Ben er bijna van overtuigd dat dit hetzelfde geval is, gewoon even laten doen en genieten!
Laten we het op hopen dat dat het is :)
Ik heb het toen ook gehad bij mijn volvo, echt een hardnekkige luchtbel die ineens los kwam.
Dacht toen ook dat mijn koppakking naar zijn grootje was
rondekker1983
28-05-2014, 16:08
Ik net rijden en na 1 km beetje stotteren en daarna uitvallen en niet meer willen starten :screwy:
Nu staat de tank meter wel helemaal onderin dus ik hoop dat dat het is. Ik was ook net onderweg om te tanken haha.
gooigolf
28-05-2014, 17:55
Ik net rijden en na 1 km beetje stotteren en daarna uitvallen en niet meer willen starten :screwy:
Nu staat de tank meter wel helemaal onderin dus ik hoop dat dat het is. Ik was ook net onderweg om te tanken haha.
zal wel ..dorst hebben ron :tongue:
hoe gaat het met koppaking denk dat reuze meevalt :thumbup:
rondekker1983
28-05-2014, 18:13
Een vr6 is toch niet dorstig. Ik dacht altijd dat ze heeeel zuinig waren :tongue:
Maar nu weet ik iig wel wanneer me tank leeg is op de meter :D
Maar van de koppakking weet ik het niet. Me o-ring van kvs dop zat iig niet goed. Maar als ik een stuk gereden heb staat er wel druk op de slangen. Maar ik weet niet of dat te veel is :confused:
gooigolf
28-05-2014, 19:38
Een vr6 is toch niet dorstig. Ik dacht altijd dat ze heeeel zuinig waren :tongue:
Maar nu weet ik iig wel wanneer me tank leeg is op de meter :D
Maar van de koppakking weet ik het niet. Me o-ring van kvs dop zat iig niet goed. Maar als ik een stuk gereden heb staat er wel druk op de slangen. Maar ik weet niet of dat te veel is :confused:
hey idd erg zuinige motoren hoor ;)
beetje druk heb ik ook ..als aanjager aanslaat ist weer weg ..
volges mij valt het wel mee .als ik rij word mijn motor ook niet heet blijft wat op de helft staan ..lucht is raar ding . ;)
rondekker1983
28-05-2014, 19:47
De temperatuur wijzer komt bij mij ook niet boven de helft. Olie word 100 graden. Maar ik laat van de week me systeem afpersen.
Tank was trouwens leeg vanmiddag :tongue:
gooigolf
28-05-2014, 20:08
:thumbup: idd afperse weet je het .. :D
rondekker1983
03-06-2014, 05:40
Gister probeerde we het systeem af te persen maar me maat had niet de goede dop bij zich. Vanavond ga ik beginnen om me bbs 722 klaar te maken.
Dit moet het worden
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/BBSRS722_zpsw8asv1kv.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/BBSRS722_zpsw8asv1kv.jpg.html)
Gaat wel dik staan bij een blauwe golf denk ik :)
Dokter D
03-06-2014, 06:46
Ziet er goed uit!
Ziet er goed uit :giggle:
Wouter42
03-06-2014, 06:57
Vet!
rondekker1983
03-06-2014, 07:14
Ik wil de harten laten poedercoaten. Ff kijken of dat ook in metallic kan.
Dokter D
03-06-2014, 20:50
Metallic coaten is geen probleem.
rondekker1983
04-06-2014, 04:32
Me wieldoppen zijn iig niet bestand tegen het Vr6 geweld :D
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/DSC_0119_zpshrehavc8.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/DSC_0119_zpshrehavc8.jpg.html)
The Skinnmeister
05-06-2014, 18:17
Gave wielen :thumbup:
rondekker1983
05-06-2014, 18:46
Dit is een voorbeeld wiel hoor. Maar zo moeten ze wel worden. Alleen zal het wel ff een tijdje duren aangezien ik de komende 4 weken weer in engeland zit.
En morgen vol gas met een Audi quartro de 500 van Lopik rijden :D :D
rondekker1983
26-03-2015, 22:54
Tijd geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb een tijdje in het buitenland gewerkt en dan blijft er geen sleutel tijd over.
Velgen ben ik nog druk mee.
En ik ben nu bezig om me onderstel te veranderen want na een jaar met me originele remmen te gereden hebben in het nu tijd voor wat anders.
http://i1342.photobucket.com/albums/o769/rondekker1983/Mobile%20Uploads/DSC_0023_1_zpsrvfyi8aj.jpg (http://s1342.photobucket.com/user/rondekker1983/media/Mobile%20Uploads/DSC_0023_1_zpsrvfyi8aj.jpg.html)
Dit moet wel goed remmen denk ik :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.