Log in

View Full Version : Golf II, 5-bak: hoe krijg ik de pook er uit ?

Erik Baas
06-05-2012, 22:37
Er ligt een revisiesetje klaar, maar de pook gaat er niet uit: die steekt door de schakelhefboom, en die krijg ik er ook niet uit. Wat nu?
PS.: De schroeven van het onderste deel (waar de "bol" in draait) zijn los, maar dat helpt ook niet. Please hellup, 't is nogal dringend: de 5e versn. werkt nu niet!

tim_j
07-05-2012, 11:08
pook moet onderaf eruit. Dus de uitlaat moet er onder vandaan.

Erik Baas
07-05-2012, 11:14
Ai, dát valt tegen! Enfin, dank je.

Ralph
07-05-2012, 11:30
pook moet onderaf eruit. Dus de uitlaat moet er onder vandaan.

En het hitte schild waarschijnlijk ook.

RamonR
07-05-2012, 17:51
Er ligt een revisiesetje klaar, maar de pook gaat er niet uit: die steekt door de schakelhefboom, en die krijg ik er ook niet uit. Wat nu?
PS.: De schroeven van het onderste deel (waar de "bol" in draait) zijn los, maar dat helpt ook niet. Please hellup, 't is nogal dringend: de 5e versn. werkt nu niet!

Oke, maareh wat doet het niet dan ?
Is de rubberen bal in de motor ruimte afgesleten ?
Of is de 5e versn. kapot in de bak ?
Aan je pook kan toch weinig mankeren lijkt me?

Grtz, Ramon

Erik Baas
07-05-2012, 18:01
De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen. :(
Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer. :)
Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch. ;)

Erik Baas
07-05-2012, 23:26
... opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het weer ...
Zo heb ik ook al eens een carburateur gerepareerd met Leukoplast en een klodder (haar-)gel, een waterpomppakking geknipt uit het pakpapier van 10 pakjes zware shag, en een afgebroken uitlaat gefixt met een conservenblik en twee grote slangklemmen. Allemaal noodgevallen-op-vakantie; zo leer je wel improviseren. ;)

Djdewit
08-05-2012, 08:37
De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen. :(
Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer. :)
Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch. ;)

5de versnelling stang:
http://www.clausvonessen.de/pi39/pd992.html

Schakelbal in motorruimte:
http://www.clausvonessen.de/pi39/pd993.html

Madison
08-05-2012, 09:49
Ik ken het probleem...is ff lastig idd.

Erik Baas
08-05-2012, 12:15
5de versnelling stang:
http://www.clausvonessen.de/pi39/pd992.html
Dat was inderdaad de grootste boosdoener. Sorry dat ik het zeg, maar het is ook wel een knullige constructie hoor...

tim_j
08-05-2012, 13:54
en toch rijden de golfjes nog.. :D

RamonR
08-05-2012, 18:16

Die stangetjes kan je zo kopen he bij de dealer voor een paar euro ;)
Ik zou daar toch de moeite voor nemen om daar even om te gaan, en misschien ook de omkeer as die daar ook zit met die nylon bol, maar dat de bol onder je pook is afgesleten dat is wel appart, zat er geen vet in ofzo ?
P.s. foto's erbij zetten is ook altijd wel makkelijk, en leuk natuurlijk :thumbup:

Grtz en succes, Ramon

Spierings
08-05-2012, 18:46
Die omkeerbol was bij mij ook kapot, heb zelf complete set bij claus von essen besteld.
Scheelde aanzienlijk kwa prijs vergeleken met orginel spullen, die omkeerbol koste alleen al iets van 70 euro bij de dealer (als ik me het goed kan herinneren)

RamonR
08-05-2012, 19:09
Die omkeerbol was bij mij ook kapot, heb zelf complete set bij claus von essen besteld.
Scheelde aanzienlijk kwa prijs vergeleken met orginel spullen, die omkeerbol koste alleen al iets van 70 euro bij de dealer (als ik me het goed kan herinneren)

Ja oke maar kwaliteit mag wat kosten he, lastig te vervangen onderdelen koop ik zelf dan altijd graag origineel net als uitlaat rubbers, die dingen van Febi bijvoorbeeld die gaan zeer snel stuk, zijn van boter ofzo :tongue:
Ik heb het ook al eens gehad dat hij niet meer in z'n 5 ging en later ook niet meer in z'n achteruit dat was toen ook die omkeerbol.
Maar ja als je die pook er langs onder uit moet halen dan is dat best wel een rot klus hoor!

Hier een plaatje misschien dat je er wat aan hebt.

http://5.media.hyves-static.net/1493759860/6/eyN-/0/img1493759860.jpeg

Erik Baas
08-05-2012, 23:09
Hier een plaatje misschien dat je er wat aan hebt.]
Ja, dank je; een goede tekening kan goud waard zijn ! :)

Ik zag dat Boelm een revisiesetje verkoopt met die plastic stangetjes en allerlei rubbers voor pakweg 25 euro, die zal ik er eerst maar eens in monteren, de ergste problemen zitten volgens mij onder de kap en niet eens in de pook.

RamonR
09-05-2012, 21:43
Ja, dank je; een goede tekening kan goud waard zijn ! :)

Ik zag dat Boelm een revisiesetje verkoopt met die plastic stangetjes en allerlei rubbers voor pakweg 25 euro, die zal ik er eerst maar eens in monteren, de ergste problemen zitten volgens mij onder de kap en niet eens in de pook.

Ja dat is meestal het geval, die schakel stangetjes die krijgen last van plastic moeheid, maar bij de vw zijn ze ook echt niet duur hoor en je heb er dan weer jaren plezier van, ik heb er gelijk een hele boel gekocht, mn eigen magazijn ff aanvullen ;) haha

Succes!

Gr, Ramon

golf mkII 16v
10-05-2012, 19:34
Spanstiftje eruit drukken dan kan heel de boel uitelkaar