Log in

View Full Version : Paar problemen met gereviseerd 1.8 8v GTI PF

RMeines
11-05-2012, 20:56
Hallo mensen.

Ik heb een 1.8 8v 79kw PF gereviseerd.
Motorblok uit m'n golf mk2 gehaald (1.3 NZ)

1800 zit er nu in, maar binnen 2 minuten is alles aan de buitenkant blok 75 graden.

Heeft het te maken met ontstekingstijd? (volgens mij staat die nu wel goed)

Wie weet wat de oorzaak is?

Mvg.

RMeines
11-05-2012, 21:00
Oja, nog een toevoeging,

is het normaal dat de motor tijdens het warmlopen een olie druk heeft van 6 bar? op stationair toerental.

RamonR
11-05-2012, 22:13
oliedruk is altijd hoger bij warme motor dan bij koude lijkt me, bij m'n daf wel daar zit een metertje op maar de golf zou ik zo snel niet weten ;)

tim_j
12-05-2012, 13:07
Heb je ontsteking met de hand gesteld?
Vertel een wat meer over het blok, is het een standaard blok?

RMeines
12-05-2012, 20:52
Het blok is eigenlijk helemaal standaard.

Enige aanpassingen zijn:
De kop is ipv 1/10 mm 10/10 mm gevlakt.
Vliegwiel is wat van af gedraaid.

De ontsteking is met de hand gesteld.

Vandaag weer even de motor aan gehad en de temperatuur aan de buitenkant van het blok blijft nu rond de 55 graden dus wordt niet meer zo warm. :rolleyes:

Volgens mij is er ook een probleem met het stationair geval want hij schommeld hele tijd van 3000 toeren naar 1000 enz. :screwy:
En als de motor warm is en ik tik het gaspendaal aan blijft hij weer mooi 900 toeren draaien.

Als het toeren oploopt, en de kleppen in het gasklephuis zitten dicht, waar komt dan de zuurstof vandaan?

Oja, ik heb de carterontluchting op het kleppendeksel met zo'n klein open lucht filtertje, maar met warme motor denken wij benzine te ruiken uit de ontluchting?? :wow:

(is een klopsensor nodig?)

Heeft het ook te maken met het feit dat ik er geen lambdasonde op heb?
(die hoort er wel op maar moet ik nog aanschaffen)

We denken ook dat het mengsel te rijk is, want als je aan de verdelerkap gaat draaien loopt het toeren omhoog :screwy:

gti_power
13-05-2012, 07:09
JA draai er maar eens een lambda in,dan zal die uit de noodloop gaan en veel beter lopen.Stel je ontsteking met de lamp op 10 graden voorontsteking en tank 98 met je gevlakte kop en dan heb je plezier.

Sjeesbeest
13-05-2012, 07:23
Oliedruk bij koude motor is altijd hoger dan bij warme motor, bij een warme motor moet deze minimaal 2 bar zijn. (Dikkere olie is hogere oliedruk)

Temp van motor te hoog kan een luchtbel zijn geweest die de circulatie tegen hielt.

Verdraaien van je ontsteking heeft altijd invloed op je stationeertoerental, de ene kant ga je vervroegen.... de andere kant verlaat je het tijdstip. Deze moet je gewoon om en nabij de fabrieks opgegeven voorontsteking zetten en dan doet je computer de rest.

Als de motor standaard was uitgerust met lambdasonde en klopsensor, is het niet vreemd dat je motor een beetje raar doet ..... deze signalen bepalen namelijk de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt en die klop sensor zorgt dat je ontsteking wordt bijgeregeld als je motor gaat pingelen.

Eerst maar eens je ombouw volledig maken voordat je ermee gaat rijden, je krijgt zo meer schade aan je motorblok.

RMeines
13-05-2012, 16:56
Oke, ik zal het van de week aanschaffen en gaan we hem opnieuw afstellen.

Bedankt voor alle info! :thumbup:

Binnenkort zal ik een paar foto's plaatsen van m'n auto en project.