Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2012, 20:56
RMeines's Avatar
RMeines RMeines is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 16
Default Paar problemen met gereviseerd 1.8 8v GTI PF

Hallo mensen.

Ik heb een 1.8 8v 79kw PF gereviseerd.
Motorblok uit m'n golf mk2 gehaald (1.3 NZ)

1800 zit er nu in, maar binnen 2 minuten is alles aan de buitenkant blok 75 graden.

Heeft het te maken met ontstekingstijd? (volgens mij staat die nu wel goed)


Wie weet wat de oorzaak is?

Mvg.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2012, 21:00
RMeines's Avatar
RMeines RMeines is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 16
Default

Oja, nog een toevoeging,

is het normaal dat de motor tijdens het warmlopen een olie druk heeft van 6 bar? op stationair toerental.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2012, 22:13
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

oliedruk is altijd hoger bij warme motor dan bij koude lijkt me, bij m'n daf wel daar zit een metertje op maar de golf zou ik zo snel niet weten
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2012, 13:07
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Heb je ontsteking met de hand gesteld?
Vertel een wat meer over het blok, is het een standaard blok?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2012, 20:52
RMeines's Avatar
RMeines RMeines is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 16
Default

Het blok is eigenlijk helemaal standaard.

Enige aanpassingen zijn:
De kop is ipv 1/10 mm 10/10 mm gevlakt.
Vliegwiel is wat van af gedraaid.

De ontsteking is met de hand gesteld.

Vandaag weer even de motor aan gehad en de temperatuur aan de buitenkant van het blok blijft nu rond de 55 graden dus wordt niet meer zo warm.

Volgens mij is er ook een probleem met het stationair geval want hij schommeld hele tijd van 3000 toeren naar 1000 enz.
En als de motor warm is en ik tik het gaspendaal aan blijft hij weer mooi 900 toeren draaien.

Als het toeren oploopt, en de kleppen in het gasklephuis zitten dicht, waar komt dan de zuurstof vandaan?

Oja, ik heb de carterontluchting op het kleppendeksel met zo'n klein open lucht filtertje, maar met warme motor denken wij benzine te ruiken uit de ontluchting??

(is een klopsensor nodig?)

Heeft het ook te maken met het feit dat ik er geen lambdasonde op heb?
(die hoort er wel op maar moet ik nog aanschaffen)

We denken ook dat het mengsel te rijk is, want als je aan de verdelerkap gaat draaien loopt het toeren omhoog
Reply With Quote
  #6  
Old 13-05-2012, 07:09
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

JA draai er maar eens een lambda in,dan zal die uit de noodloop gaan en veel beter lopen.Stel je ontsteking met de lamp op 10 graden voorontsteking en tank 98 met je gevlakte kop en dan heb je plezier.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-05-2012, 07:23
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Oliedruk bij koude motor is altijd hoger dan bij warme motor, bij een warme motor moet deze minimaal 2 bar zijn. (Dikkere olie is hogere oliedruk)

Temp van motor te hoog kan een luchtbel zijn geweest die de circulatie tegen hielt.

Verdraaien van je ontsteking heeft altijd invloed op je stationeertoerental, de ene kant ga je vervroegen.... de andere kant verlaat je het tijdstip. Deze moet je gewoon om en nabij de fabrieks opgegeven voorontsteking zetten en dan doet je computer de rest.

Als de motor standaard was uitgerust met lambdasonde en klopsensor, is het niet vreemd dat je motor een beetje raar doet ..... deze signalen bepalen namelijk de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt en die klop sensor zorgt dat je ontsteking wordt bijgeregeld als je motor gaat pingelen.

Eerst maar eens je ombouw volledig maken voordat je ermee gaat rijden, je krijgt zo meer schade aan je motorblok.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-05-2012, 16:56
RMeines's Avatar
RMeines RMeines is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 16
Default

Oke, ik zal het van de week aanschaffen en gaan we hem opnieuw afstellen.

Bedankt voor alle info!

Binnenkort zal ik een paar foto's plaatsen van m'n auto en project.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum