![]() |
Bedankt voor je reactie weer Andre!
Wat bedoel je met een regelbare fan achter een kleine radiateur, een die je met de hand aan/uit kan schakelen of automatisch?? Ik zelf had in gedachten om een thermostaat te gebruiken die al bij 80C open gaat en daarbij een thermoschakelaar voor de ventilator gebruiken welke al bij 84c schakelt. Er zijn ook thermoschakelaars van VW welke reeds bij 76C of zelfs 70C schakelen, dus een van deze zou ook nog een optie zijn. Wat denk jij van deze oplossing icm een kleine radiateur Andre? |
Ik rij met een T3 bus schakelaar en thermostaat die schakelt op 76graden.
Verder bedoel ik idd handmatig de fan aan sturen. En monteer een water temp meter, los naast je metertje in je dashboard. Wat ook kan helpen, maar daar heb ik geen ervaring mee is het weglaten van de warmte wisselaar. Naast het opwarmen van de Olie, kan de olie het water ook opwarmen. Dus een losse oliekoeler. Nadeel, het duurt langer voordat de motor op temp is. Dus rustiger aan rijden. Hoge temp van je water sloopt je motor. |
Ik zal nu een thermoschakelaar bestellen welke bij 76C schakelt met daarbij een thermostaat van een passat welke al bij 70C opent, verder zal ik bij opbouw van de auto er ook een schakelaar tbv "handbediening" in zetten.
Nog een extra temp. meter plaatsen wordt lastig denk ik, in m'n dashboard zitten er al drie extra; olietemp, oliedruk en "turbo"druk :D In elk geval geweldig Andre, bedankt! :hug: |
Quote:
De Asbak uitsparing is ook een DIN formaat. Dus....kun je weer 3 kwijt. :woowoo: Dat heb ik dus gedaan. :D |
Is inderdaad ook een optie, ik hou het in gedachten!
|
All times are GMT +1. The time now is 16:46. |