![]() |
Bij draaiende motor, zonder stroomverbruikers, moet de laadspanning ergens in de buurt van de 14V zijn (meten over de polen van de accu). Is dat het geval, dan is de dynamo gewoon goed.
De afslagklep trekt echt heel weinig stroom, maar is wel essentieel voor een goede motorloop. Als de motor loopt en je blijft gasgeven (beetje pompen), dan moet de motor blijven draaien. Dan heb je de afslagklep omzeilt, door via de acceleratiepomp benzine in te spuiten. Ik kan me niet vinden in je redenatie. Je kan toch meten wat de spanning over de afslagklep doet bij het inschakelen van je verlichting? Een afslagklep die geen stroom meer krijgt hoor je heel duidelijk 'klikken' (dichtslaan). + pen in je afslagventielstekker, - op de carrosserie of massapunt van het blok en de multimeter tegen het raam. In de auto zitten en de verlichting inschakelen, dan kan je zo zien of de spanning ineens inzakt. |
kan me ook niet vinden in je redenatie, en ook niet in je meet manieren. Zo kan je meer stuk maken dan dat je meet....
meten is weten, maar dan moet je wel weten hoe te meten. Maar toch verdenk ik idd je dynamo, is de v-snaar nog goed op spanning? Brand het acculampje in je dashboard? Meet je +- 14 volt over de accu (gelijkstroom) bij draaiende motor zonder startkabels? |
Bij draaiende motor meet ik 12Volt met 0 Ampere, akku lampje blijft ook branden...
|
Dan klopt er iets niet met je dynamo.. ff opnieuw spannen en de aansluitingen controleren. Mocht dat niet baten dan ben ik bang dat hij (of eerder de spanningsregelaar) overleden is.
|
Quote:
riem e.d zit allemaal goed, dus morgen een gereviseerde halen... Na nog even wat testen en doen weet ik nu bijna zeker dat het de dynamo is, hoop dat het ook is want dan kan ik van het weekend nog even cruisen :rolleyes: |
accu met startkabels dus een extra lopende auto ????
14 volt met zonder 12 dan is de dynamo toast hij moet stationair tussen de 13.7 en 14,5 volt zitten ....dus de dynamo is stuk ,,,zetje de aanjager nu aan dan heeft de onsteking te weinig stroom en zal ie wel uitvallen ja,,,,, |
de spanningsregelaar op de dynamo vervangen en het probleem is verholpen!
Alleen me achterlichten die blijven spacen, soms doen ze het niet, soms doet alleen links het, soms alleen rechts, dan weer alles, dan alleen me remlicht en ga zo maar door:P Morgen maar eens even neuzen... |
kijk je stekkers ff na, of het massa draadje wat achterin je kofferbak zit.
|
All times are GMT +1. The time now is 01:23. |