Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Vlakschuif carbs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65007)

Dub-Detail 27-01-2010 10:42

Heb een set via ebay laten komen. Zou eerst de set van GJ007 overnemen maar dat was een 42mm carb en dat durf ik toch niet aan.
Nu komt er een setje van een cbr900 deze kant op in 38mm.
Ik ga eerst kijken of het wil lopen op de ori brandstof pomp desnoods met een retour. Anders schaf ik een motorfiets pompje aan.

Gr, Pim

GJ007 27-01-2010 21:26

topic weergevonden ;)

sorry voor de late reactie!

suc6 met project verder!

Dub-Detail 03-02-2010 22:50

Set is binnen, spruitstuk is voor 90% af.
Afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel + G40 koppeling liggen klaar.
Uitlaatspruit + middendempervervanger van g40 eronder.
Alleen nog wat vragen.
-Hoe krijg ik de naalden los?
-Tot welke maat moet ik mijn hoofdsproeier uitboren? 135,140 ofzo?
-Choke wel of niet aansluiten?
-Drijfstangen van een G40 sterker als die van mijn 1300 sleeptuimelaar?

That's all.
Na deze info nog even schroeven en dan gieren met die 1300.

GJ007 03-02-2010 22:56

vette shit, fotos!

Dub-Detail 04-02-2010 09:20

Nog een vraag,
een goede betaalbare synchroontesters? die van midlock vind ik een beetje duur.
Gr, Pim

martiepartie 04-02-2010 09:25

*Sproeiers mogen wel naar 150, als je de remluchtkanalen open laat.

*De naalden zitten in de membranen, of geklikt, of met een 'kraag' die je er met 1 van de schroefjes van de deksel uit kan trekken. (schroefje in de kraag draaien en uit het membraan trekken).

*Met de originele pomp kan je probleemloos rijden, mocht de druk net iets te hoog zijn, dan kan je nog een winding van de veer knippen (achter de plunjer).

*Choke aansluiten. Vooral in de winter start de auto slechter zonder choke. Als ik de choke gebruik start deze direct.

*Waarom zou je andere drijfstangen monteren? 't is niet zo dat je ineens een verdubbeling qua vermogen hebt... Originele drijfstangen voldoen prima. Het afgedraaide vliegwiel is wel een goed idee!

Dub-Detail 04-02-2010 09:59

Thanks,
Nou ik dacht over die drijfstangen meer van als die lichte krukas met dat lichte vliegwiel er toch in gaan is het misschien ook wel handig om meteen sterkere stangen erin te zetten. Voor, meer toeren.

Dub-Detail 04-02-2010 15:14

Zo vandaag even de carbs in orde gemaakt.
Sproeiers uitgeboord naar 140 (groter boren kan altijd, kleiner boren word moeilijker)
Naaldenopgehoogd met 1 m3 ringetje per naald.
Co schroeven helemaal in gedraaid daarna 3 slagen uit.
Montage materiaal voor het spruitstuk gehaald. zaterdag effe af lassen.

Ben ik nog wat vergeten?

Gr, Pim

Dub-Detail 04-02-2010 18:41

Nog even wat pics,

spruitstuk basisplaat:

Vliegwiel (afgedraaid)

Krukas (afgedraaid)

Gr, Pim

Sjon 04-02-2010 23:08

.

Dub-Detail 06-02-2010 11:52

Vandaag spruitstuk afgelast:

joostvw 08-02-2010 14:29

ziet er netjes uit pim.
is die zilveren jetta van jou die laatst op RDM stond?
gr Joost

martiepartie 08-02-2010 14:35

oei, je hebt niet heel veel ruimte meer voor de bouten aan de bovenzijde, lijkt ook alsof er lucht kan lekken via de gaten van de bouten (omdat je de buizen niet op, maar half in de flens hebt gelast. De carbs zijn erg gevoelig voor valse lucht (niet goed/snel terugkomen in toeren of knallen in de inlaat).

Zorg er ook voor dat je de plaat óf heel netjes richt, óf nog vlakt. Zo te zien is deze nog behoorlijk krom..

Dub-Detail 08-02-2010 15:00

Krom is die niet, ik heb hem tig gelast, steeds een stukje van elke runner zodat die zo min mogelijk krom trekt. Op de foto vertekend de schaduw alleen het beeld.
Op een boutgat werd die echter te heet en brande die te ver in. Maar ik ben nu een pakking aan het maken om hem lucht dicht te krijgen. combi van pakking papier en vloeibare pakking. Uiteindelijk moet de wel lucht dicht worden.

Hier onder iig een foto zoals die nu tegen de kop aanzit.

Dub-Detail 08-02-2010 15:02

[QUOTE=joostvw]ziet er netjes uit pim.
is die zilveren jetta van jou die laatst op RDM stond?
gr Joost[/QUOTE

Hey joost, ja dat klopt dies van mij. Van de week even apk, en dan verlagen ats classics en die motoronderdelen erin. Hoef ik met afstellen niet te haasten om door de apk te kunnen komen voor 3 maart.

Gr, Pim

martiepartie 08-02-2010 15:08

ziet er netjes uit met die koperen moeren!

Hoop dat je de boel nog goed luchtdicht krijgt, een klein kiertje is al genoeg om de motorloop goed te verstoren. Zie idd. dat de schaduw het een en ander vertekent. :thumbup:

Dub-Detail 08-02-2010 15:21

Vervelende was ook dat ik zo snel geen freesmachine tot mijn beschikking had, bij mij op school is dat allemaal heel moeilijk en lastig.
Die flens heb ik dus thuis uit het losse handje met een kolom boormachine en een carroseriezaag en een set vijlen moeten maken.
Die runners heb ik zelf bij een metaalbedrijf gedraait. Ook het aflassen heb ik daar gedaan. Zelf lassen met hulp van professionals.
Ik heb nog nooit zo'n tig in me handen gehad tot afgelopen zaterdag. Maar ik ga er volgende maand een aanschaffen, wat een super machines zijn dat zeg.

Ook heb ik met datzelfde bedrijf een akkoordje gemaakt dat hun voor mij uit een plaat metaal: Staal, RVS of ALU. een set van die flensen snijden met een watersnijder in verschillende diameters. Ik vind het wel grappig om die spruitstukken te maken in me vrije tijd.

Die moeren zijn van messing leken me sterker als koper, ik heb er zelf een hekel aan als alles vast zit gerot. Dus vandaar de keus om zo de bevestiging te maken.

Gr, Pim

Dub-Detail 24-02-2010 08:53

Tijdje geleden maar het spruitstuk zit op de auto. En de carbs hangen er ook tegen aan.
Nu zit ik alleen met het aansluiten.
Ik heb hieronder een foto met de aansluitingen.
De dikke onderste is voor de brandstof. Maar de bovenste is dat voor de retour? of voor vacuum. Ik moet namelijk ook m'n rembekrachtiger en voorlopige vacuumvervroeging aansluiten.

martiepartie 24-02-2010 08:56

staat al genoeg over geschreven op het forum, maar vooruit... :D

Bovenste is ontluchting van de carbs, open laten dus. Alleen benzine aansluiten, zit geen retour op. Verder alles open laten.

Rembekrachtiger moet je aansluiten op je spruitstuk, had je een aansluiting voor moeten maken. Vacuumvervroeging is niet nodig, is ook niet heel makkelijk goed aan te sluiten (zodat je van 4 cilinders 't vacuum pakt zonder dat ze lucht van elkaar snoepen).

Dub-Detail 24-02-2010 23:23

Alles aan gesloten effe doorstarten zonder ontsteking. Ontsteking erop en hij liep meteen.
Rijd over het hele toerengebied goed alleen bovenin zit er meer in. Dus de ontsteking moet ik nog even vervroegen die stond nog op de normale stand zonder vervroeging.
Morgen ook het mengsel afstellen en de carbs helemaal sychroon zetten. Ook moet hij bij stationair nog wat worden afgesteld blijft net niet lopen.
Gr, Pim

All times are GMT +1. The time now is 09:43.