![]() |
het is allicht beter als staal vanzelf;)
|
Ik zou zelf eerder een set 8J rondom pakken, aangezien je een constant aangedreven 4-wiel drive hebt (syncro)
Het verschil in velgbreedte zal niet zo veel doen, maar je krijgt nooit een gelijke rolomtrek, waardoor je altijd met een slippen diff rijdt.. Dus, overbodige slijtage.. |
Quote:
mij is verteld dat als je voor 195/40 op 6J doet en achter 215/35 op de 8J, dat er dan minimaal verschil zit in de rolomtrek. En van rondom 8J had ik ook aan zitten denken,maar dan moet ik wel iemand vinden die mijn 2 6J velgen wil overnemen. |
Verschil in totale hoogte is dan 5mm,dat is dan 2,5mm verschil in rijhoogte,een afwijking van 0,97%...lijkt mij te verwaarlozen ja.
|
maar dan heb je voor ballonnen en achter stretch,geen pan dus...
|
sorry voor de vraag mischien heb ik er overheen gelezen maar wat voor maat band moet dan wel om een 8 en 9 j setje 16 inch.
ik heb zelf ook nog een mooie set te liggen die ik zou verkopen maar als het mogelijk is om die ook een keer onder de rallye te plaatsen dan hou ik ze liever. bvd gr pieter. |
8J met 195-40-16 en 9J met 215-35-16
|
Quote:
thanks voor de info :thumbup: dan hou ik mijn velgen , bedankt. |
Quote:
? Maar dan krijg je toch ook problemen met je rolomtrek? |
Vandaag even een 195/45R16 band geprobeerd op de 6 J velg maar moet eerlijk bekennen dat dit het niet gaat worden.
Zit nu te denken aan een 165 band voor op de 6J velg,maar wil dan eigenlijk weten of iemand mij kan vertellen welke maat er dan achterop moet ( 8J ) ivm rolomtrek? |
Zie link: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Maar goed, je blijft een afwijking houden, die 1% gaat op de lange duur wel werken. Je rijdt constant met een slippend differentieel.. Ik zeg gewoon niet doen, en dezelfde maat velg & band aanhouden. |
dezelfde maat velg maakt geen niets uit.. als je een 8j en 9j met allebeide 225 40 pakt maar verschillende et zodat de velg gelijk spoort zal je diff nooit slippen.. ga je nu groot verschil in rolomtrek pakken( 5% overigens bij quattro) dan gaat het hard achteruit. de door jouw geschetste situatie niet
|
Oke maar mijn vraag is dus eigenlijk als ik op de 6J velg voor een vb Nankang 165/45R16 band zet,wat moet ik dan achter monteren op de 8J velg?
Is dat een 205/40R16 of moet ik dan een andere maat hebben? (ik zit met de verschillende J voor en achter en wil zo klein mogelijk verschil hebben in de rolomtrek, de velgen gaan er waarschijnlijk alleen voor deze zomer onder en daarna ga ik opzoek naar iets anders) |
ik zou voor een setje 8en 9j gaan en dan allebeide met 205 40 16
|
Quote:
Ja daar zit ook aan te denken,maar geval is dat ik nu in bezit ben van een setje 6 en 8J. |
Het gaat bij een Rallye niet om het diff maar om de visco welke een verschil tussen voor en achter detecteert. Ik ben de laatste die gaat zeggen welk percentage verschil acceptabel is of niet, maar bij mij liggen er 4 gelijke velgen op om die reden.
|
Dat het om de visco gaat had ik al begrepen,vandaar een zo min mogelijk verschil in rolomtrek.
|
ik heb mijn visco zo weleens kapot gedraait op mijn oude rallye.
Als je binnen de 2% blijft is er niks aan de hand. ik zou als ik jou was ff 2 8j velgen scoren en 4 gelijke erop leggen |
Ja dat had ik ook al bedacht maar was met iemand bezig maar die dacht mijn 6J over te nemen en dan 200 euries bij betalen van mijn kant voor een paar opknap velgen(2x 8J)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:37. |