Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf2 TDI project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92798)

Samurai 27-11-2011 12:46

Goed bezig man!

Echt een stoer project.

3gnr48 27-11-2011 15:20

komt helemaal goed hier.
Weer een tdi erbij in Hallum :)

johanv22 27-11-2011 21:17

Quote:
Originally Posted by 3gnr48
komt helemaal goede hier.
Weer een tdi erbij in Hallum :)

komt wel goed hoor, TDI kennis genoeg in Hallum :thumbup:

B-ram 27-11-2011 22:53

gadverdamme! Weer zo'n vieze TDI. Haha ben ik ff blij dat ik voor een jetta heb gekozen! Haha maar mooi project man...en lekker kleurtje ook!

johanv22 28-11-2011 17:49

Quote:
Originally Posted by B-ram
gadverdamme! Weer zo'n vieze TDI. Haha ben ik ff blij dat ik voor een jetta heb gekozen! Haha maar mooi project man...en lekker kleurtje ook!

Ik weet het, weer één erbij :tongue:

kleurtje ben ik zelf ook wel blij mee, marsrood :thumbup:

johanv22 29-11-2011 20:43

weer even bezig geweest met de binnenkant.

Heb een golf3 gti edition interieur te pas gemaakt voor in golf2.
kleurcombi staat mooi bij de rode kleur van de auto vind ik.

en ook een zacht gti dashboard gemonteerd, en inmiddels ook een gti hemel(nog niet op de foto`

THE-WISHMASTER 29-11-2011 23:39

Nice nice :thumbup:
Ik ga van het voorjaar mijn TDI motor overhangen in een gewone golf 3 (voormalig vr6) :D
Nu had ik ook een vraag en ik zag hem al eerder voorbij komen :D
Maar weet jij hoeveel die standaard sachs koppeling aankan???

johanv22 30-11-2011 20:44

Quote:
Originally Posted by THE-WISHMASTER
Nice nice :thumbup:
Ik ga van het voorjaar mijn TDI motor overhangen in een gewone golf 3 (voormalig vr6) :D
Nu had ik ook een vraag en ik zag hem al eerder voorbij komen :D
Maar weet jij hoeveel die standaard sachs koppeling aankan???

Hoeveel koppel precies weet ik niet, maar genoeg om hem ook nog te chippen :thumbup:

De Pul 30-11-2011 22:19

mooi project,word goed aangepakt.zie alleen dat je de wastegate[op de foto tenminste] hebt verzet,zonder de lengte van de regelstang aan te passen.als je deze niet exact in het goede bereik zet zal de turbodruk altijd buiten z'n nominale waarden vallen en direct een noodloop genereren.
[als je het inmiddels al hebt uitgevogeld,heb ik niks gezegd]

ga zo door,word een dikke auto:thumbup:

johanv22 01-12-2011 15:05

Quote:
Originally Posted by De Pul
mooi project,word goed aangepakt.zie alleen dat je de wastegate[op de foto tenminste] hebt verzet,zonder de lengte van de regelstang aan te passen.als je deze niet exact in het goede bereik zet zal de turbodruk altijd buiten z'n nominale waarden vallen en direct een noodloop genereren.
[als je het inmiddels al hebt uitgevogeld,heb ik niks gezegd]

ga zo door,word een dikke auto:thumbup:

het vacuumpotje bedoel je denk ik, het stangetje hoeft volgens mij niet aangepast te worden omdat alleen de stand van het potje verandert is.

hij is niet verder naar voren of achter geplaatst. :thumbup:

LRR 01-12-2011 16:15

Knap stukje werk !!!

Tommy 01-12-2011 19:31

Quote:
Originally Posted by johanv22
inmiddels het subframe draagarmen en het bekrachtigd stuurhuis gemonteerd met nieuwe rubbers kogels enz. :thumbup:

Ik heb zelf een golf II TDI gekocht, projectje alleen nog, moet wel e.e.a. aangepast worden nog, maar is wel gekeurd en rijklaar en alles.

Echter staat hij op compleet golf III subframe, en ben daar helemaal niet tevreden over.

Heb jij een Golf III subframe? en dan golf II draagarmen? past daar dan zo de stabi nog op? En klopt het dat je dan wegkomt met Ibiza TDI aandrijfassen?

Ik hoor het graag! mooi project.

Ik heb er ook nog 2 andere belastingvrije staan waar ik liefst ook TDI in ga hangen. :P

johanv22 01-12-2011 19:40

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ik heb zelf een golf II TDI gekocht, projectje alleen nog, moet wel e.e.a. aangepast worden nog, maar is wel gekeurd en rijklaar en alles.

Echter staat hij op compleet golf III subframe, en ben daar helemaal niet tevreden over.

Heb jij een Golf III subframe? en dan golf II draagarmen? past daar dan zo de stabi nog op? En klopt het dat je dan wegkomt met Ibiza TDI aandrijfassen?

Ik hoor het graag! mooi project.

Ik heb er ook nog 2 andere belastingvrije staan waar ik liefst ook TDI in ga hangen. :P

Ik heb er een subframe van golf2 gti onder, en de draagarmen ook.

aandrijfassen zijn ook van een golf gti(100mm)

volgens mij is een ibiza even breed als een golf2 in tegenstelling tot een golf 3, die voor wat breder is waardoor je de auto niet goed uitgelijnd krijgt!

johanv22 01-12-2011 19:56

motor hangt er inmiddels in, alles paste perfect :thumbup:

bedrading is ook bijna zo goed als klaar, en is ook al aangesloten.

ik zou met de radiateur bezig, maar zag al snel dat de radiateur die ik liggen
had van een gti de koelwaterslang aansluitingen links hebben(als je voor de auto staat) en bij een golf4 zitten ze rechts.

wat voor radiateur wordt meestal gebruikt voor tdi motoren? gti, td ?

en hoe lossen anderen het op met de aansluitingen? gewoon de koelwaterslangen verleggen zodat ze op links uitkomen?

ronaroot 01-12-2011 20:13

Quote:
Originally Posted by johanv22
wat voor radiateur wordt meestal gebruikt voor tdi motoren? gti, td ?

Ik heb een radiateur van een mk2 td, past perfect ;)

Wat ga je met de intercooler doen ?

johanv22 01-12-2011 20:19

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Ik heb een radiateur van een mk2 td, past perfect ;)

Wat ga je met de intercooler doen ?

jij hebt dus de slangen veranderd van rechts naar links?
ik heb wel een intercooler liggen met beide aansluitingen op één kant.

opzich perfect, want dan kan ik beide intercoolerbuizen kort houden en boven elkaar maken wat wel netjes staat.

alleen wordt het moelijk om deze passend te maken. hij is nogal dik, zo'n kleine 80mm.
en dan drukt hij de radiateur naar het blok toe zeg maar.

heb nog wel een paar voorfronten liggen, en ga deze waarschijnlijk helemaal aanpassen voor de intercooler, zagen en lassen dus :thumbup:

ronaroot 01-12-2011 20:32

Slangen zijn inderdaad omgelegd.
(bedoelde meer dat het kwa formaat perfect past ;) )

Bij mij heb ik ook de radiateur iets naar achter moeten zetten om de intercooler ervoor te krijgen, en met een beetje zagen in het front gaat dat. Is krap maar het past :D

johanv22 01-12-2011 20:50

grappig, had net bedacht om de radiateur inderdaad rechter te zetten.

heb de zelfde dubbel fans als jou, en ook die wil ik graag gebruiken, dus had ik
zoiezo een grotere radiateur nodig dan van een gti :)
ook al zal de fan niet of bijna nooit aanslaan bij een tdi :thumbup:

de intercooler krijg ik wel op zijn plaats :thumbup:

Tommy 01-12-2011 22:28

ik hou mijn TDI niet eens warm op de snelweg... vind dat wel vreemd, want thermostaat moet toch voorkomen dat hij koelt via radiateur? bekend probleem?

EelcoB 02-12-2011 18:23

Thermostaat gaat open bij 80-90 graden (als het goed is). Dus als hij daaronder zakt, ff nieuwe in prakken.

All times are GMT +1. The time now is 06:30.