Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-11-2011, 19:21
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default golf2 TDI project

Hallo,

Mijn naam is Johan, kom uit Hallum(waar inmiddels al een aantal golf2 tdi'tjes rijden )

en er binnenkort als alles goed gaat weer één bij komt

hier de golf toen ik hem net opgehaald had in de kleur marsrood(17" en schroefset zaten er niet onder)









eerst die 1.3 er maar uit, had ook zijn beste tijd al gehad



en niet veel later was ie er al uit!






Het harde plastic dashboard ook verwijderd, komt één van een gti in.




motorruimte even schoon gemaakt.





hier enkele onderdelen die klaar zijn om gestraald en gecoat te worden.





achterbrug met trommel in de oudijzerbak,

deze roestige achterbrug komt eronder(na het stralen en coaten uiteraard



Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2011, 20:38
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

de pedaalbox van een corrado g60 aangepast met gaspedaal van golf4 tdi.





en de spullen weer teug gekregen van de coater, is gewoon weer als nieuw




na lang gezocht te hebben naar een nieuwe plaat achter de remdrukverdeler van een passat 35i, heb ik maar besloten om die van een G60 te pas te maken.




heb gekozen voor een golf 110 pk ASV TDI, met maar 142.000 km


maar al vrij snel kwam ik erachter dat de achterste motorsteun niet ging passen op het blok, want de turbo zit enorm in de weg en kan deze niet verdraaien

hier zal ik dus een nieuwe steun voor moeten maken

de tdi kap komt van een 90 pk tdi, deze heb ik gekregen van een maat van mij
die hem nog had liggen




meteen alle prefentief vernieuwd, distributieriem, waterpomp,krukaskeerring enz.




Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:44.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-11-2011, 20:54
siepgti1978's Avatar
siepgti1978 siepgti1978 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,089
Default

Kijk dat ziet er goed uit kerel!
We houden dit topic in de gaten
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2011, 21:03
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by siepgti1978
Kijk dat ziet er goed uit kerel!
We houden dit topic in de gaten



bedankt jonge

zal zo nu en dan foto's plaatsen van de vorderingen
Reply With Quote
  #5  
Old 24-11-2011, 21:09
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

even een snel een mal gemaakt voor de achterste motorsteun, en heb ook meteen maar gemaakt van RVS en gepast!







het nadeel van de steun was dat er een intercoolerslang door heen moet(op de turbo)


om het een beetje origineel te laten lijken heb ik allee motorsteunen zwarte laten coaten






Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:35.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-11-2011, 22:15
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Zo dat ziet er serieus uit! Mooi zo'n steun ook!
Reply With Quote
  #7  
Old 24-11-2011, 22:32
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

niks mis mee toch!! ik vind het er netjes uit zien en mooi opgelost is! succes verder met je leuke project
Reply With Quote
  #8  
Old 25-11-2011, 00:58
Kazzo Kazzo is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,036
Default

super project, je pakt het gelijk goed aan!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-11-2011, 09:31
GerardusVR6's Avatar
GerardusVR6 GerardusVR6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 222
Default

heel dik project!
__________________
Bright Blue G60
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2011, 12:09
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

Toen de bak er achter weg gehaald om ook die krukaskeerring te vervangen, net als het 2 massavliegwiel wat vaak problemen geeft. Ook al mankeerde aan deze niks.

hier het 2 massavliegwiel




hier de nieuwe keerring gemonteerd



en hier het 1Z vliegwiel met nieuwe Sachs koppelingset




de motorsteun was klaar, alleen het vacuumpotje raakte de steun lichtjes,
dus daar even een nieuw beugeltje aan gelast zodat deze niks meer kan raken




de alu carterpan even verwijderd om de zeef in het carter schoon te maken en lagers en dergelijke te controleren.

meteen ook de alu carterpan maar verstevigd door er een 5 mm plaat er onder te lassen



Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:45.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-11-2011, 12:32
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

Hey je bent echt precies hetzelfde aant bouwen als ik .
Die plaat onder de carter pan en motorsteun zien er echt netjes uit.
Maar mag ik vragen waarom je zelf een steun bent gaan maken?
De mijne hangt namelijk rondom in originele VW steunen, zonder aanpassingen....
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 25-11-2011, 12:39
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
Hey je bent echt precies hetzelfde aant bouwen als ik .
Die plaat onder de carter pan en motorsteun zien er echt netjes uit.
Maar mag ik vragen waarom je zelf een steun bent gaan maken?
De mijne hangt namelijk rondom in originele VW steunen, zonder aanpassingen....




als je goed kijkt op de foto waar de steun gemonteerd is, daar past nooit
de originele alu steun!

de turbo is niet draaibaar van een 110 pl ASV. (is geen golf3 motor,want die past er met weinig aanpassingen in) en de intercoolerslang moet bij
mij door de steun heen.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-11-2011, 12:40
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ja joost maar jij hebt volgens mij een iets ander blok, die van jou was orgineel toch een 90pk?
edit: oops te laat
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #14  
Old 25-11-2011, 18:49
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Ja joost maar jij hebt volgens mij een iets ander blok, die van jou was orgineel toch een 90pk?
edit: oops te laat



kan bijna niet anders, anders even een foto?
Reply With Quote
  #15  
Old 26-11-2011, 17:00
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

inmiddels het subframe draagarmen en het bekrachtigd stuurhuis gemonteerd met nieuwe rubbers kogels enz.





ook de achterbrug van nieuwe rubbers voorzien



achterbrug gemonteerd met nieuwe schijven en wiellagers.



Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:38.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-11-2011, 17:40
oldscool's Avatar
oldscool oldscool is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,051
Default

Cool project !
__________________
"Four wheels One love"

http://www.facebook.com/dropandwheels
Reply With Quote
  #17  
Old 26-11-2011, 19:44
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

De corrado kabelschakeling aangepast en verlast, zodat deze gewoon op
de originele punten bevestigd kon worden.






De motor is verder klaar om ingebouwd te worden, heb de een beugel gemaakt
zodat de stuurpomp onder komt. Want standaard zit bij deze motor daar de aircopomp en bovenin de stuurpomp!
Alleen nog een multiriem erop.




nu eerst even verder met de binnenkant.

eerst de kachelradiateur vervangen voor een nieuwe, en de kleppen van nieuw
foam voorzien!





Last edited by Richard : 27-11-2011 at 21:33.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-11-2011, 08:02
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by johanv22
uit Hallum(waar inmiddels al een aantal golf2 tdi'tjes rijden )


Daar ben ik vorige week ook achter gekomen

Altijd leuk om te zien die tdi-projectjes

Wat voor een Sachs koppeling gebruik je? standaard / versterkt ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #19  
Old 27-11-2011, 11:35
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

een standaard koppeling van Sachs.

kan het prima aan
Reply With Quote
  #20  
Old 27-11-2011, 12:34
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by johanv22
kan het prima aan


Dat weet ik standaard vermogen/koppel is geen enkel probleem.

Maar weet jij zo wat die aan max koppel aan kan ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum