![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Mijn naam is Johan, kom uit Hallum(waar inmiddels al een aantal golf2 tdi'tjes rijden ![]() en er binnenkort als alles goed gaat weer één bij komt ![]() hier de golf toen ik hem net opgehaald had in de kleur marsrood(17" en schroefset zaten er niet onder) ![]() ![]() ![]() eerst die 1.3 er maar uit, had ook zijn beste tijd al gehad ![]() ![]() en niet veel later was ie er al uit! ![]() Het harde plastic dashboard ook verwijderd, komt één van een gti in. ![]() motorruimte even schoon gemaakt. ![]() hier enkele onderdelen die klaar zijn om gestraald en gecoat te worden. ![]() achterbrug met trommel in de oudijzerbak, deze roestige achterbrug komt eronder(na het stralen en coaten uiteraard ![]() ![]() Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:42. |
|
|||
|
|||
![]() de pedaalbox van een corrado g60 aangepast met gaspedaal van golf4 tdi.
![]() en de spullen weer teug gekregen van de coater, is gewoon weer als nieuw ![]() ![]() na lang gezocht te hebben naar een nieuwe plaat achter de remdrukverdeler van een passat 35i, heb ik maar besloten om die van een G60 te pas te maken. ![]() heb gekozen voor een golf 110 pk ASV TDI, met maar 142.000 km ![]() maar al vrij snel kwam ik erachter dat de achterste motorsteun niet ging passen op het blok, want de turbo zit enorm in de weg en kan deze niet verdraaien ![]() hier zal ik dus een nieuwe steun voor moeten maken ![]() de tdi kap komt van een 90 pk tdi, deze heb ik gekregen van een maat van mij die hem nog had liggen ![]() ![]() meteen alle prefentief vernieuwd, distributieriem, waterpomp,krukaskeerring enz. ![]() Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:44. |
|
||||
|
||||
![]() Kijk dat ziet er goed uit kerel!
We houden dit topic in de gaten ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bedankt jonge ![]() zal zo nu en dan foto's plaatsen van de vorderingen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() even een snel een mal gemaakt voor de achterste motorsteun, en heb ook meteen maar gemaakt van RVS en gepast!
![]() ![]() het nadeel van de steun was dat er een intercoolerslang door heen moet(op de turbo) ![]() om het een beetje origineel te laten lijken heb ik allee motorsteunen zwarte laten coaten ![]() ![]() ![]() Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:35. |
|
||||
|
||||
![]() Zo dat ziet er serieus uit! Mooi zo'n steun ook!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() niks mis mee toch!! ik vind het er netjes uit zien en mooi opgelost is! succes verder met je leuke project
![]() |
|
|||
|
|||
![]() super project, je pakt het gelijk goed aan!
|
|
||||
|
||||
![]() heel dik project!
|
|||
|
|||
![]() Toen de bak er achter weg gehaald om ook die krukaskeerring te vervangen, net als het 2 massavliegwiel wat vaak problemen geeft. Ook al mankeerde aan deze niks.
hier het 2 massavliegwiel ![]() ![]() hier de nieuwe keerring gemonteerd ![]() ![]() en hier het 1Z vliegwiel met nieuwe Sachs koppelingset ![]() ![]() de motorsteun was klaar, alleen het vacuumpotje raakte de steun lichtjes, dus daar even een nieuw beugeltje aan gelast zodat deze niks meer kan raken ![]() de alu carterpan even verwijderd om de zeef in het carter schoon te maken en lagers en dergelijke te controleren. meteen ook de alu carterpan maar verstevigd door er een 5 mm plaat er onder te lassen ![]() ![]() Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:45. |
|
||||
|
||||
![]() Hey je bent echt precies hetzelfde aant bouwen als ik
![]() Die plaat onder de carter pan en motorsteun zien er echt netjes uit. Maar mag ik vragen waarom je zelf een steun bent gaan maken? De mijne hangt namelijk rondom in originele VW steunen, zonder aanpassingen....
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je goed kijkt op de foto waar de steun gemonteerd is, daar past nooit de originele alu steun! de turbo is niet draaibaar van een 110 pl ASV. (is geen golf3 motor,want die past er met weinig aanpassingen in) en de intercoolerslang moet bij mij door de steun heen. |
|
||||
|
||||
![]() Ja joost maar jij hebt volgens mij een iets ander blok, die van jou was orgineel toch een 90pk?
edit: oops te laat
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kan bijna niet anders, anders even een foto? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() inmiddels het subframe draagarmen en het bekrachtigd stuurhuis gemonteerd met nieuwe rubbers kogels enz.
![]() ![]() ![]() ook de achterbrug van nieuwe rubbers voorzien ![]() achterbrug gemonteerd met nieuwe schijven en wiellagers. ![]() Last edited by Richard : 26-11-2011 at 17:38. |
|
||||
|
||||
![]() Cool project !
|
|
|||
|
|||
![]() De corrado kabelschakeling aangepast en verlast, zodat deze gewoon op
de originele punten bevestigd kon worden. ![]() De motor is verder klaar om ingebouwd te worden, heb de een beugel gemaakt zodat de stuurpomp onder komt. Want standaard zit bij deze motor daar de aircopomp en bovenin de stuurpomp! Alleen nog een multiriem erop. ![]() nu eerst even verder met de binnenkant. eerst de kachelradiateur vervangen voor een nieuwe, en de kleppen van nieuw foam voorzien! ![]() ![]() Last edited by Richard : 27-11-2011 at 21:33. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar ben ik vorige week ook achter gekomen ![]() Altijd leuk om te zien die tdi-projectjes Wat voor een Sachs koppeling gebruik je? standaard / versterkt ?
|
|||
|
|||
![]() een standaard koppeling van Sachs.
kan het prima aan |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat weet ik ![]() Maar weet jij zo wat die aan max koppel aan kan ?