![]() |
mensen kan iemand mijn helpen aan adressen
waar ik deze motoren kan kopen internetsites of tel nmmrs mvg tim |
De postbode is weer op bezoek geweest,
We komen zo in de goeie richting. 1 tegenvaller is de bak, deze heeft een tidje open in een schuurtje gestan en door de vocht is er wat vliegroest op de lagers gekomen. Dus deze moet eerst gereviseerd worden (ook al heeft hij maar rond de 30dkm gedraaid) Dan kan ik verder met montage van het blok en kan de rest aangepast worden. |
Ziet er lekker uit Marald! Wat betreft die schakeltoren: een goede vriend van mij heeft de hele bak nodig, dus daar kan ik je niet meer aan helpen, sorry.
|
Zit in zijn oude bak geen schakeltoren dan?
|
Nope, hij heeft geen bak meer alleen nog een blok en wil zijn eigen project nou toch eens gaan beginnen....
|
Na een hoop gezeur is er eindelijk weer een beetje hoop,
Na 3 schakeltorens de juiste bij toeval gevonden. ![]() Linker toren is een g60, is de as te lang en te dun. Rechtse paste wel maar is incompleet en niemand wist precies van wat voor auto deze kwam:S En middelste kwam ik tegen op de sloop toen ik opzoek was naar een motorsteun en past en is compleet. Was op de sloop opzoek naar een steun om te gaan verbouwen voor m,n koppelings kabel (hyrdrolische naar kabel koppeling) ![]() En daar kwam ik deze steun tegen met kabel en al, gelijk klaar voor montage :) Motorsteunen zitten er nu aan dus nu is me bak/blok klaar om deze week erin te gaan. (plus m,n 3 weken vakantie ;)) Betekend veel goeds Tijd om de uitlaat, kabelboom te maken en me IC en pijpen pas te maken. Hou jullie op de hoogte, |
Eindelijk geluk dus! Succes de komende 3 weken Marald!
|
De middelste schakeltoren heb ik ook op mijn 02c bak gemonteerd .
Deze kwam van een 02j bak af uit een beetle . Ik heb ook het onderste steunlager over gezet omdat de asdikte anders was . Het gewicht op deze toren geeft een beter gevoel bij het schakelen . Bij de 02c toren was dit niet aanwezig . |
Vandaag weer even bezig geweest met de Golf, afdek plaat van vliegwiel was binnen. Bak er even op en af en het blok erin.
Gelijk even me intercooler en radiateur gepast, wat zijn ze klein he. Nu zo aankomende week me bak netjes aansluiten. Zorgen dat hij netjes schakeld, koppeling en me aandrijfassen eraan. En meten hoe de buizen (IC en uitlaat) en me kabelbom moet komen zodat ik daar ook me voorbereidingen voor kan treffen. Eindelijk kan er weer wat gebeuren :P |
Goed bezig :cool:
|
Ziet er allemaal erg goed uit !
(Zeikmode aan : Schilder je rembekrachtiger alleen wel even zwart , de roest steekt nu wel heel erg af . Zeikmode uit) Succes en Keep up the good work ! |
Bommetje op wielen in spé !!!! :D
20VT Kicks ass BIGTIME !!! Succes verder Groeten LRR |
Ziet er goed uit :cool:
Succes met het opbouwen. |
Mooi om te zien dat je verder komt, ziet er goed uit!
|
tt bak
hoi ik ff een vraagj is die tt bak een 6 zojaa welk aandrijfassen ga je daar voor gebruiken ik heb een tdi 6 bak maar die bak is zon 4 cm breder als een g60 bak dus dat past niet
|
Hey,
Goed bezig daar,mooie intercooler! :D Maar wat voor een radiateur is dat??Hoe hoog is ie? ;) Ik zoek nog een grote voor een golf 1,maar moet wel onder de slotplaat passen,op de aansluiting na dan. Succes nog! :woowoo: |
Nee is een 5 bak van een Skoda Octavia. Deze paste alleen met vr6 flensen en mijn oude 16v assen. Gelukkig paste het allemaal netjes zo. :)
Radiateur is er 1 van een Corrado vr6, begreep dat deze goed paste in combi met een sprinter ic. Dat zei iemand met een Golf 1 dus zal daar ook wel in passen :) |
Trouwens wel weer een leuk pakketje binnen gekregen van DPT, dus we kunnen weer even verder.
groep a uitlaat komt er ook aan samen met de flenzen voor de downpijp die ik heb laten laseren. Setje andere injektors, injektierail en golf V startmotor voor me bak ook. Dus begint weer een beetje op te schieten, zal wel weer eens wat fototjes posten als het er allemaal een beetje in zit :) Ik wil eindelijk eens rijden. |
zooo.
dat ziet er goed uit allemaal. ik las over kms en dacht misschien kan ik je en megasquirt aansmeren. nog even goedkoper als de kms en volgens mij kan je er ook meer mee. maar helaas ik was al te laat. verder ziet het er super uit word goed aangepakt... gr frank |
Heb er aan zitten twijfelen maar begreep dat er meer mensen/tuners waren die echt verstand van het kms hebben. Dan van het megasquirt systeem. (plus dat dit ook niet zo heel prijzig was hoor ;) ) Maar ondertussen denk ik als me auto rijd er evenveel mensen zijn die het megasquirt systeem onder de knie hebben :)
|
megasquirt zal nooit bij tuners denk ik onder de loep komen. puur omdat het te vrij is voor partikulieren mensen.
dus stel dat een tuner de computer programmeert kan elke beunhaas die het een beetje denkt te snappen hem aanpassen en dus kan de tuner er geen eisen aan stellen zeg maar. verder zijn er een hoop mensen die er verstand van hebben. die moet je alleen vinden maar begin je eenmaal in die wereld vind je ze zo. zit op kms ook turbo regeling? boost protection? launch control? hoe kan je je jouw brandstof regelen incombinatie met de turbo? door de gasklep of door de map? of kan je ze beide gebruiken? ms heeft bijv de functie om zoveel procent te rekenen met bijv gasklep stand en die andere procent met map. of net anders om. |
Zoveel verstand heb ik daar ook weer niet van, weet wel dat je lauch control hebt en er nog veel meer opaan kan sluiten.
Ik heb geen gasklep positie sensor ofzo. Alleen lambda, luchttemp, watertemp, krukaspositie en een mapsensor. Maar begreep dat je de rest wel gewoon ebij kan gebruiken. (zoals lmm) |
Rijd de auto al eens??
Vind het verdacht stil, bijna een jaar geleden al. |
Quote:
Ben ook wel benieuwd ! |
Nog maar een keer in het zicht.
|
Na een lange tijd stil te hebben gelegen is is er toch weer wat gebeurd.
Kabelboom voor het KMS systeem en van de golf zelf even opgestuurd zodat het even nagekeken kan worden en aangesloten kan worden aan de zekeringkast.(en nog wat andere dingetjes) Ook vandaag bezig geweest met me ic pijpen, goeie vriend van me laten lassen en is nog netter geworden als verwacht dus snel maar een keer verder gaan met de downpipe. :) Hier een paar fototjes, ![]() ![]() ![]() |
zeer mooi projectje zal straks lopen als een tijger man werkelijk waar en een lekker geluidje he..
gr ronnie veel succes met je auto |
Ic piping ziet er goed úit zo.
Je moet alleen niet te veel joints roken tijdens de wrkzaamheden. Misschien gaat het dan wat sneller....;) |
Of je blijft juist rustig bij al dit geweld ;)
|
Zo kan je het ook bekijken ja.
Waar heb jij die ic slangen en bochten vandaan? Eventueel een website met prijzen en maten graag als het kan. |
|
Vette motor en SUPER kleur en het rijd geweldig 20vt in een golf 2.
En succes met de rest van je project, ik blijf het volgen |
Gisteren weer wat gecreërd voor de Golf,
![]() ![]() Flexibel stuk er aan en aflassen met backing gas, dan komt het langzaam toch nog helemaal goed ;) |
Super..!!!!!!!!
|
De downpipe is met een hoop passen en meten ook op maat gekregen,
![]() Deze word deze week afgelast met backing gas. De kabelboom voor het kms systeem komt helaas pas in januarie omdat Carlo van HTT het heel druk heeft :( maar ben al zolang bezig dat die paar weken ook niet meer uitmaakt :) Wel heb ik alle vacumslangen en kabels aangesloten. Ben alleen nog opzoek naar een stukje buis/pijp met een buiten diameter van precies 90mm zodat ik mijn lucht filter wat verder naar mijn linkerscherm kan krijgen om wat meer ruite te creeren maar deze kan ik zo snel nergens vinden. ![]() ![]() Ook heb ik nog wat in me schoen gevonden ;) Een mooi setje TT remklauwen. Nu van de week in duitsland even opzoek naar een setje 312mm brembo of zimmerman schijven. Denk dat ik me Golf dan wel een beetje kan laten afremmen. :) ![]() ![]() |
He Marald ,het zieter super uit .
Alleen je wielen een keer laten polijsten!!! Gr Richard |
Ziet er goed uit man! De downpipe moet ik ook nog aan beginnen... :redface: (kan niet lassen :D )
Had je niet beter gelijk een andere inlaat erop kunnen zetten? dan had je die ic buis vanaf de turbo achterlangs het blok kunnen laten lopen (naar linksvoor) |
Quote:
Mijn bedoeling is om voorlopig even te kunnen rijden, kijken of alles goed zit. Zodra er een andere turbo op gat ga ik kijken wat er het beste aangepast kan worden. |
Zo redeneer ik ook hoor, zsm erin en rijden en dan kijken wat er verbeterd moet worden!
Zelf had ik het geluk dat het blok waar ik mee begin precies de luchtinlaat aan de juiste kant heeft. :) |
Ziet er goed uit. Duurt even maar dan heb je ook wat!
|
All times are GMT +1. The time now is 05:43. |