![]() |
Quote:
het warmhouden klopt niet, wel is het zo dat het lang duurt voordat ze warm zijn! vooral met het koude weer. Ik zou er ook een andere thermostaat in doen. |
Quote:
Inderdaad, waarschijnlijk ook de reden dat de "nieuwere" dieseltjes uitgevoerd zijn met gloeipluggen op het koelsysteem. ;) |
weet hier iemand waar mijn intercooler vanafkomt?
of een merk waar een intercooler op zit die beide aansluitingen aan de linkerkant hebben?(links als je voor de auto staat) zag vanmiddag dat er bij mij een gaatje inzit, denk dat het materiaal te dun is om te lassen. of weet iemand een bedrijf in friesland die ze kan reparereren en op druk kan testen? |
Druk testen kan tegen over Alex Mars, als ik het goed heb is dat terpstra radiareuren ofzo.
Ik kan wel kuntsof lassen, maar geen idee of het ook tegen druk bestand is, als het m'n eigen koeler was zou ik het gewoon proberen. |
Quote:
het is geen kunstof, maar een gaatje in een koelbuis. ik kan zelf wel alu lassen, maar het materiaal is te dun en vies aan de binnenkant om het te lassen. ik heb een mailtje gestuurd naar terpstra, even afwachten wat zij zeggen, anders probeer ik hem zelf dicht te lassen. op druk testen kan ik bij mij op het werk ook wel doen :) |
Ziet er netjes uit. :D
|
Quote:
Thnx. vandaag geprobeerd om de intercooler dicht te lassen, maar zoals ik al dacht was het materiaal te dun om dicht te lassen. :mad: Omdat ik niet wist waar de intercooler vanaf kwam en er alleen een productiejaar op stond, heb ik toen even gegoogled en jahoor gevonden. :) Hij komt van een Saab 900 turbo :thumbup: , en ook nog te koop bij een Saab sloperij. Dus meteen geld overgemaakt :D De Gtd radiateur is binnen, en de intercoolerbuisen heb ik inmiddels in elkaar gehecht. Morgen even aflassen en dan verder met de uitlaat :thumbup: foto's volgen |
Wow die intercooler is inderdaad wel ideaal daar op die plek.
Misschien een late reactie, maar volgens mij worden radiateurs/intercoolers nog wel eens gesoldeerd en anders met vloeibaar metaal gerepareerd. Daarna inderdaad wel op druk laten testen. Lekker bezig zo, gaat een heeeel stuk sneller als bij mij :(. |
Quote:
Thnx, Ik heb ook nog genoeg te doen hoor, ik doe alleen 's middags een paar uurtjes, dus gaat het ook niet zo snel. Maar ik heb alle tijd, heb nog andere auto's en heb deze nog niet nodig :) |
|
Ik wil binnenkort met de rvs uitlaat beginnen, mijn vraag is welke diameter
ik het beste kan gebruiken van voor naar achter! |
Netjes gelast ziet er toppie uit
|
Quote:
60 mm is ruim voldoende en je kunt het nog makkelijk overal tussendoor frutten. ;) |
Goed bezig man, dat lassen ziet er echt toppie uit. heb je dat met TIG gedaan? Ben zelf al een tijdje op zoek naar een TIG lasapparaat, welk merk gebruik je?
|
Quote:
Is inderdaad met tig, zowel het alu als rvs laswerk. merk lasapparaat is lincoln. :thumbup: |
|
jij kan lekker lassen,ziet er super uit.......:thumbup:
|
|
mooi project, ziet er allemaal goed uit!
|
All times are GMT +1. The time now is 23:22. |