![]() |
Quote:
Zou graag willen maar zit een beetje door me budget heen deze maand haha. Rekening van me kunstof kozijnen is ook net binnen helaas. :redface: |
Quote:
ja vond ze ook heel netjes. Denk dat het met mijn blok toch ook wel in de buurt moet komen. Het is natuurlijk wel een chip op maat, maar ik heb de zelfde aanpassingen dus zal redelijk overeen moeten komen :thumbup: |
Pieter weet best hoe zoiets rijdt, heeft net een weekend naast me gezeten in mijn mk2 met ABF. :drive:
Een vr6 is wel krachtiger wat je merkt bij belading maar als je alleen zit met een lege auto is het met een sprintje wel bekeken voor de vr. :D |
Quote:
dat klopt helemaal. Had een aantal jaar geleden ook al een mk2 abf. Deze verkocht aan een maatje van me en ik toen een mk2 vr6 gebouwt. Kreeg meerdere keren op me ballen van me oude wagen haha. :D |
zo maar weer eens tijd voor een update. Er is weer behoorlijk veel verandert. Heb ondertussen de achteras van me vorige project gemonteerd. Deze is 2 jaar geleden gestraald en gespoten. Hier zaten ook al powerflex rubbers op. Gelijk de rembekrachtiger vervangen voor eentje van een 16v. En een nieuwe 22 mm hoofdremcilinder en remdrukregelaar erop. De remleidingen moesten erook aan geloven net zoals de handremkabels.
Had ook veel last van een kantelend motorblok. Heb alle motorsteunen vervangen waar onder de voorste van vibra technics. Ook was ik niet helemaal tevreden over de koppelingskabel. Deze was van een 1.3 en is vervangen voor eentje van een passat. Nu werd het tijd om naar de rdw te gaan. Auto omhoog gedraaid originele uitlaat eronder. Het is nu een abf op kenteken :thumbup: met een gewicht van 910 kilo. Dit was met een half volle tank en met het reserve wiel en krik. motorsteun ![]() rdw modus ![]() foto bij de rdw ![]() onder de kap ![]() |
Proficiat met het resultaat Tim, heb je weer mooi voor elkaar zo!
Heb vanavond ook eerste rondje gereden met de 3.0L VR6. Heb het maar kort gehouden aangezien er nauwelijks uitlaat onder de auto zit op dit moment... |
Quote:
Dank je Pieter. Gaat de hartmann uitlaat er weer onder? |
Voorlopig wel, ik kom 5cm tekort bij m'n custom-made uitlaat dus die moet er onder uit. Spruitstuk van deze motor komt een stuk verder naar voren uit nl. En met alleen een einddemper te rijden is mij te luid, je merkt snel hoeveel geluid zo'n turbo dempt.
Maar misschien bedenk ik me uiteindelijk nog en ga ik terug naar Jelmer om er een dempertje tussen te laten zetten en de boel weer netjes af te laten hangen. |
Quote:
altijd lastig een uitlaat die niet niet helemaal past. Heb nu met me groep a dat die begint te raken op me achteras. Heel irritant :shake: |
Begon toch te kriebelen om de nokkenassen erin te zetten. Dus ben er maar aan begonnen. Ging eigenlijk allemaal heel erg simpel. Even een tooltje gemaakt om de bout los te kunnen draaien van de nokkenaspoelie. Morgen de inlaat erop en eens proberen :thumbup:
oude nokkenassen ![]() nieuwe nokkenassen erin en afgesteld ![]() zo staat het er nu bij ![]() |
mooi project en ik vind het een juiste keuze kwa motor blok ipv. vr6 ben ook meer fan van 4 cilinders
|
Zo zeg, 910 kilo dat is best wel ligt. :wow:
|
ziet er netjes uit tim gaat zeer zeker wel lekker rijde!! :thumbup:
|
vanochtend weer even verder gegaan. Eerst gestart met de oude computer. Heel slecht stationair draaien. Daarna de computer gewisseld met de chip van jd en nu loopt die goed stationair. Toch een groot verschil, teller schiet zo tot de 7500 toeren. Olie gelijk vervangen voor castrol 10 w60 vol synthetisch :thumbup:
|
Waarom 10W 60 ? (vraag van een leek ;) )
|
Ha die tim als je zo doorga is tie over een paar weken al af ja :p nog gelukt met de remleidingen?
Gr mau |
Quote:
Lijkt me redelijk save omdat ik nu toch hoge toeren draai. Had vroeger een kr blok die onderhanden was genomen door vankronenburg. Hun raden toen ook aan om met castrol 10w60 te rijden. De man waar ik de nokkenassen vandaan heb reed hier ook mee. |
Quote:
jow de auto is al helemaal klaar nu. Leidingen zijn goed gelukt. Ben je thuis van het weekend dan kom ik het setje brengen. :) |
Oow gaaf.. Nee van weekend niet thuis maar hebbvakantie volgende week... We bellen nog wel volgende week.. Maandag m'n velgrandjes is proberen polijsten.. Kijken of het wa is:p
|
Ziet er goed uit allemaal !! :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 01:34. |