Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Black Devils complete VR6 project NN-GR-33 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46745)

Thomas 19-01-2011 12:01

Ziet er echt strak uit, alles perfect tot in de puntjes!

Kvind alleen de eindpijpjes zo raar staan?!

Succes ermee!

Black Devil 19-01-2011 15:07

Quote:
Originally Posted by Thomas
Ziet er echt strak uit, alles perfect tot in de puntjes!

Kvind alleen de eindpijpjes zo raar staan?!

Succes ermee!

Einddemper had ik er ff zo opgezet, zit voor de rest nog niks aan vast :)

René 19-01-2011 15:15

mooi hoor :)

Black Devil 03-02-2011 20:05

Even een update, een hoop gedaan maar weinig zichtwerk.

Bedrading van de achterklep opnieuw gemaakt en een stelmotor gemonteerd op het achterklepslot, aangezien het latje is strakgemaakt kan achterklep alleen nog met een stelmotor open.

200cells racekat is binnen dus moet nu alleen nog sparen voor een Tezet uitlaatspruitstuk.

Via Herm van Longstreet een motorsteun besteld voor rechtsachter, baksteun houd ik orgineel en bij de voorste motorsteun vervangen ik de rubberen inleg voor PU. VR6 motor op een motorsteun gehangen dus die kan uitelkaar om aangepakt te worden.

Morgen komen er 4 nieuwe ashoezen binnen en 2 nieuwe buitenste homokineten, assen zelf worden gepoedercoat.

Frontdrager waar voorste motorsteun inzit, Powerflex rubbers erin geperst en gemonteerd. Via Biesheuvel een accubak geregeld, deze heb ik in het reservewielbak geplaatst.

Ik zal proberen dit weekend wat foto's te plaatsen

andre0511 03-02-2011 20:37

Black-Devil mag ik vragen waar jij je racekat vandaan hebt,en of het een orgineel passende is.
Heb zelf al heel het net afgestruind,maar kon alleen universelen vinden om te lassen.
Wil hem het liefst passend heb in kombinatie met een spaghettie.
Heb zelf een 2l 16v maar de kat moet als het goed is de zelfde zijn.

Black Devil 03-02-2011 20:52

Quote:
Originally Posted by andre0511
Black-Devil mag ik vragen waar jij je racekat vandaan hebt,en of het een orgineel passende is.
Heb zelf al heel het net afgestruind,maar kon alleen universelen vinden om te lassen.
Wil hem het liefst passend heb in kombinatie met een spaghettie.
Heb zelf een 2l 16v maar de kat moet als het goed is de zelfde zijn.

PB

Black Devil 05-02-2011 15:50

Weer wat spullen binnen om de aandrijfassen te completeren.

Ron mk1 05-02-2011 22:03

Wat een tijd en geld steek je erin erdem , je bent ook al lang bezig met deze auto natuurlijk.

Succes met de werkzaamheden , ziet er goed uit .

Black Devil 05-02-2011 22:11

Hè kerel! Ik had dinsdag nog naar de zaak gebeld in de hoop jou weer eens te spreken maar helaas was je vrij. Ik moet nog even tijd vinden om langs te komen. Ik zoek nog een golf 4 kachelhuis voor airco en een stuurkolom om in m'n golf te prutsen.

Naja je ziet me wel!

Ron mk1 05-02-2011 22:36

Ik hoorde al zoiets dat er iemand voor deze delen gebeld had ja.

Heb ik vast nog wel voor je liggen , gewoon even langskomen en dan gaan we samen even zoeken en bij kletsen .

Black Devil 06-02-2011 15:23

Hier in foto van de geplaatste accubak achterin. Uiteindelijk ga ik de vloer ophogen. soort dubbele bodem zeg maar.

Voorste drager

Motor, moet nog een hele hoop gebeuren

Exploded view van de startmotor :)

Black Devil 13-02-2011 18:30

Weer even wezen knutselen dit weekend

Nieuwe motorsteunen, ik moet alleen nog een voorste hebben want kan die van mij niet meer vinden, het rubber vervang ik dan voor PU.

Collega van het werk heeft even de bak uit elkaar getrokken, achteruitrijd tandwiel is naar de knoppen dus die wordt vervangen, de synchromeshen en klinknagels eruit en bouten/moeren erin. De bak heb ik schoongemaakt en zal ik aankomende week laten parelstralen met nog wel meer rommel zoals startmotor etc, beide worden in de kleur van de auto gespoten.

Aandrijfassen en motordragers worden zwart gepoedercoat

jetta mk1 '82 13-02-2011 19:12

mooi updates weer kerel!

Black Devil 13-02-2011 19:43

Ik moet wel zeggen dat je op ee gegeven moment klaar bent met al die smerige vette meuk schoonmaken :)

breadfan83 14-02-2011 15:04

Maar als dat klaar is sleutelt het ook gelijk 'n stuk fijner. Niet elke keer je klauwen helemaal smerig...

Mooie vorderingen Erdem! :thumbup:

RubenD 14-02-2011 19:53

Wat die motorsteun aangaat, die je mist, voor een paar euro koop je die op Ebay.de

Erik M 14-02-2011 19:57

Je maakt er wat moois van hoor. Wat voor een kleur is hij geworden? Of heb ik daar overheen gelezen...

Black Devil 14-02-2011 21:06

De kleur kan je haast niet meer zie door al het stof :( hij heeft dan ook ruim 2 jaar in de schuur gestaan en toen is er helemaal niks aan gedaan.

De kleur is moccabrown van de 3C passat.

Shon 23-02-2011 17:02

Mooi project. Tot in het kleinste detail !
Succes nog ;)

Richard 23-02-2011 17:04

Quote:
Originally Posted by Black Devil
De kleur is moccabrown van de 3C passat.

en skoda superb :thumbup:

Black Devil 23-02-2011 18:35

Scherp Richard :)

Black Devil 09-07-2011 07:38

Hier ook even een korte maar voor mij belangrijke update. Deze herfst/winter zou ik motor met versnellingsbak gaan aanpakken maar er is mij een andere motor aangeboden, zo scherp dat deze binnenkort in mijn garage staat :)

Een 3.0 VR6 motor met JE zuigers, lagere compressie 1:9, compleet gereviseerd met nieuwe lagers etc, cilinderkop gereviseerd, kortom een vers blok met na revisie 0km gelopen. Dit wilde ik eigenlijk allemaal zelf gaan doen ivm compressoropbouw maar voor het geld kan ik het zelf niet bouwen.

Versnellingsbak ga ik wel zelf doen, reviseren en in kleur van de auto laten spuiten.

Sander 28-07-2011 21:36

Hey Erdem, alles goed ouwe dorpsgenoot:)
Leuk te zien dat je na de verhuizing weer tijd hebt voor een project en weer regelmatig hier te vinden bent. Zelf na een jaar afwezigheid ook weer hier.

Kom tzt wel weer eens aanwaaien bij Martin.

Succes met het project!

Black Devil 29-07-2011 11:38

Quote:
Originally Posted by Sander
Hey Erdem, alles goed ouwe dorpsgenoot:)
Leuk te zien dat je na de verhuizing weer tijd hebt voor een project en weer regelmatig hier te vinden bent. Zelf na een jaar afwezigheid ook weer hier.

Kom tzt wel weer eens aanwaaien bij Martin.

Succes met het project!

Ja inderdaad ik ben weer aan de bak met mijn vr6. Dinsdag kan ik mijn gepoedercoate motorsteunen etc ophalen, kleppendeksel en inlaat heb ik laten stralen, deze worden matzwart met structuur en versnellingsbak ga ik reviseren.

Alleen nu ff een tussendoortje Golf Country gekocht :)

Black Devil 29-12-2011 11:53

FF stil geweest maar langzaam ben ik weer aan de bak gegaan.

Bezig met de versnellingsbak, achteruitrijtandwiel was stuk incl synchroonlichaam 1/2 versnelling, delen geregeld met allemaal nieuwe synchromeschen. Bak zal met een paar weken klaar zijn om naar de spuiter gebracht te worden.

Nieuwe versterkte koppelingsset besteld

16 rijen oliekoelerset besteld

Gebruikte maar nog in nette staat zijnde EPS spagettiespruitstuk gekocht, deze ga ik even opfrissen en dan inwikkelen met antraciet uitlaatband

Ik zal morgen eens foto's plaatsen.

neef_m 29-12-2011 15:46

volg dit project al een tijdje en elke post word het beter en beter (Y) ziet er allemaal erg mooi uit, groot voorbeeld voor mij.

succes

Vento Vice 29-12-2011 21:06

...topic bekeken en goedgekeurd!
Anders gezegd: jij hebt veel geduld, gevoel voor details en neemt geen halve maatregelen, zeg! Erg mooi project om te gaan volgen.
Vind het eigenlijk ook best wel leuk dat zó iemand een compliment(tje) geeft betreffende mijn (veel simpelere) Passat 35i-project. Thnx!
Ben benieuwd naar de komende updates. (vooral de 3.0 met compressor...)
Ga zo door!

Mauricejuhvw 29-12-2011 22:07

zeker een net project kerel Eentje die ik blijf volgen ga zo door ;-)

Black Devil 30-12-2011 16:22

Zit nog met spanning op mn oliekoeler en koppelingset te wachten :)

Ondertussen het spruitstuk aangepakt. Hij was al best netjes alleen de aansluitingen bij de cilinderkop gereinigd. Tapeinden afgezaagd, waren 2cm 'te lang' en 2 aansluitingen om CO te meten heb ik weggeslepen om het wat 'cleaner' te maken.

Ingewikkeld met uitlaatband en ik zou zeggen, neem er de tijd voor en wikkel het zo strak mogelijk eromheen. Ik ben begonnen bij de 6 ingangen, hier heb ik ze vastgezet met RVS slangklemmen. Er worden bij de band ook soort metalen tyrips meegeleverd maar dat vind ik echt niet stevig genoeg. Eerst de 6 pijpen ingewikkeld en op het end vastgezet met RVS draad, dan kan je het super strak vastzetten. Toen heb ik 2x vanaf de uitgangkant naar boven toe gewikkeld.

Het laatste gedeelte ga ik vanavond aanpakken, dan is dit ook weer voor elkaar

Typ 81 30-12-2011 16:26

Keurig

Vento Vice 30-12-2011 16:29

zekers! wat een mooie details allemaal!

Black Devil 30-12-2011 16:48

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Keurig

Haha jij hier, al een baan gevonden? :tongue:

Black Devil 31-12-2011 15:40

Even 'gemonteerd' om te kijken hoe het eruit komt te zien. Hij blijft goed zichtbaar omdat er geen orginele inlaat meer opkomt maar een kort inlaatspruitstuk met de gasklep aan de bakzijde. Kleppendeksel en inlaatspruitstuk worden mat zwart met structuur erin, zoals bij Harley motoren wel eens te zien is.

Aandrijfassen bijna klaar, alleen nog binnenste homokineten erop.

Nog even een shot van de voorremmen.

Nog wat sfeerfoto's, ben nog iedere dag blij dat we de garage hebben uitgebouwd.

De Pul 31-12-2011 15:46

echt gaaf erdem:thumbup:

Tiefleger 31-12-2011 15:47

Dat ziet er netjes uit. :thumbup: :thumbup:

vdWal. 31-12-2011 15:55

Quote:
Nog wat sfeerfoto's, ben nog iedere dag blij dat we de garage hebben uitgebouwd.

daar kan ik me zeker iets bij voorstelle, mooie ruimte en 2 hele deftige wagens :thumbup:

knarfmk1 31-12-2011 15:59

ziet er allemaal erg lekker uit!

Black Devil 31-12-2011 16:12

Thanx,

Het is heel vreemd. Paar maanden doe je niks en ben je er helemaal niet mee bezig, maar een paar dagen vrij en eens de schuur induiken dan begin je er weer ontzettend zin in te krijgen en is je bankrekening geplunderd :)

Vento Vice 31-12-2011 17:59

...is mij niet vreemd, hoor...
Maar er is in jouw geval o.a. een huis en een huwelijk tussendoor gekomen; da's ook niet niks, hè?!

Shon 02-01-2012 20:32

Quote:
Thanx,

Het is heel vreemd. Paar maanden doe je niks en ben je er helemaal niet mee bezig, maar een paar dagen vrij en eens de schuur induiken dan begin je er weer ontzettend zin in te krijgen en is je bankrekening geplunderd :)

Zo is het idd, daarom duurd het bij mij ook al een hele tijd. Anders stond ik al dik in het rood :) Mooi project, echt !

All times are GMT +1. The time now is 14:09.