Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Nieuwe ride - Jetta MK2. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30164)

JurjenV 15-07-2007 22:05

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik rij momenteel met 8j15 et0 rondom ,met 185/45x15 ,en heb nog zat ruimte over om lager te gaan dus dat zal met 14 inch wel meevallen .

Ik zit een cm of 8 van de aarde af momenteel...

de 13 inch met 175 70 schafen soms een beetje aan...

Alberto 15-07-2007 22:23

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Fuck, dan zit ik straks ook mooi aan met die verlaging...

Met 14" staalverbreed 7.5J en 8J met 195 45 14

kan makkelijk :rolleyes:

dit was 7 j en 8 j met balon banden :D

tiefflieger 22-07-2007 15:38

Weer een kleine update.
De Sebrings zijn inmiddels voorzien van een nieuw laklaagje, en de bandjes liggen er op. Het zijn de 185-45ers geworden van Nankang. Heel leuk bandje, lekker plat maar niet TE.
Dus gisteren maar gemonteerd en de schroefset voor en achter weer lager.
Zit nu op een verlaging van ca 100/90, weet alleen niet voor hoelang want het blijkt een beetje te laag (kan de straat niet meer in, de carwash ook niet en kan ook niet meer bij de AlbertHeijn komen !).
Mischien dat ik hem over een tijdje wel ff een centimeter hoger zet ofzo, eerst kijken of ik niet een paar sluiproute's kan vinden.
De nieuwe uitlaat (demper) is ook binnen, heb ik er gisteren helaas niet meer onder gekregen (diameter aansluitpijp niet goed, en geen materiaal bij de hand).
Deze komt dus later nog.
Hier wat foto's van de auto :

Deze 1x90mm pijp gaat in de plaats van de 2x100 komen.

Aangezien de startmotor aan zijn laatste dagen bezig is, en de dynamo ook al een tijdje een raar bijgekuid maakt ga ik deze de komende week ook maar eens vervangen.Dan de uitlaat nog en dat was het dan voorlopig wel (hoop ik :D ).
Dan nog ff goed sparen zodat er komend voorjaar weer een paar echte dikke wielen onder kunnen :thumbup: .

JurjenV 22-07-2007 16:33

Super :thumbup:

Maar ook hier zou ie voor nog iets lager kunnen zodat ie achter iets hoger komt.

Quote:
Zit nu op een verlaging van ca 100/90, weet alleen niet voor hoelang want het blijkt een beetje te laag (kan de straat niet meer in, de carwash ook niet en kan ook niet meer bij de AlbertHeijn komen !).

Carwash? Gewoon met de hand :)

En Albert Heijn? Heb je geen melkboer daar? :D

Jettameister 22-07-2007 17:08

Je ziet het al veel maar ik moet zeggen dat ze jouw Jetta echt staan !! :thumbup:
En die uitlaat wachten we dan ook op pics he :D ;)

Alberto 22-07-2007 17:32

zal vast wel goed staan

net als de sebrings trouwens :thumbup:

tiefflieger 22-07-2007 17:43

Bedoel ook niet de waserette, maar de wasboxen ...
En nee, het ambacht van melkboer is hier wel uitgestorven denk ik ;)

Jettameister: Ik weet het, heel erg orgineel is het niet meer maar ik zocht een velg met de juiste maten om lekker laag te kunnen.
En al zeg ik het zelf, ze staan hem goed ook al is het maar tijdelijk !

Alberto: Is die ook 90 rond ? Staat wel leuk toch ?

Alberto 22-07-2007 18:36

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Alberto: Is die ook 90 rond ? Staat wel leuk toch ?

ja is 90 rond
deze is van sebring
zeker vind ik wel dat het goed staat teminste :thumbup:

PJVL_G60 22-07-2007 21:21

Die sebrings staan hem een stuk beter..erg mooi geworden !

Pijp zal hem ook goed doen :)

tiefflieger 22-07-2007 21:55

Thanx, denk ook wel dat die pijp een stuk mooier word, die van nu is niet alleen veel te groot maar komt ook erg ver onder de bumper uit.
Hoop dat ie er volgend weekend onder ligt...
Startmotor en dynamo zijn ook onderweg dus dan kunnen we weer wat kilometers maken !

JurjenV 23-07-2007 07:00

VOlgens mij mocht ik die startmotor ook wel eens vervangen, wilde gister niet.

En later weer wel... heel vreemd...

tiefflieger 28-07-2007 19:59

Vandaag weer wat bezig geweest.
Schroefset staat nu een centimeter hoger, maar is nog steeds geen rijden zo dus volgende week nog maar wat hoger zetten...
Startmotor en dynamo vervangen, bleek dat ik mijn startmotor (die het af en toe niet doet) heb vervangen voor een die het helemaal niet doet.
Maar weer terug gewisseld dus en maandag maar een nieuwe bestellen :cry: .
Nog wat met de uitlaat bezig geweest maar die wilde ook niet echt, en aangezien ik op het punt stond om met dingen te gaan gooien maar besloten om de montage uit te besteden :D .
De uitlaat laat dus nog even op zich wachten.
Nivo's nog ff gecontroleerd, sta er echt steeds van te kijken dat er NOOIT een druppel olie of kvs bij hoeft (heb wel jongere auto's gehad waar dat net ff anders was!).

Alberto 28-07-2007 20:11

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
De uitlaat laat dus nog even op zich wachten.
Nivo's nog ff gecontroleerd, sta er echt steeds van te kijken dat er NOOIT een druppel olie of kvs bij hoeft (heb wel jongere auto's gehad waar dat net ff anders was!).

jammer dat het niet wil man was el nieuwschirig hoe het lijkt bij jou

die van mij heefd 224### km gelopen gebruikt 0,0 olie en 0,01 liter kvs
van beurt tot beurt ..en dat voor een good old 1,6 :D

Mister Cool 28-07-2007 20:26

Sebrings doen 'm erg goed! Mooie jetta :thumbup:

Ferry24 28-07-2007 20:46

Quote:
Originally Posted by voklswien
jammer dat het niet wil man was el nieuwschirig hoe het lijkt bij jou

die van mij heefd 224### km gelopen gebruikt 0,0 olie en 0,01 liter kvs
van beurt tot beurt ..en dat voor een good old 1,6 :D

mijn jetta verbruikte ook geen druppel....

SlimMasterShady 28-07-2007 20:49

Erg mooie jetta! Die sebrings staan hem erg goed:D

tiefflieger 03-08-2007 19:09

En omdat niets zo veranderlijk is als het weer, en niemand zo veranderlijk als ik.....
De Jetta heeft een nieuwe eigenaar !

Was al op zoek naar een TD voor erbij, omdat ik nu voor mijn werk wel eens op een andere vestiging zit en alleen al meer dan 300km per week naar het werk moet rijden.
Verder zat alles wat ik met de Jetta wilde niet altijd mee (zeg maar altijd tegen) en had er dus niet zo'n zin meer in.
Besloten de auto verder in orde te maken en een kansje te wagen of er animo voor was...
Nou dat heb ik geweten, binnen de kortste tijd heel erg veel mail en telefoon en binnen een dag weg !
Had ik dat geweten dan had ik wel wat meer kunnen vragen ;-).

In elk geval, de Jetta blijft op het forum en zal zeker nog op meetings te zien zijn.
Nu morgen zelf nog even naar iets anders gaan kijken...

Jettameister 03-08-2007 19:16

Een Jetta TD dan?? :D :D :cool: :thumbup:

tiefflieger 03-08-2007 19:21

Als jij er een weet te staan voor me...
Heb op een duitse site wel een hele mooie Jetta TD zien staan maar durf dat niet zo aan met invoeren enzo.

Ga morgen voor een Jetta hatchback TD kijken !

tiefflieger 04-08-2007 17:02

Vervanger (Golf TD ic) staat inmiddels voor de deur.

Wat mij betreft kan dit topic dicht...

All times are GMT +1. The time now is 01:23.