![]() |
Quote:
Dat heb je idd altijd, partijen die elkaar gaan tegenspreken. Brandstofsysteem mag sowieso niet lekken zowel bij Ethanol als bij Pompbenzine. Maar verders succes met dit project. Want super dick is het wel!! Gr, pim |
Quote:
Vloog hij in Assen ook in brand dan? Dat heb ik gemist. Wat ik me wel kan herinneren is dat deze BMW tijdens een Time-Attack in Zandvoort ook vlam vatte. De oorzaak hiervan was een afdichtingsring op een injector die niet tegen bio-ethanol bestand was. DBM Engineering |
Quote:
How, sorry ik heb me vergist. Het was iid de time attack op zandvoort. Ik kom wel eens bij het bedrijf over de vloer die de supercopa's van seat doet. En die waarschuwde mij idd voor bio-ethanol. Maar volgens mij is het vanaf de pomp al pre-mix met gewone benzine. Alleen puur wordt het oppassen. Gr, Pim |
Ik ben al een tijdje bij Bert zijn knutsel projecten betrokken en weet zeker dat als er iemand is die continu zijn spul controleert en in de gaten houd dat hij dat wel is.
Laatst nog alle leidingen bekeken en waren allemaal geschikt, neem aan dat de meeste mensen met een "dikke" motor hun spul in de gaten houden en geregeld controleren al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. Ook de tijd die Bertje er nu al in heeft gestoken om onderzoek te plegen naar de mogelijkheid van deze brandstof switch verzekerd mij ervan dat het gaat werken. Bij een puntje van twijfel was hij er namelijk wel al vanaf gestapt. Goed bezig bertje ben benieuwd wanneer hij op reis mag. |
bedankt mikus is idd zo.
maar goed ik heb vanmorgen gebeld en en.. nu wilden ze toch de motorkabelboom en de ecu los hebben en maken. deze heb ik er dus ook heen gebracht. toen heb ik ook naar de E85 gevraagd..... wat blijkt nu, dat ik dacht met 20% meer klaar te zijn. bij een standaard motormanagment zou dat wel kunnen ja maarrrr.... omdat de motor dadelijk ongeveer 40 pk meer krijgt zijn mn injectoren dus te klein voor de E85. om hem hier op te laten lopen zou ik 38% meer moeten gaan inspuiten. Omdat het nu al zo lang heeft geduurd om tot zover te komen heb ik besloten om toch maar op 98 tegaan rijden. toch even voor de goede orde: als de injectoren groot genoeg waren geweest had ie op E85 gelopen!!! en ik ben er voor 100% zeker van dat het materiaal het aankan. En pim inderdaad: E85 85% ethanol en 15% benzine. dus de tank van de golf 2 compleet overgetankt naar de vr6, brandstof drukregelaar erop gezet en dit gaat dus prima! Met een beetje geluk krijg ik aan het eind van de week mn ecu + kabelboom terug en moet ie kunnen lopen. als dan alles goed is gaat ie naar van kronenburg en wordt ie op de testbank afgesteld. |
Nice Bert we zijn benieuwd, kan ik alvast een mee rijd rondje reserveren :thumbup:
|
jazekers mikus,
mischien ga ik vanavond nog de unibal topmounts derop zetten met herm. |
Quote:
heb nog 6x 630cc siemens deka,s liggen ;) |
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken, ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is. ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank. met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank. met 20% was het een heel ander verhaal geweest. volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen. |
Quote:
Dat zijn inderdaad zotte kosten voor slechts 3-5pk, Verder goed bezig...komt helemaal goed :thumbup: |
Quote:
ja schiet je niks mee op hang er dan ergens een bladblazer ergens bij heb je 1 meer vermogen 2 zuiniger dan die e85 troep op orginele motor 3 dan kan je overal tanken :D :D :D |
ik heb nog een t3 t04E liggen.......
|
zo gisteravond de gebroeders schreurs op bezoek gehad.
Wat kapotte bakken geladen en de unibal topmounts derop gezet. Daarna nog een doos winterwortelen verorbert. Nu dus maar wachten..... Edit: scheRm van gsm is eigenlijk te klein voor het. Forum maar het is verandert |
Een mooie korte samenvatting van gisteravond :)
EDIT: schReurs Gr.Herm |
en foto van de topmount, wel een beetje slechte kwaliteit.
![]() het zijn dus deze: http://longstreet-engineering.com/w...&products_id=46 en ja ze zijn eigenlijk voor de golf 3 maar ze passen zo in de golf 2 zonder de hele bovenkant van de schokbreker toren te verbouwen. |
zooooow vanmorgen pakketje van van kronenburg!
dus vanmiddag gelijk eraan begonnen. kabelboom erin gelegd en beetje gesoldeerd en toen starte! en gelijk lopen, stationair wat bijgesteld en toen bleef ie ook nog lopen! gelijk even naar de lokale garage gereden voor co te meten en dat was 1.8% dus dat komt wel goed! morgenvroeg terug voor de apk en dan een stuk rijden. als dan alles goed is van kronenburg bellen voor een rollerbank afspraak. zag nu alleen dat door die topmounts de auto 2cm hoger licht voor. dus na de apk maar weer omlaag. hier nog wat foto,s ![]() ![]() |
Netjes Bert, nog nog eens een keer alle olie vingers van je auto afwassen :thumbup:
Ik hobbel binnenkort wel een stukje mee met je, of all the way naar Amsterdam de 6e kan ook. |
NETJES berry.
ziet er goed uit. ik mis alleen nog een turbo :D :D :D |
|
neej der komt "voorlopig" geen compressor of turbo op.
maar goed met het kms gebeuren kan het natuurlijk altijd! |
All times are GMT +1. The time now is 21:18. |