Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 tegen een boom :( complete beurt :) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16052)

vwgolf1 13-03-2006 10:09

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Moooooi! Man!!!

Waar zijn die foto's gemaakt trouwens?

Lijkt wel zomer:

BEAUTY

dat is in ons altijd zonnige en gezellige ALKMAAR ;) aan het noordhollands kanaal

breadfan83 13-03-2006 13:13

echt super gedaan!

en je ziet ook duidelijk waar je t voor doet! ze is dr blij mee, en terecht :D

ze ziet er uit als nieuw, en dat zo'n korte tijd nadat t golfje effe heel close is geweest met moeder natuur.... boomknuffelaar!

zie je op de meet,
greets,
chris

Black Devil 13-03-2006 16:21

Thanx voor de leuke reactie's mensen, uiteraard zijn we er ook erg blij mee, kofferbakmat is inmiddels geregeld via Robert Jan, dan kan de achterbank er ook in en een orginele hoedenplank en dan is de golf voorlopig wel klaar

frankvr6 13-03-2006 16:46

zeker nu wel jalours op dorien of rij jij er nu meer in

Black Devil 13-03-2006 16:49

hij staat binnen, hij nog wat nieuw he dus word niet mee gereden eigenlijk, alleen samen op 'mooie' dagen :)

Jorp 13-03-2006 20:59

He, ik zag je rijden in castricum vlak bij het station, klopt dat? Ik stak me duim nog naar je op, super golf!! Ik reed in een blauwe seat inca!

Black Devil 13-03-2006 21:23

was jij dat? kep je idd gezien ja, alleen ff te laat, dus sorry van het niet terug zwaaien.

Beetlefreak 13-03-2006 22:17

Deze 2 :) gaan mee naar de meet en greet BD?? Mooi geworden hoor!
Hopelijk heb ik dan de kever mee, kun je die ook ff zien :)

Black Devil 13-03-2006 22:23

ben eeerrg benieuwd hopelijk krijg je m af!!

DJW 13-03-2006 22:23

ik vind het super geworden!!!!! Ik zou er echt trots op zijn, nu nog een set chrome spiegels man!

Beetlefreak 13-03-2006 22:29

Quote:
Originally Posted by Black Devil
ben eeerrg benieuwd hopelijk krijg je m af!!

Hij is nog in de staat zoals ie in november de schuur in ging.
Veranderingen komen er dit jaar ook nog wel :)

DeNB3rt 13-03-2006 23:06

S-U-P-E-R A-U-T-O , mag gezegd worden;) *wallpapered!*

Mister Cool 13-03-2006 23:10

Schitterend, echt heel mooi geworden :D !!

vwjopie 14-03-2006 07:34

ja hij is echt super mooi geworden btw die blauwe platen staan er echt super bij :D

zit er nou een achterruit in zonder verwarming?

martinus83 14-03-2006 17:49

ik had ook nog een foto van haar (en dr mk1) op mn pc staan...

heineken787 14-03-2006 19:22

Quote:
Originally Posted by vwjopie
ja hij is echt super mooi geworden btw die blauwe platen staan er echt super bij :D

zit er nou een achterruit in zonder verwarming?

op pagina 10 de eerste foto dat je de achterkant ziet als je goed kijkt zie je bij de hoofdsteunen volgens mij de streepjes zitten.

dus volgens mij heeft dorien wel achteruitverwarming.

Black Devil 14-03-2006 20:27

Jeps zit er nog steeds in, ik had het wel voorgesteld zonder, maarja dat is uiteindelijk afgewezen hahahaha

vwjopie 15-03-2006 07:38

hahah ok ik kon het niet goed zien op de foto denk vraag het effe ;)

sjampoo 15-03-2006 08:10

zpell voaut Jopie:

Quote:
dames let op met anti klit sjampoo

GolfII 15-03-2006 09:21

Quote:
Originally Posted by sjampoo
zpell voaut Jopie:

:confused:
Met betrekking tot bovenstaande quote heb ik de volgende opties:
1) Jij komt uit een andere wereld en spreekt/schrijft dus een andere taal
2) Je draadloze toetsenbord staat te ver van de ontvanger
3) Je kunt slecht typen
4) Je twijfelde wat je ging schrijven dus typte je van alle keuzes een beetje
5) Jij kent de NL-taal wel maar je toetsenbord is analfabeet
6) Ik ben stom en snap je tekst niet..... :chair:

:iamwithst :D

Erik 15-03-2006 09:36

:goodpost: :D , hoe je erop komt hehe :tongue:

Black Devil 15-03-2006 15:22

Quote:
Originally Posted by GolfII
:confused:
Met betrekking tot bovenstaande quote heb ik de volgende opties:
1) Jij komt uit een andere wereld en spreekt/schrijft dus een andere taal
2) Je draadloze toetsenbord staat te ver van de ontvanger
3) Je kunt slecht typen
4) Je twijfelde wat je ging schrijven dus typte je van alle keuzes een beetje
5) Jij kent de NL-taal wel maar je toetsenbord is analfabeet
6) Ik ben stom en snap je tekst niet..... :chair:

:iamwithst :D

Whahaha ik ga voor optie 2

breadfan83 15-03-2006 17:04

hij heeft zijn PC van ebay.de....

duits toetsenbord icm blindtypen... :chair: :chair: :chair: :chair: :chair:

Black Devil 09-04-2006 21:08

Zal deze weer even omhoog halen.

Na het bezoeken van de Volksforummeeting, weer gezeik met het hok, stuurhuis bleek naar de knoppen, en wiellager aan de voorzeide ook, dus deze beide vervangen, homokineethoezen ook gelijk meegenomen.

Dag erna gelijk uit laten lijnen en is dorien ermee 3daagjes in duitsland geweest, is allemaal vlekkeloos verlopen.

Na het spuiten is het onder motorkap toch een zooitje geworden, overal nevel enzo. Dus dit ga ik moet ik eigenlijk eens goed aanpakken, bij het monteren van het GK blok heb ik ook niet alles gedaan wat ik wilde.

Ik wil de motorruimte kaal maken en opnieuw spuiten, draadboom wegwerken en kop vervangen, met motorfietscarburateurs erop.

Carburateurs heb ik al liggen Keihins van CBR600, ben bezig met een gereviseerd cilinderkopje bij te kopen, niet bewerkt of wat ook want dat hoeft van mij niet. Zodra het kopje binnen is een spruitstuk gaan lassen en dan zijn we al een heel end denk ik

frankvr6 10-04-2006 06:55

je blijft ook bezig he van het ene projectje naar de andere goed bezig

snibzz 10-04-2006 10:03

he erdem, super projectje!! knipperlichtglaasjes heb ik binnengekregen, vandaag even monteren. volgende meet toch maar is deze schitterende 1 live bewonderen!

gr. nick

Black Devil 11-08-2006 19:16

OLA!!!

Waar was ik gebleven....Na een paar meets te hebben bezocht ben ik langzamerhand weer de draad aan het oppakken. Ben al een heel end met spullen verzamelen voor het motorproject deel 2.

Hieronder nog een pic van de golf op de MIVW-meet.

Ik ga 19 augustus naar Italie met de Golf 2 automaat. Als ik terug ben (na de vwforummeet 17 sept.) gaat het GK blokje weer uit de golf 1.

Vorige keer toen ik het blok erin had gezet is het niet volgens plan verlopen en heb ik dus niet alles kunnen doen, nu moet het maar eens radicaal aangepakt worden.

Onder de kap ga ik het compleet kaal maken. Dan ga ik het onder de motorkap eens netjes in de kleur zetten, ipv de orginele kleur die nu met nevel is bedekt. De draadboom ga ik zoveel mogelijk minder maken en wegwerken, deels ga ik het opnieuw maken.

Het blok gaat helemaal kaal, behalve het onderblok, dat laat ik voor wat het is. Ik heb een gereviseerde kop liggen, deze gaat door Serge bewerkt worden, en hij gaat een spruitstuk lassen voor de motorfietscarburateurs, a.s zondag ga ik de spullen langs brengen. Aan het blok ga ik het volgende vervangen, ALLE delen die ik gebruik zijn orginele VAG teilen ;) deze regelt onze magazijnmeester bij VW waar ik werk.

-Carterpan met pakking
-Koppakking met bouten
-Kleppendeksel met pakking, boutjes etc
-Waterpomp met riem en thermostaat
-Olietemp. en oliedruksensor
-Koppeling compleet druklager/platen/drukgroep etc
-PU baksteun
-Andere steunen vervangen
-Schakelaskeerring
-Gereviseerde startmotor
-Gereviseerde dynamo

-CBR 600 carburateurs met inlaatspruitstuk
-Gevlakte en bewerkte GK kop met nieuwe klepgeleiders en rubbers, gepolijstte kleppen
-Aangepaste computer voor de ontsteking met verlegde toerenbegrenzer (rijdt hij al op)

Ik zal af en toe wat nieuwe foto's posten, na 17 september ga ik helemaal los!

DeNB3rt 12-08-2006 14:12

succes! mooie plannen

Black Devil 13-08-2006 19:04

Verse cilinderkop, nieuwe rubbers en geleiders, en gevlakt.

De CBR600 carburateurs.

Vandaag bij Serge de delen gedumpt, zaterdag gaan we op vakantie en begin september zullen we de spullen weer ophalen.

Kevin20v 13-08-2006 19:12

:rock:

ArjenE 13-08-2006 21:07

Quote:
Originally Posted by vwgolf1
dat is in ons altijd zonnige en gezellige ALKMAAR ;) aan het noordhollands kanaal

ghe ghe, ik was gisteren nog in Alkmaar, heb ik de velgjes gehaald die nu onder mijn mk1 zitten :D

Black Devil 06-09-2006 19:40

Even een update:

Blok is eruit en helemaal gestript, behalve zuigers en krukas heb ik laten zitten. De cilinderwanden zien er allemaal nog netjes uit. Ik heb het blok schoongemaakt en netjes matzwart gespoten. Nieuwe carterpan gemonteerd, met alleen vloeibare pakking en de krukaskeerring vervangen.

De versnellingsbak lekte op de price-as en de schakelaskeerring, deze heb ik beide vervangen. Bak flink schoongemaakt en zilver gespoten. Morgen ga ik de keerring op het blok aan de bakzijde vervangen, de nieuwe koppeling monteren en de bak erop schroeven.

De motorruimte hoop ik morgen ook aan te beginnen, deze moet ook ontdaan worden van rommel en weer in de kleur komen.

Clifton 06-09-2006 20:39

Je bent goed bezig. Hij wordt echt nieuw.

Black Devil 07-09-2006 16:34

Bak: alle keerringen vervangen, druklager ook en in de lak gezet. Er zit ook een PU baksteun op.

Onder de kap is het nu helemaal kaal. Al het roest heb ik weggetolt en ben nu druk bezig met schuren. Hopelijk morgen staat de boel in de primer, en kan het zaterdag in de kleur.

Erik 07-09-2006 16:46

echt super dat zo'n golfje 1 zo mooi wordt gerestaureerd !! hij wordt weer als nieuw ;)

ga zo door 'Black Devil',

Lieuwe 07-09-2006 16:56

Ziet er allemaal prima uit .. ben benieuwd naar het eindresultaat.

Black Devil 07-09-2006 17:08

Bedankt heren.

Ik doe er ook mijn best op, nu de buitenkant helemaal netjes is begon het mij onder de kap steeds meer te irriteren hoe het eruit zag. Hopelijk Zaterdag dus vers in de verf.

Ben ik nog vergeten te vermelden dat ik de verkeerde druklager en drukgroep heb gekregen dus vandaar dat bak en blok niet aanelkaar zitten.

Erwin G60 07-09-2006 18:51

Erdem goed bezig ga zo door:D

Black Devil 09-09-2006 17:47

knarfmk1 09-09-2006 18:16

Quote:
Originally Posted by Black Devil

haha ik dacht even dat je er zelf in was gaan zitten en folie over je heen had :chair::D

verder goed bezig! ben benieuwd hoe t gaat worden

All times are GMT +1. The time now is 18:27.