![]() |
mk2 abf project ( op de testbank geweest)
na lang te twijfelen toch maar besloten om me mk2 vr6 te slopen. Casco was niet super meer en wou toch het gti gevoel weer wat terug. Vr6 is een super lekker blokje maar toch was zwaar in de neus van een golf 2. Dus me daily moet er weer aan geloven zit namelijk nog maar 2 maanden een 2.0 8v agg blokje in.
![]() ![]() ![]() |
en nog een paar plaatjes van het nieuwe blok :)
![]() ![]() ![]() |
Gaaf :)
|
Goeie combo .. een Golf2 + ABF :)
|
zeker gaaf......
|
Abf :thumbup:
Wat voor merk spruitstuk zit er op het abf blok van de foto? Op de foto lijkt het wel of de 2 uiteindelijk niet meer samenkomen maar apart naar achter gaan :D |
Ah, hier had je dus de luchtfilterbox en inlaatslang voor nodig.
Leuk project! Gr. Pim |
Je kon het niet laten hé, ik wist het wel! :)
|
wil ik ookkkkkkkkkkkkkkkkkk
|
Ik ook wel, moet alleen nog een golf 2 zoeken ;) rest heb ik al voor de deur staan...
Maar, succes met het weer ombouwen en hou ons op de hoogte he. |
heej tim dat is nog rap geregeld :thumbup:
succes met overbouwen maar dat gaat vast wel lukken :) gr marvin |
Quote:
jep dit paste gewoon zo goed. Heb ik bij me vorige abf mk2 ook gedaan :thumbup: |
Quote:
Is gewoon een supersprint. komt nog een stukje achter. Maar de pakkingen tegen de kop zijn nog maar een paar duizend km oud. En die kosten 40 euro dus maar gewoon compleet het blok eruit gehaald met spruitstuk eraan vast |
Quote:
begon toch weer te kriebelen haha |
zodra het vr6 casco weg is kan het feest beginnen. Heb voor het gemak maar gekozen voor een mechanische koppeling bediening. Heb alles nog liggen voor de hydrau ombouw maar toch wat meer werk.
![]() en de velgjes ![]() |
gaaf een abf in een golf 2, ben zelf ook bezig om er 1 op te bouwen voor me vriendin d'r auto.
zou persoonlijk wel een hydraulische koppeling erin maken, iets meer werk maar wel dubbel en dwars waard. succes, ik hou 'm in de gaten! |
Quote:
Heb nu al met beide gereden. En met een originele koppeling is het verschil niet te merken. Mits die niet oud en versleten is. Want daar gaat een koppeling juist zwaar van. Loopt echt geweldig een abf in een golf 2 :thumbup: |
gisteren met het mooie weer het interieur leeg gehaald. En al het isolatie materiaal eruit verwijdert. Alles redelijk schoongemaakt. Dit omdat ik in de toekomst met alleen 2 kuipstoelen wil rijden en met alleen deur panelen.
![]() ![]() alles ziet er nog heel netjes uit voor een auto van 25 jaar oud. Tapijt zit er ook voorlopig terug in. Heb het oude wel vervangen voor een wat meer hoogpolig uit een latere golf . :redface: |
Hop tim hop tim bijna af;)
|
Ziet er goed uit allemaal, en weet uit ervaring dat het inderdaad super loopt in een type 2.
Vraagje, Het mechanische koppelingsheveltje dat je gebruikt, waar heb jij deze vanaf? en het (alu?) klosje dat je gebruikt, waar vind je zoiets? Grtz! |
Quote:
bij hulsen turbo tuning besteld. Dat alu blokje zat er gewoon bij. Staat ook gewoon een vw logo op. En bij het mechanisme zelf zijn de nummers op het rubber eraf gefreesd. |
Vrijdag middag vrij genomen en toch maar begonnen met het oude blok uit te bouwen. Onder tussen rijd die ook alweer. Heb alleen geen foto's gemaakt vandaag. Hier nog een paar van vrijdag.
![]() ![]() ![]() |
gelijk maar de baksteun vervangen voor een harder exemplaar. en toen begonnen met het blok erin bouwen en aansluiten. Zal morgen een foto maken hoe het er nu bij staat.
![]() ![]() ![]() |
haha tim:P duurde nog wel ff toch :P
vetvetvet zit nu alweer in elkaar dan ofwa haha grtsss |
Ha tim ziet er netjes uit hoor nog een oplossing gevonden voor je koppelingskabel of ben je nog naar mmvw geweest?
|
het ging allemaal wat sneller als gepland. auto rijd al. koppelingskabel zit er al op. Had ff snel een beugeltje gemaakt. Maar moet hier nog iets anders voor maken. :thumbup:
|
Dat heb je snel gefixt! Rijdt goed zeker met 150pk in een MKII?
|
Hij heb al met 190pk gereden :p dus ben benieuwd...
|
op de foto ziet het er een beetje grauw uit maar in het echt ziet het er een stuk netter uit. Moet zeggen dat het wel wennen is. Vr6 rijd toch wel wat soepeler en begint toch wat sneller tot leven te komen. Maar de abf is juist boven in veel sterker. Gaat als een malle van de 4000 tot 7200 toeren.
Had in de golf 3 met alleen een supersprint spruitstuk al 163 pk. Katalysator is nu weg en een groep a uitlaat van simons en een chip zit erin. |
Dus 175 pk's ongeveer. Zal wel lekker gaan op 800 kg :thumbup: Blokje ligt alleen in de verkeerde auto, moest in die van mij liggen :D
|
![]() ![]() ![]() |
Quote:
of die 175 pk geeft weet ik niet maar het voelt wel heel goed aan. 800 kg ga ik ook niet redden. Denkt rond de 950. Maar rijd wel echt super, alleen goed opletten met de begrenzer die komt er nogal hard in |
Ziet er goed uit, nog foto's van de complete auto?
|
nice.......
|
Quote:
+1 |
ziet er goed uit zo!
|
Quote:
auto ziet er nog behoorlijk orgineel uit. Zit net een kw variant 2 schroefset onder en andere velgen. Schroefset gaat later nog een stuk zakken. Maar moet binnenkort naar de rdw voor de omkeuring ![]() |
vandaag zijn ook me nieuwe bandjes binnengekomen. Heb gekozen voor uniroal rain sport 2 in de maat 195/45/15. En deze komen op me oz superleggera's
![]() ![]() |
Lekker bezig Tim, mooie sleeper zo. Binnenkort eens een sprintje tegen een 3.0 VR6 Golf 2? ;)
|
Timtim je ga als een sPeer wanneer doen we weer sprintjes regelen ik dit weekend auto keuren... Dus vanaf volgende week weer parraat
|
All times are GMT +1. The time now is 02:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.