![]() |
Hellup een erg vreemd geluid in mijn bus
Is er misschien die veel verstand heeft van bussen inde omgeving van Austerlitz of Zeist. Ik heb nml een errug vreemd geluid met rijden in mijn bus en kan het niet traceren, maar ja ik ben dan ook geen kenner. Heb hem pas anderhalve maand.
Het zit niet in de motor maar voor onder de cabine, hoe meer toeren je maakt hoe harder het geluid wordt, kan het de schakelvork zijn ?? Dus als er iemand in de buurt hier woont en ff tijd wil maken om te luisteren dan hou ik me aanbevolen, stuur me dan ff een pmtje met je telnr dan neem ik contact op. Alvast bedankt |
Ik heb het idee dat het de kabel is van mijn kilometerteller, Wat ook heel vreemd was dat het pennetje eerst op mijn dop zat vast gelast (dat hoort toch niet bij mijn kever zat het gewoon met een splitpennetje. En nu ik dat los heb gehaal en een splitpen er door heb ik weer problemen met dekilometerteller zelf ?!?!
Als die kabel rond slingert maakt dat natuurlijk ook een kabaal, iemand hier ervaring mee. :confused: :confused: :confused: |
Maar zou de schakelstang ook zo een geluid kunnen maken ? als de rubbers daarvan niet zo goed meer zijn ? Het is ook duidelijk buiten de bus te horen als ik weg rijd ?? maakt en kloink kloink geluid
|
Misschien een domme opmerking, maar zitten je wielen wel goed vast???
Aircooled greetz, Humby :cool: |
yep heb ze allemaal extra aangetrokken
|
zou inderdaad de km-teller-kabel wel eens kunnen zijn
die van mij maakt ook wel eens geluid. probeer hem eens op zijn plek terug te duwen (of gewoon een ander bochtje er in duwen) |
Scheutje olie erin proberen te gieten!!!
|
heb dus een beetje aan de kabel lopen mieren, trekken en duwen en nu doet de kmteller het dus niet meer. :eek:
Lijkt wel ofdat het geluid dan toch op een of andere manier minder is, maar kan ook verbeelding zijn :( Is ook maar tijdelijk daarna weer erger. Al met al geluid nog niet weg en kmteller die niet werkt, dat doet ie niet meer sinds ik dus het vastlaspuntje op de dop heb losgemaakt. In pricncipe zou dit toch alleen met een splitpennetje vast hoeven te zitten net als bij een kever ??? het lijkt dus wel of die er los in rond zwengelt :mad: Heeft iemand misschien een beschrijving van hoe de kmteller kabel in de trommel (zowel aan binnenkant al buitenkant) vast hoort te zitten ? :( |
Quote:
Hmm, nooit geweten, dat olie zo slecht ervoor kon zijn :confused: |
Quote:
KMteller heeft te maken met versleten naafdop gaatje is niet vierkant meer :mad: |
Quote:
Aha, dus nu weer vast lassen, of een nieuwe naafdop scoren??? |
ZIjn de naafdoppen nog gewoon te koop ?
|
ok wat moet je er voor hebben ?
|
Zijn er ook nog bussers die een goede 1500 bak met kasten in deaanbieding hebben ????
|
nog andere mensuh met dit probleem ???????????
|
Bleek dus een verrot lager te zijn wat uiteindelijk de tandwielen naar de k.... heeft geholpen, ben nu momenteel bezig met het overzetten van een andere bak erin :(
|
wees maar blij dat je de oorzaak hebt gevonden...
|
Inderdaad maar had liever alleen een verrot lager gehad helaas nu ook de tandwielen opgevreten, a jah komt wel weer goed uiteindelijk.
|
Je had het slechter kunnen treffen!!!
B.v. de oorzaak niet kunnen vinden, dat is frustrerend!!! |
Gisteren het blok eruit gehaald en vandaag de bak, hopelijk morgen weer een eind op weg om de andere bak erin te fietsen, tot nu toe gaat het redelijk voorspoedig :) :)
|
fotoows? :tongue:
|
hebik te vette klauwen voor ;)
|
he luuk, tsja met handschoenen aan heb je het juiste gevoel niet ;)
Heb vandaag, neusstuk en startmotor, druklager overgezet, nieuwe sokken om de assen gedaan de bak erin gehangen, nu alleen de reductiekasten nog vastzetten. En dan kan het blok er weer in. Hopelijk dat het zondag allemaal erin zit. Dan ff de remmen etc overzetten van de oude naar de nieuwe trommels afstellen en als alles goed is kan ik middenvolgende week weer rijden. En hopelijk ook naar Budel want dat is toch wel de bedoeling. Tot nu toe alles in mijn eentje gedaan, :biggrin: :biggrin: en dat voor iemand die niet technisch geschoold is. Natuurlijk wel es vaker gesleuteld maar altijd samen met een maat, en wel wat kleinere dingen aan mijn kever gedaan en bij de grotere dingen werd ik altijd wel geholpen. Dus vind het best wel een mijlpaal voor mezelf. Wel zwaar en een hoop gedoe om het in je eentje allemaal op zijn plek te krijgen maar het lukt wel. Dacht trouwens het blok met kachlepotten en uitlat en al er onderuit te kunnen halen, mooi niet. Ik weet niet of dat alleen bij pick up is of bij allle bussen maar er was totaal geen ruimte om bij de motorbouten aan de achterkant bovenin te komen. Wat dat betreft is sluetelen aan een kever toch wat makkelijker. Nou zaterdag ga ik er weer aan verder |
Quote:
Ehm... fotows maken vlak voordat je verder gaat sleutelen dan? :p |
zal es kijken of het gaat lukken ;)
|
Vandaag de reductiekasten vast gezet en van niuwe olie voorzien was wel nodig hahahaha, remmen overgebouwd en afgesteld.
Van de week het blok en dan kunnen we het weer gaan proberen, ik denk dat ik het ga redden om zaterdag naar de taxatiedag te gaan en zondag naar Budel YESSSSSSSSSSSSSsssssss. Als er tenminste niets nog gaat tegen zitten :eek: :eek: en ja sorry weer geen fotoooooooss, ben wat dat betreft te resultaatgericht hij mot gewoon zsmmmmmmmmmmmmmmmmmmm rijdennnnnnnnnnnnnnnnn |
All times are GMT +1. The time now is 12:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.