![]() |
VW Golf cabriolet 1.8 20v turbo
Hallo allemaal,
Al een tijdje ben ik bezig met het opknappen van een VW Golf mk1 cabriolet '84. Oorspronkelijk komt het voertuig uit Amerika en is in de jaren '90 geïmporteerd naar Nederland. Na verschillende eigenaren gehad te hebben, kocht ik hem drie jaar geleden van een kennis. In de laatste drie jaar heb ik er maar weinig mee gereden, vaak was het meer sleutelen of de auto veranderen dan rijden. Na veel getopt te hebben met K-jetronic 1.8 en 2.0 motoren besloot ik een wat moderner blok te nemen. Tijdens de revisie van de 2.0 9a besloot ik een 1.8 20vt te nemen. Alleen een los blok is best prijzig, aangezien ik thuis genoeg ruimte heb besloot ik een Golf 4 GTI uit '99 met schade te kopen. De auto stond al even te koop en de eigenaar wilde ervan af, de prijs was er dan gelukkig ook naar. Dus momenteel ben ik in het bezit van twee auto's die allebei geen APK hebben en niet op de weg mogen. Van de zomer wil ik hier verandering in brengen. Hier wat foto's De cabrio: ![]() De GTI ![]() |
Inmiddels heb ik de motorsteunen besteld en contact gehad om mijn ECU aan te passen. Daarnaast had ik ook binnen twee weken bijna alles op de elektronica na uit de GTI, helaas wilde de aandrijfassen niet los zoals te zien is op de foto.
![]() Helaas kwam ik met controleren het volgende tegen bij de turbo: ![]() Dan maar gelijk een k03-052 gekocht. ![]() |
succes met de ombouw!! loopt erg leuk een 20vt in een mk1, ik reed er zelf ook mee, en we hebben er meerdere gebouwd, voor andere mensen hier op het forum. ga je alles zelf doen?? van motor omhangen tot bedrading enzo.
|
De motor ophanging heb ik bij Bert hier op het forum besteld. De bekabeling heb ik zelf al grotendeels gestript, alleen de ECU programmeren moet gedaan worden. Eerst zal ik zelf een uitlaat lassen van bestaande delen, maar uiteindelijk moet er een 2,5 inch rvs pijp met misschien een 3 inch downpipe onder komen. Daarnaast wil ik iets van 210pk of meer uit het blok halen.
|
kijk aan goed bezig!!! voor downpipe heb ik een mooie oplossing pb maar bij intresse. ps dat haarscheurtje is niet echt iets om je druk over te maken dan doen ze bijna allemaal. materiaal is zo dun, en als je hem goed gebruikt dan wil ie wel roodgloeiend worden :D
|
![]() zo bedoel ik alleen is dit voor een polo 6n |
Mooi project alvast, ben zelf ook met een gelijkaardig bezig.
|
Zo het is weer eens tijd voor een update.
![]() ![]() ![]() ![]() Voorbeeld van een ev1: Bron: eter-mot.info ![]() Voorbeeld van een ev6: Bron: wrdusa.com ![]() |
hebt begin van je kabelboom ziet er goed uit, maar waarom niet ff die paar draden aansluiten in je orginele zk kast. en veel dingen uitgeprogrammeerd?? der zit bijna niks op zo ding, alleen ff startblokkering verwijderen en klaar ben je. n80 in de container en de rest ben je nodig.
|
De zekeringen ga ik zeker via de originele zekeringskast laten lopen. Het actief koolstoffilter gaat er nog van af. Gelukkig heb ik al een rol linnen tape en ga het netjes maken als alles in de auto zit. Daarnaast blijft het wel de eerste keer dat ik een modernere motor in een golf 1 plaats. Waarschijnlijk zal zal ik nog heel wat aanpassen als alles zit.
|
je bent wel op de juiste weg hoor en ik bedoel het ook zekers niet aanvallend, als je het netjes wilt doen, ecu ff met de steun monteren in de auto rechts naast de kachel, stekker van de draadboom er ff opklikken dan kun je precies de lengte bepalen naar je doorvoerrubber kabeltjes van je agu er bij door drukken, en dan ff een tywrap om het rubber trekken zodat de boel niet kan verschuifen, dan heb je alles door het orginele rubber en op de juiste lengte kun je hem zo aansluiten aan zekeringskast zeide, teminste zo doen wij het altijd, na de tywrap pak je zo alles er uit en kun je hem netjes maken buiten de auto ipv te kloten onder het dashbord.
|
@ Pewi:
Ik voelde mij gelukkig ook niet aangevallen, ik bedoelde ermee. Meestal zet ik er iets half op om te kijken hoe het staat. Bij wijze van spreken zal ik bij een bougie vervangen onnodig de bougie er extra in en uit draaien. Gelukkig geef je altijd weer goede tips, wat mij veel tijd zal besparen. |
Zo vandaag nog best veel gedaan aan het motorblok, ook al was ik van plan het blok niet open te halen.
Voor de zekerheid een nieuwe oliezeef gemonteerd en de carterpan goed dicht gekit. Zoals ik al eerde melde zitten er origineel ev1 injectoren in een AGU, om kleinere EV6 met een grotere opbrengst te monteren moet je twee dingen aan passen. 1) De verstuiverrail moet 10mm lager. 2) De verstuivers moeten aangepast worden. De foto's zeggen meer dan 1000 worden. ![]() ![]() Links aangepaste BAM, Midden origineel BAM, Rechts origineel AGU. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik wilde ook nog vermelden dat je makkelijk aan de originele digitale reparatiehandleiding kan komen voor de golf mk1 en mk4, daarnaast is ook een versie van ETKA (onderdelen datatbase) bischikbaar voor iedere computer.
![]() |
goed bezig!! wij gebruiken altijd 3 4polige relais om het spulletje draaiend te krijgen. relais 53 zit in vele vwtjes.
|
Momenteel heb ik zelf ook nog maar Drie kleine relais aan de Golf4 kabelboom, eentje is wat hoger dan de andere twee. Ik vroeg me wel af hoe de brandstofpomp aangestuurd wordt voor dat je start, normaal bij een golf 4 wordt er gebruik gemaakt van de portierschakelaar om de brandstofpomp enkele seconden te laten draaien. Zo kan die de verloren druk opbouwen.
|
word aangestuurd door de paars witte draad 0,5
|
Hebben jullie een goede oplossing om zo veel mogelijk geld voor de carrosserie te krijgen? Omkatten, export en oud ijzer enz enz.
![]() |
Onderdelen verkopen, kenteken inleveren en kas naar oud ijzer
|
Maar een auto jonger dan 15 jaar is het toch niet zo makkelijk?
|
kenteken op export doen bij een rdw station is gewoonb kosteloos. heen gaan en zeggen ik wil ff een auto op export doen, krijg je een papier ff invullen inleveren + kenteken platen en zorg dat je alle 3 de delen bij je hebt, die krijg je gewoon weer alleen dan met een export stempel der op. of gewoon alles er afslopen en de cas naar een sloperij brengen, krijg je gelijk je vrijwaring en je bent van je kas af.
|
Is dat een bbs kitje wat erop zit ?
|
@Pewi
Kan dat exporteren bij elk RDW station, want bij de out ijzer handel krijg je er veel meer per kg. @vwfiel Hey ja lijkt er wel op, maar er staat alleen geen bbs logo op. |
je doet alleen kenteken op export, de rest breng je inderdaad naar oud ijzer boer.
|
de auto gaat zogenaamd naar het buitenland hehehe, heb ooit eens aangegeven bij de rdw [ verhaal uitgelegt dat we hem zelf hadden gesloopt] was de enigste manier om van het kenteken af te komen. die vrouw vond het prima hahaha
|
De opbouw gaat toch langzamer dan ik verwacht had, maar toch heb ik wel een aantal updates voor jullie. Zo heb ik de motor uit de cabrio gehaald en de gehele motor ruimte goed schoon gemaakt. Alleen zit ik ermee wat ik met de originele kabelboom ga doen, de ruitenwisser motor wordt door dezelfde kabelboom aangestuurd als de motor. Heeft er nog iemand een kabelboom of alleen de stekker op de ruitenwissermotor is voldoende.
Daarnaast ben ik ook bezig geweest met de remmen, bijna alles wordt eraan veranderd. Heb nu een fusee van een Corrado met G60 Zinnermann remschijven en Girling 60 klauwen. Een hoofremcilinder van een Transporter (25,4mm i.p.v. 20,8mm), rembekrachtiger van een nieuwere cabrio (9 inch i.p.v. 8 inch) en achterremmen van een Corrado. Een doos vol onderdelen vanuit Duitsland binnen gekregen. ![]() Remklauwen gestraald. ![]() Zoals het er nu bij staat. ![]() |
Mooi project!! :thumbup:
|
Vandaag spoorverbreders binnen gekregen vanuit Duitsland.
![]() Had namelijk spacers nodig om de voorremmen te laten passen. ![]() Ik had nog wel langere wielbouten liggen maar zoek eigenlijk nog iets langer, heeft iemand wat liggen? (m12 bolconisch) |
Zo zal het stof er maar weer eens af blazen.
Na een lange tijd heb ik weer eens wat te melden :mrgreen:. Zo heb ik bijvoorbeeld de schakel toren ingebouwd. ![]() ![]() De houten knop wil ik graag nog veranderen voor een 5-bak golfbal pookknop, dus als iemand wat weet. :tu: Ook heb ik het welbekende mechanische koppelings mechanisme ingebouwd, alleen de plaatsing van de koppelingskabel is nog wel een punt. Zo heb ik deze kabel: ![]() En deze steun: ![]() Hierna hoef ik alleen nog de turbo slangen te bestellen en te plaatsen plus de uilaat af maken. |
Nog een probleempje waar ik tegenaan loop.
De koppelingskabel heeft een te lange bevestiging voor aan het koppelingspedaal. Hieronder staat een foto, de linker is origineel de rechter is de nieuwe voor de 02a bak. Wat is volgens jullie de beste oplossing? ![]() |
Pleur die kabel direct ma in de kliko. En haal een goede op 1 van een seat ibiza cupra. Die pasr perfect en koppeld ook fijn
|
Gewoon montere. Maakt nie uit.
Van ibiza cupra, is dat dezelfde als passat zelfstellend? |
Jammer had ze op goed geloof gekocht onder de naam golf 1 02a koppelingskabel.
Nu komt het volgende probleem. Aandrijfassen plaatsen. Heb van de golf 4 108mm Bakflenzen Originele aandrijfassen zijn 90mm. Neem aan dat 100mm aandrijfassen hier ook niet op passen. Moet ik 108mm homokineten plaatsen, 100mm bakflenzen en kineten plaatsen? |
Jep ibiza is zelfde als van een passat g60. Ik zou die kabel never nooit monteren. Ja ik heb er ook ooit is 1 gemonteerd en direct er afgehaald. Dit is een kabel van een golf 2 1.3 doordat de plastic bus langer is heb je de kans dat hij achter het busje blijft hangen in je schutbord, hij gaat wel terug maar je koppeling koppeld niet meer volledig met de kans dat je je koppelingsplaat er uit rookt op langere termijn.
Ff setje cabrio assen halen en bak flenzen van bijv een 20vt cupra bak of golf 4 tdi bak. Ff overzetten en klaar ben je ps draai de imbus niet tevast, dan trek je de ttandwielen van je diff na buiten zodat alles klem komt te zitten 20nm vast. Succes |
De Golf rijdt.
Moet alleen nog alles netjes afmaken, momenteel zit het nog erg rommelig in elkaar. ![]() Ook heb ik weer originele fusees eronder gezet met bijpassende s2 adapters dus niet de g60 adapters. ![]() Ook is het koppelingsprobleem opgelost door een andere motorsteun en koppelingskabel te gebruiken. Had nog wel problemen met het inschakelen van de tweede versnelling, dit kwam door de trillingsdemper die tegen de motorsteun aan kwam. Dus ook deze van het schakelmechanisme gehaald. ![]() Daarnaast heb ik ook nog een schoefset aangeschaft om de verlagingsveren te vervangen. ![]() Alleen zou deze set verlagen vanaf 2cm, wat die volgens mij voor prima doet, alleen achter niet. Als de achteras helemaal los staat, heb ik al een verlaging van zeker 5 a 6 cm. De schokdempers zijn zeker 10cm korter dan origineel. Hoort dit? ![]() |
Ziet er goed uit :thumbup:
|
Als de schroefset gemonteerd zit en alle vier de wielen los van grond zijn staat hij er zo bij:
![]() Achterkant ![]() Voorkant Naar mijn mening is de voorkant goed met een minimale verlaging van ongeveer 20mm komt het aardig in de buurt. Maar bij de achterkant is de minimale verlaging iets van 60mm in plaats van de opgegeven 20mm, wat zeggen jullie ervan? Daarnaast heb ik nog iets nuttigs gedaan, de voeler van de analoge oliedrukmeter geplaatst op het oliefilterhuis. Plus op de plek van de normale oliedruk verklikker heb ik een olie temperatuur voeler geplaatst. ![]() Alleen zit er nu geen oliedruk verklikker meer op het blok wat zorgt voor het rode lampje op het dashboard, kan die enkele kabel op de analoge voeler geplaatst worden? ![]() |
Vandaag bijna alle meters werkend gekregen op de koelvloeistof na, daar moet ik nog een nieuwe temperatuur voeler voor aanschaffen.
Zoals vermeld is in een eerder bericht heb ik de oliedruk en temperatuur voelers geplaatst, deze zijn zoals onderstaande afbeelding aangesloten. Zo werkt alles naar behoren. ![]() Daarnaast heb ik een signaal versterker geplaatst voor de toerenteller, dus deze werkt nu ook naar behoren. ![]() |
Mooi dat toerental signaal versterker naar behoren werkt!
Ik had ze al wel getest ma blijft mooi, als je tevreden pbtje Krijgt. Veel plezier er van. |
Handige foto's en plaatjes om de meters werkend te krygen, dank je wel :)
Rydt hy goed trouwens? |
All times are GMT +1. The time now is 12:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.