![]() |
76'er GTI terugzetten naar injectie
Mijn Golfje loopt momenteel (nog) op dubbele solexen maar daar ben ik niet over te spreken. Éenmaal warm loopt het prima maar met een koude motor loopt het gewoon niet zoals ik voor ogen heb.
Wat heb ik allemaal nodig om terug te gaan naar (mechanische) injectie? De spinnekop met LMM, luchtfilterbak en injectoren... of zie ik nog wat over het hoofd? |
Je moet een kop hebben van injectie, anders kun je je injectoren niet kwijt, een inlaatspruitstuk en je kabelboom is ook behoorlijk anders. Verder heb je nog een elektrische benzinepomp nodig naast je tank met een accumulator en andere leidingen.
Als je wagen origineel geen injectie was, is dit best wel een onderneming. |
Wat is er zo anders aan de kabelboom dan? Het grootste gedeelte is mechanisch toch?
|
Als je zoals in je topic titel al staat een gti was, en de originele kabelboom zit er nog in dan injectie opbouwen en andere brandstofpomp monteren.
|
ja, maar je hebt nog de bedrading voor je pomp nodig, de koudestartsproeier heeft een aansluiting zitten, dat kastje op het onderblok heeft een aansluiting en zo zijn er nog een aantal dingen. Maar heb je een originele '76er GTI of een '76 met 1.6 carbu motor?
|
Het is een 76'er GTI blok met zover ik weet originele GTI kabelboom maar dat weet ik niet zeker. Op kenteken is het een 1.6 LS in ieder geval. Hoe kan ik e.e.a. uitsluiten, kan ik dat makkelijk zien?
|
Quote:
Als hij een gti kabelboom heeft zit dit er allemaal op! Maar waarschijnlijk als het 1.6 gls is, heeft hij inderdaad een brandstofpomp nodig, een drukaccumulator en een andere brandstoftank. En dan natuurlijk het complete injectiesysteem!!! Dat kastje onderop het blok heeft trouwens warmdraairegelaar ;) Ik heb net even je project topic bekeken en dat is geen gti kabelboom en zo te zien is het ook geen gti motor maar gewoon een 1.6 blok. Als ik jou was, zou ik eerst maar eens een goede brandstofpomp monteren, deze is origineel van een 1.6 carburateur die erop zit, voor dubbele Webers lijkt me dat je meer nodig hebt en deze onder de auto monteren, zodat hij niet de warmte van de motor krijgt. Voorts scheelt het fatsoenlijk en op een vermogensbank ook al een jas |
As hij zelf de solexen heeft ingebouwd en de kabelboom behouden heeft is er niks aan de hand.
Maar als de vorige eigenaar dit omgebouwd heeft en dacht van weet je wat deze kabels hebben we niet meer nodig. Dan is een originele kabelboom toch wel handig :D Pluggen uit de injector gaten halen injectie er op pomp achter weer aansluiten en gaan :thumbup: |
Quote:
Geen GTI blok? Pfffrt dan ben ik mooi genaaid (lees: ik ben te goedgelovig) Hoe heb je kunnen zien dat het geen GTI blok is? Dat van die brandstofpomp is wel een goede opmerkingen inderdaad, dat is het bekijken waard! |
Quote:
Ik denk dat ik er toch iemand bij ga halen. Thanks. |
http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewto...=5957&start=135
Dat is het topic (lupoclub) van de vorige eigenaar (net even opgezocht).. daar staat dat het een GTI blok maar zoals eerder gezegd moet ik niet zomaar overal vanuit gaan dus... |
Ow en de carburateurs zijn overigens van solex, geen weber (helaas)
|
|
Quote:
Hier kun je het niet aan zien een 1,6 eg motor heeft hem precies zo zitten. Voor de rest sluit ik me bij jou aan. |
Is allemaal wel te maken, maar eh, een 1.6 EG GTI blok heeft zijn waterflens hetzelfde zitten als een 1.5 JB. Sterker nog alles van 1500 en 1600 heeft zijn waterflens zo zitten, behalve de diesels. Pas de 1.8 DX kreeg een waterflens die loodrecht op de kop stond en tussen de derde en vierde cilinder zat i.p.v. tussen eerste en tweede. Dus gewoon even de motorcode checken, dan weet je het zo.
|
iets te langzaam getypt zie ik, motorcode staat rechts van het oliekanaal op het onderblok op het vlakje dat grenst met de kop.
|
Oke zo zie je maar weer nooit ergens over praten wat je niet gehad heb ik vergeleek het met een DX :rolleyes:
|
Quote:
Even kijken of je injector gaten heb is sneller :D |
Quote:
maar dat zegt niks over het onderblok ;) Dat hij geen injectorgaten heeft, durf ik zo ook nog wel een gokje op te wagen |
Heb je ook gelijk in ,de LS type plaatje verraad toch een hoop
|
Ik zal eens gaan kijken naar het typenummer morgen.
Dat het op kenteken een LS was wist ik al. |
Past het inlaatspruitstuk van een 1.8dx toevallig ook op een 1.6EG? :confused:
|
De hele ombouw van een DX past 1 op 1 op een EG. Zoals Barn al zei alleen koel kanaal is anders voor de rest zijn er bijna geen verschillen. Dus inlaatspruitstuk, uitlaat, zelfs het hele injectie gedeelte en kabelboom kan van een DX gebruikt worden op een EG.
EG blok is lichter dan een DX blok. Hoewel DX blok op papier wat meer PK's heeft dan een EG is in de praktijk de EG sneller. Naast het gewicht voordeel was de diameter van de EG luchtweger net iets groter. |
Oké dan gaan we daar eens naar op zoek!
Thanks. |
Een luchtinlaat? Ik heb er als het goed is nog meerdere liggen.. Weet niet waar je vandaan moet komen.
|
Almelo ;)
Maar heb dan de spinnekop , de luchtbuis en luchtfilterbak ook nodig he. |
Quote
EG blok is lichter dan een DX blok. Hoewel DX blok op papier wat meer PK's heeft dan een EG is in de praktijk de EG sneller. Naast het gewicht voordeel was de diameter van de EG luchtweger net iets groter. De Dx versie heeft meer kracht onderin en de EX pas bovenin EX rijd wat zenuwachtiger VS de DX rijd luier |
All times are GMT +1. The time now is 04:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.