Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Type 3 Variant gezocht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13011)

dakloze 22-08-2005 21:41

Type 3 Variant gezocht

Weet iemand een Variant te koop te staan? zoek er 1-tje waar niet te veel aan gerommeld is.
En zo compleet mogelijk.

iemand info? :rolleyes:

the hanz 23-08-2005 06:11

misschien dat krukab hem wil verkopen, die doet er toch niet zo veel aan :D

Airtime 23-08-2005 07:53

Numero uno

Numero due

:cool:

dakloze 23-08-2005 17:19

Quote:
Originally Posted by Airtime

hee thanx, die ene (rooie ) kende ik die andere nie. Waar moet je op letten bij de aanschaf van een variant. Bij kevers weet ik ut. maar bij typ 3 nie

SplitBien 23-08-2005 17:38

pb jack ff, hij verkoopt zijn variant... variant'69 heet hij hier... Mooi ding met veel leuke onderdelen! (fuchsen en heel vet interieur!)
Klikkerdeklik

dakloze 23-08-2005 17:52

en zo moet ie dan worden. dit is echt vet :cool:

Don 23-08-2005 18:11

Dit is wel een oud model hee homeless. das wel een wereld van verschil met de dingen die nu op marktplaats staan.

dakloze 23-08-2005 23:07

Quote:
Originally Posted by Don
Dit is wel een oud model hee homeless. das wel een wereld van verschil met de dingen die nu op marktplaats staan.

vertel eens in hoofdlijnen wat de verschillen zijn? ben nieuw met type 3.
Maar altijd een liefhebber geweest.

ps tanx voor je mail

vwfreaks.nl 23-08-2005 23:21

Vergelijk de neuzen van de beide types maar eens.. ;)

the hanz 24-08-2005 06:11

de neuzen (voorkleppen) zijn inderdaad anders, de nieuwe modellen als de twee op marktplaats hebben veel grotere knipperlichten, ander model bumpers en grote achterlichten (zelfde als laatste model ghia) in een note dop de grootste verschillen..

Fahrvergnugen 24-08-2005 08:15

De Boxer

Kijk eens op deze site, bij boxerrijder-Ron staat een groene variant.

Ik denk als je het juiste bedrag noemt dat hij ook wel te koop is.

Peppie 24-08-2005 21:44

Quote:
Originally Posted by dakloze
vertel eens in hoofdlijnen wat de verschillen zijn? ben nieuw met type 3.
Maar altijd een liefhebber geweest.

ps tanx voor je mail

De ouwe zijn mooi... :D

dakloze 24-08-2005 22:35

Een oud model is veel mooier inderdaad
Maar hoe rijd nou een oud model? het zou voor mij een daily driver worden, waarschijnlijk op LPG.
Rij ongeveer 70 km per dag.
En net als de kachel hoe werkt da? goed?

dakloze 24-08-2005 22:38

Quote:
Originally Posted by the hanz
de neuzen (voorkleppen) zijn inderdaad anders, de nieuwe modellen als de twee op marktplaats hebben veel grotere knipperlichten, ander model bumpers en grote achterlichten (zelfde als laatste model ghia) in een note dop de grootste verschillen..

In welk jaar zijn er dan veel veranderingen gekomen?
Net als bij de kever voor of na '67

Don 24-08-2005 23:29

69 eind 69

the hanz 25-08-2005 06:19

Quote:
Een oud model is veel mooier inderdaad
Maar hoe rijd nou een oud model? het zou voor mij een daily driver worden, waarschijnlijk op LPG.
Rij ongeveer 70 km per dag.
En net als de kachel hoe werkt da? goed?

de mijne rijd prima ook al is tie verlaagd en de kachel word gewoon warm, net als in een kever werkt hij prima indien alles natuurlijk gewoon goed is en aangesloten, stookt hij je de auto uit, als je op de acn komt ofzo kan je altijd een proefritje maken....dan ben je zeker verslaafd aan het typ 3 virus :biggrin:

Henny 25-08-2005 06:24

is een TL van 1968 nix voor je zwerver ??

user-x 25-08-2005 07:20

Numero UNO:
"...trekhaak.slechts twee geregistreerd in nederland...."

Lijkt me toch sterk... misschien 2 in NL met die kleur, KM-stand én trekhaak?? :D

krukab 25-08-2005 11:25

Bussie komt zo gaat volgens mij z'n project verkopen ...

evilnyntje 25-08-2005 13:26

Quote:
Originally Posted by user-x
Numero UNO:

Lijkt me toch sterk... misschien 2 in NL met die kleur, KM-stand én trekhaak?? :D

Idd, want dan ben ik nummer 2 :) en de mijne is zwart en zonder trekhaak

dakloze 25-08-2005 21:00

Quote:
Originally Posted by krukab
Bussie komt zo gaat volgens mij z'n project verkopen ...

is ie al klaar zijn project? ziet er rigoreus uit. Heb ik al gedaan bij mijn dakloze ben ik voorlopig niet meer van plan

dakloze 25-08-2005 21:04

Quote:
de mijne rijd prima ook al is tie verlaagd en de kachel word gewoon warm, net als in een kever werkt hij prima indien alles natuurlijk gewoon goed is en aangesloten, stookt hij je de auto uit, als je op de acn komt ofzo kan je altijd een proefritje maken....dan ben je zeker verslaafd aan het typ 3 virus :biggrin:

Was jij er de vorige acn ook? is misschien een goed idee om eens in een typ 3 te rijden nog nooit gedaan. Zou mooi zijn.
Ga proberen te komen.

dakloze 25-08-2005 21:09

Quote:
Originally Posted by Henny
is een TL van 1968 nix voor je zwerver ??

nou moet eerlijk zeggen dat ik twijfel tussen een variant of een fastback.
Zoals ik hem op spa gezien heb (zie foto) was love at first sight.
Maar wat heb je in de aanbieding :biggrin:

dakloze 25-08-2005 21:11

Quote:
Originally Posted by user-x
Numero UNO:

ja ja ik stond echt in de verleiding was echt een unicum :biggrin:

Gert 25-08-2005 21:40

Dakloze .. geen idee waar je vandaan komt maar er is een type 3 meeting door een paar van hier opgezet op 4 september vlakbij Tilburg
Kijk hier voor de info : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12306
Kan je alle types bekijken en zeker weten met een paar verschillende meerijden ;)

the hanz 26-08-2005 06:25

Quote:
Was jij er de vorige acn ook? is misschien een goed idee om eens in een typ 3 te rijden nog nooit gedaan. Zou mooi zijn.
Ga proberen te komen.

jep was er de vorige keer ook bij...

dakloze 26-08-2005 23:50

net naar een aantal type 3's wezen kijken. helemaal te gek.
Maar nou weet ik het helemaal niet meer :confused:
wat is wijsheid???

the hanz 27-08-2005 14:28

ff laten bezinken en kijken wat je er mee wilt, dan de goeie uitzoeken :wink:
en beginnen :D

Bussie komt zo 27-08-2005 20:33

Quote:
is ie al klaar zijn project? ziet er rigoreus uit. Heb ik al gedaan bij mijn dakloze ben ik voorlopig niet meer van plan

Gelijk heb je!!!

dakloze 28-08-2005 19:51

keuze uit een notch 73 (rijdend) notch 68 (wat werk en op kenteken zetten) variant oud model (wat werk en ook op kenteken zetten)
Op de laatste ben ik verliefd moet ik zetten :D

the hanz 29-08-2005 06:19

keuze zou voor mij beperkt blijven tot de laatste twee....zijn de oude modellen en zijn toch mooier...en dan vind ik de variant toch het leukste model van de twee....succes met de keuze :tongue:

dakloze 29-08-2005 12:14

tja?

Quote:
keuze zou voor mij beperkt blijven tot de laatste twee....zijn de oude modellen en zijn toch mooier...en dan vind ik de variant toch het leukste model van de twee....succes met de keuze :tongue:

Die variant heeft ook mijn voorkeur, maar ik twijfel nog even omdat ik er LPG in wil leggen en ik rij er 70-80 km per dag mee.
Of zou dat geen probleem moeten zijn denk je :confused:

Beetspeed 29-08-2005 12:51

Quote:
Die variant heeft ook mijn voorkeur, maar ik twijfel nog even omdat ik er LPG in wil leggen en ik rij er 70-80 km per dag mee.
Of zou dat geen probleem moeten zijn denk je :confused:

Ik rij er ook 70-80km per dag mee op LPG (op werkdagen) en meestal een paar honderd in het weekend ;)
Als je alles erop aanpast is er geen enkel probleem, maar in dat eerste, daar zit hem nou net de kneep :tongue:

dakloze 29-08-2005 15:54

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Ik rij er ook 70-80km per dag mee op LPG (op werkdagen) en meestal een paar honderd in het weekend ;)
Als je alles erop aanpast is er geen enkel probleem, maar in dat eerste, daar zit hem nou net de kneep :tongue:

de kneep zit hem dus in het: alles op elkaar aanpassen.

Dat moet je eens uitleggen.
En weet je hoeveel het kost om LPG in te laten bouwen? Als je het zelf doe krijg je hem niet door de keuring toch?

kammetje 29-08-2005 20:39

1200 euro kost lpg leggen in een type 3, ik vind dat meevallen.

tuurlijk is een type 3 met gas kopen beter maar die vindt je gewoonweg niet (lees heel slecht)

Beetspeed 30-08-2005 08:02

Quote:
de kneep zit hem dus in het: alles op elkaar aanpassen.

Dat moet je eens uitleggen.

Niet alleen op elkaar aanpassen maar gewoon veel oude techniek aanpassen aan dagelijks gebruik. Tenminste ik vind dat als je alles volkomen origineel laat het niet echt prettig/betrouwbaar/veilig rijdt, nog afgezien van de conservering om ook echt wat langer dan 1 jaar dagelijks te kunenn rijden...
En dat hoeft de originaliteit uiterlijk gezien vaak niet of nauwelijks te beinvloeden als je dat zo wil. Of je nu een Duplo of een H4 unit in je koplamp hebt zitten, ziet vrijwel niemand bijvoorbeeld.
Denk verder aan 3-punts rolgordels, stoelen met kopsteun, minimaal 5,5J velgen met moderne banden, betere remmen (alhoewel een type 3 met schijven voor al erg goed standaard remt) maar je moet wel de abs remmende auto's in de file eruit kunnen remmen vind ik; liefst betere schokbrekers (gasdempers), blower voor goede voorruitontwaseming, event. achterruitverwarming, verwarming moet goed werken; verder een goede lak -en holle ruimten conservering.
Verder rij ik het liefst met een wat prettiger in de hand liggend stuur (Big Bug uitvoering) en een schakelweg verkorting (ben zelf altijd zeer content met de Empi trigger shifter pook).
De laatste zaken zijn natuurlijk meer persoonlijk gebonden dan de eerste die vooral de veiligheid betreffen. Op nog een type 3 met neusschade zit niemand te wachten tenslotte ;)

Je moet er dus in het algemeen wel wat extra moeite voor doen om dagelijks in een oldtimer te rijden, maar dat geldt natuurlijk voor elk merk (open deur).

Groeten,
Walter

dakloze 30-08-2005 11:44

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Nog alleen op elkaar aanpassen maar gewoon veel oude techniek aanpassen aan dagelijks gebruik. Tenminste ik vind dat als je alles volkomen origineel laat het niet echt prettig/betrouwbaar/veilig rijdt, nog afgezien van de conservering om ook echt wat langer dan 1 jaar dagelijks te kunenn rijden...
En dat hoeft de originaliteit uiterlijk gezien vaak niet of nauwelijks te beinvloeden als je dat zo wil. Of je nu een Duplo of een H4 unit in je koplamp hebt zitten, ziet vrijwel niemand bijvoorbeeld.
Denk verder aan 3-punts rolgordels, stoelen met kopsteun, minimaal 5,5J velgen met moderne banden, betere remmen (alhoewel een type 3 met schijven voor al erg goed standaard remt) maar je moet wel de abs remmende auto's in de file eruit kunnen remmen vind ik; liefst betere schokbrekers (gasdempers), blower voor goede voorruitontwaseming, event. achterruitverwarming, verwarming moet goed werken; verder een goed lak en holleruimten conservering.
Verder rij ik het liefst met een wat prettiger in de hand liggens stuur (Big Bug uitvoering) en een schakelweg verkorting (ben zelf altijd zeer content met de Empi trigger shifter pook).
De laatste zaken zijn natuurlijk meer persoonlijk gebonden dan de eerste die vooral de veiligheid betreffen. Nog een type 3 met neusschade zit niemand op te wachten tenslotte ;)

Je moet er dus in het algemeen wel wat extra moeite voor doen om dagelijks in een oldtimer te rijden, maar dat geldt natuurlijk voor elk merk (open deur).

Groeten,
Walter

thanx beetspeed hier heb ik een heleboel aan.

Peppie 30-08-2005 22:08

Quote:

Ruilen :biggrin:

dakloze 31-08-2005 13:26

Quote:
Originally Posted by Peppie
Ruilen :biggrin:

voor mijn 62 cabrio kever? uhm daar kom ik op terug :biggrin:

dakloze 31-08-2005 13:28

Ga binnenkort nog eens kijken voor die variant, en met een beetje geluk ben ik de nieuwe eigenaar van een '64 variant dit is de max.

All times are GMT +1. The time now is 12:16.