Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wie raad welke motorcode dit blok heeft? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39858)

Jetta MaNiA 22-02-2008 18:39

Wie raad welke motorcode dit blok heeft?
 
Mensen,

dit nummer staat linksbovenin op de kop:
93 026103373G




Wie kan mij met enig zekerheid zeggen watvoor kop dit is? Let even op de nokkenas, er mist t.o.v. mijn EV motor in mijn GTI een lagerkap, die montage mogelijkheid heeft deze kop niet.

Vriendelijk dank!
Johan

Domi 22-02-2008 18:58

Idd vreemd allemaal.
GTI kop is 5x gelagerd en deze niet.

GTI DX kop,



Ron21 22-02-2008 19:03

G 60 kop

Jetta MaNiA 22-02-2008 19:10

Quote:
Originally Posted by Ron21
G 60 kop


Ga over 5 min bij een G60 blok kijken, code vergelijken!

Domi 22-02-2008 19:12

Quote:
Originally Posted by Ron21
G 60 kop


Zijn die 4x gelagerd??? en een gti 1 dus 5x??

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Ga over 5 min bij een G60 blok kijken, code vergelijken!



:thumbup: Kun de lader ook ff van binnen kijken :screwy:

golf mkII 16v 22-02-2008 19:18

1600 Pn
1600rf
Het is een golf2 kop

steven16v 22-02-2008 19:19

@Domi

Een g60 kop is inderdaad 4x gelagerd. Dacht de eerste keer ook dat ik een lagerkap miste toen ik de kop demonteerde.

Jeroentjuh 22-02-2008 19:21

Yepz een G60 cilinderkop. Heb hier nog wel een PG nokkenas liggen, kun je ook goed zien dat die maar 4x gelagerd is...

golf mkII 16v 22-02-2008 19:32

Dat ene stuk met die bout is de dynamo steun

Jetta MaNiA 22-02-2008 19:44

Net even bij de G60 wezen kijken, de code komt niet overeen!

037103373P

Het nummer 93 komt niet voor op de kop van de desbetreffende G60.
Er staat slechts 1 regel op met nummers, zie bovenstaande nummer.

Domi 22-02-2008 19:46

Hebben al G60 koppen hetzelfde nummer????

Het nummer van mijjn G60 komt niet overeen met die van johan.

Jeroentjuh 22-02-2008 19:48

Quote:
Originally Posted by Domi
Hebben al G60 koppen hetzelfde nummer????

Het nummer van mijjn G60 komt niet overeen met die van johan.


Neej volgens mij niet, heb eens 2 losse koppen hebben liggen hier en die hadden een verschillend nummer, kwamen van een PG motor..

Domi 22-02-2008 19:59

Kan erop een G60 kop dan het K-jetronic worden gemonteerd???
Want op die van johan zit dus K-Jetronic. En een g60 heeft dat dus echt niet.

Of passen die injectoren erzo in???

Ron mk1 22-02-2008 20:13

Enkelt dx motor is voorzien van een kop met 5 lager kappen, vandaar dat ze deze voor de autocros vaak willen hebben.

G60 kop heeft net als de rest van de 8v koppen 4 lagerkappen.

pg en 1h hebben dus ook 4 lagerkappen ( zit nu tegen een 1h kop aan te kijken, dus 100% zekerheid).

Fred 22-02-2008 20:20

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Mensen,

dit nummer staat linksbovenin op de kop:
93 026103373G




Wie kan mij met enig zekerheid zeggen watvoor kop dit is? Let even op de nokkenas, er mist t.o.v. mijn EV motor in mijn GTI een lagerkap, die montage mogelijkheid heeft deze kop niet.

Vriendelijk dank!
Johan



Het kan dus wel degelijk een EV kop zijn, er zijn namelijk TWEE soorten EV koppen, de ene met de mechanische stoters en de ander met hydraulische stoters....die met de mechanische stoters heeft VIJF lagers, die met de hydraulische VIER ......dus zeg het maar :D

Jetta MaNiA 22-02-2008 21:01

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
1600 Pn
1600rf
Het is een golf2 kop


Ik heb een RF motor in mijn jetta zitten momenteel, deze code komt overeen met de code op het blok hierboven enkel de laatste letter is anders!

De motor uit mijn GTI (EV motor) heeft ook hetzelfde nummer, enkel de eindletter is anders...

jettaracing 22-02-2008 23:28

We zijn alweer wat wijzer :screwy: NOT !

Wat we weten is dat vw dus vaak dezelfde delen gebruikt ,maar dan met (kleine ) aanpassingen bij de verschillende motortype's

Ik heb net even wat foto's gemaakt van een PN motor ,en die is ook inderdaad 4 keer gelagerd .










Maar heeft weer een gelijk nummer ,op het laatste nummer na

We gaan er maar van uit dat de kop van de topicstarter een 1,8 kop is ,,maar als iemand uitsluitsel erover kan geven zou dat mooi zijn . :thumbup:

golf mkII 16v 23-02-2008 07:37

Even een foto van de andere kant
Zitten er gaten in voor injectoren?

Jetta MaNiA 23-02-2008 07:53

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Even een foto van de andere kant
Zitten er gaten in voor injectoren?


Op de mijne uiteraard wel! Heb ze er net vanaf gehaald van de week!

Domi 23-02-2008 08:53

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Even een foto van de andere kant
Zitten er gaten in voor injectoren?




Quote:
Originally Posted by Domi
Kan erop een G60 kop dan het K-jetronic worden gemonteerd???
Want op die van johan zit dus K-Jetronic. En een g60 heeft dat dus echt niet.

Of passen die injectoren erzo in???


LEZEN ;)

ff voor de duidelijkheid.
Foto van mijn DX , Die van johan is hetzelfde qua achterkant.


jettaracing 23-02-2008 10:46

Dan is het sowieso een gti kop dus ,als er injectoren in kunnen !

Dan moet het geen problemen opleveren !

Domi 23-02-2008 12:47

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Dan is het sowieso een gti kop dus ,als er injectoren in kunnen !

Dan moet het geen problemen opleveren !


Golf 1 cabrio is er ook met k-jetronic en is geen gti. maar gewoon een 90pk blok. Mijn vrouw haar stiefvader had er 1 namelijk.

Marcski 23-02-2008 13:09

dan meet je de klepdiameters toch op?

Jetta MaNiA 23-02-2008 16:29

Quote:
Originally Posted by Marcski
dan meet je de klepdiameters toch op?


En hoe doen we dat zonder de kop eraf te halen?

golf mkII 16v 23-02-2008 16:47

Wat voor letter staat er links[bij riemwiel]op de nokkenas?

Jurgen Santana 23-02-2008 18:06

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
En hoe doen we dat zonder de kop eraf te halen?


Is wel te doen, maar dan moeten de zuigers er uit en kun je er nog slecht bij.

Beter even die 10 kopbouten losdraaien. Kun je de kop gelijk laten vlakken :D

golf mkII 16v 24-02-2008 20:58

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Is wel te doen, maar dan moeten de zuigers er uit en kun je er nog slecht bij.

Beter even die 10 kopbouten losdraaien. Kun je de kop gelijk laten vlakken :D

Zuigers kunnen er niet uit via de onderkant :thumbup:

Domi 24-02-2008 21:02

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Zuigers kunnen er niet uit via de onderkant :thumbup:


Ff de krukas verwijderen die dan in de weg zit :D

golf mkII 16v 24-02-2008 21:52

Quote:
Originally Posted by Domi
Ff de krukas verwijderen die dan in de weg zit :D

En de lagers van de krukas

Stijn 24-02-2008 22:28

Is geen G60 kop, de watermond aan de voorkant is daar te 'oud' voor.

Lijkt me gewoon een huis-tuin-en-keuken 8v hydro kop van iedere 1.6/1.8 benzine.

Maar het maakt allemaal weinig uit, het past allemaal.
Alleen heel oude koppen hebben een olieretourkanaal minder, en het zal niet gaan op een 1.6GTI vanwege andere verbrandingsruimte afmetingen.

Dexter 24-02-2008 22:50

Heb je een kenteken van dat scheurijzer, als de originele motor er nog inzit kan je gewoon je kenteken intypen op hbase.nl en dan weet je meteen de motorcode.

Jurgen Santana 24-02-2008 22:54

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Zuigers kunnen er niet heel uit via de onderkant :thumbup:


Kleine correctie ;)

janwillem701 12-08-2010 20:47

Hoi ben tegen het zelfde probleem aangelopen.
Heb de motor vervangen van golf 1 gti en nou kwam ik ook z'n kop tegen op de motor.
Dus het onderblok is dx met een kop van.........

Nou is mijn vraag hoe krijg ik deze motor op tijd met de distributie?


All times are GMT +1. The time now is 01:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.