![]() |
Wie raad welke motorcode dit blok heeft?
Mensen,
dit nummer staat linksbovenin op de kop: 93 026103373G ![]() Wie kan mij met enig zekerheid zeggen watvoor kop dit is? Let even op de nokkenas, er mist t.o.v. mijn EV motor in mijn GTI een lagerkap, die montage mogelijkheid heeft deze kop niet. Vriendelijk dank! Johan |
Idd vreemd allemaal.
GTI kop is 5x gelagerd en deze niet. GTI DX kop, ![]() |
G 60 kop
|
Quote:
Ga over 5 min bij een G60 blok kijken, code vergelijken! |
Quote:
Zijn die 4x gelagerd??? en een gti 1 dus 5x?? Quote:
:thumbup: Kun de lader ook ff van binnen kijken :screwy: |
1600 Pn
1600rf Het is een golf2 kop |
@Domi
Een g60 kop is inderdaad 4x gelagerd. Dacht de eerste keer ook dat ik een lagerkap miste toen ik de kop demonteerde. |
Yepz een G60 cilinderkop. Heb hier nog wel een PG nokkenas liggen, kun je ook goed zien dat die maar 4x gelagerd is...
|
Dat ene stuk met die bout is de dynamo steun
|
Net even bij de G60 wezen kijken, de code komt niet overeen!
037103373P Het nummer 93 komt niet voor op de kop van de desbetreffende G60. Er staat slechts 1 regel op met nummers, zie bovenstaande nummer. |
Hebben al G60 koppen hetzelfde nummer????
Het nummer van mijjn G60 komt niet overeen met die van johan. |
Quote:
Neej volgens mij niet, heb eens 2 losse koppen hebben liggen hier en die hadden een verschillend nummer, kwamen van een PG motor.. |
Kan erop een G60 kop dan het K-jetronic worden gemonteerd???
Want op die van johan zit dus K-Jetronic. En een g60 heeft dat dus echt niet. Of passen die injectoren erzo in??? |
Enkelt dx motor is voorzien van een kop met 5 lager kappen, vandaar dat ze deze voor de autocros vaak willen hebben.
G60 kop heeft net als de rest van de 8v koppen 4 lagerkappen. pg en 1h hebben dus ook 4 lagerkappen ( zit nu tegen een 1h kop aan te kijken, dus 100% zekerheid). |
Quote:
Het kan dus wel degelijk een EV kop zijn, er zijn namelijk TWEE soorten EV koppen, de ene met de mechanische stoters en de ander met hydraulische stoters....die met de mechanische stoters heeft VIJF lagers, die met de hydraulische VIER ......dus zeg het maar :D |
Quote:
Ik heb een RF motor in mijn jetta zitten momenteel, deze code komt overeen met de code op het blok hierboven enkel de laatste letter is anders! De motor uit mijn GTI (EV motor) heeft ook hetzelfde nummer, enkel de eindletter is anders... |
We zijn alweer wat wijzer :screwy: NOT !
Wat we weten is dat vw dus vaak dezelfde delen gebruikt ,maar dan met (kleine ) aanpassingen bij de verschillende motortype's Ik heb net even wat foto's gemaakt van een PN motor ,en die is ook inderdaad 4 keer gelagerd . ![]() ![]() ![]() Maar heeft weer een gelijk nummer ,op het laatste nummer na We gaan er maar van uit dat de kop van de topicstarter een 1,8 kop is ,,maar als iemand uitsluitsel erover kan geven zou dat mooi zijn . :thumbup: |
Even een foto van de andere kant
Zitten er gaten in voor injectoren? |
Quote:
Op de mijne uiteraard wel! Heb ze er net vanaf gehaald van de week! |
Quote:
Quote:
LEZEN ;) ff voor de duidelijkheid. Foto van mijn DX , Die van johan is hetzelfde qua achterkant. ![]() |
Dan is het sowieso een gti kop dus ,als er injectoren in kunnen !
Dan moet het geen problemen opleveren ! |
Quote:
Golf 1 cabrio is er ook met k-jetronic en is geen gti. maar gewoon een 90pk blok. Mijn vrouw haar stiefvader had er 1 namelijk. |
dan meet je de klepdiameters toch op?
|
Quote:
En hoe doen we dat zonder de kop eraf te halen? |
Wat voor letter staat er links[bij riemwiel]op de nokkenas?
|
Quote:
Is wel te doen, maar dan moeten de zuigers er uit en kun je er nog slecht bij. Beter even die 10 kopbouten losdraaien. Kun je de kop gelijk laten vlakken :D |
Quote:
Zuigers kunnen er niet uit via de onderkant :thumbup: |
Quote:
Ff de krukas verwijderen die dan in de weg zit :D |
Quote:
En de lagers van de krukas |
Is geen G60 kop, de watermond aan de voorkant is daar te 'oud' voor.
Lijkt me gewoon een huis-tuin-en-keuken 8v hydro kop van iedere 1.6/1.8 benzine. Maar het maakt allemaal weinig uit, het past allemaal. Alleen heel oude koppen hebben een olieretourkanaal minder, en het zal niet gaan op een 1.6GTI vanwege andere verbrandingsruimte afmetingen. |
Heb je een kenteken van dat scheurijzer, als de originele motor er nog inzit kan je gewoon je kenteken intypen op hbase.nl en dan weet je meteen de motorcode.
|
Quote:
Kleine correctie ;) |
Hoi ben tegen het zelfde probleem aangelopen.
Heb de motor vervangen van golf 1 gti en nou kwam ik ook z'n kop tegen op de motor. Dus het onderblok is dx met een kop van......... Nou is mijn vraag hoe krijg ik deze motor op tijd met de distributie? |
All times are GMT +1. The time now is 01:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.