Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Corrado gekocht, nu al stuk (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41996)

Ritske 26-04-2008 20:16

Corrado gekocht, nu al stuk(Goede afloop :) )
 
Hallo,

Gisteren na een diverse corrado's bekeken te hebben in Drachten bij een autobedrijf(noem nog geen namen) geslaagt. Mooie rode corrado g60 van 1989 gevonden in originele staat met lichte schade aan de voorbumper. Leuk optie lijstje met airco,abs electrische ramen en stuurbekrachtiging maar met veel kilometers(300.000 km) dit zou opzich niet zo'n probleem zijn aangezien er bij ongeveer 200.00 km een motorrevisie zou zijn geweest en recent(enkele duizenden kilometers geleden)ook een lader revisie.
Gisteren dus de auto bekeken proefrit gemaakt, auto voelde goed aan liep goed en trok ook goed. Hierna zijn we het over de prijs eensgeworden. Dus ik haal vanmiddag de auto op, loopt harstikke mooi. Klein stukje rijden even bij een paar maten van mij langs om de nieuwe aanwinst te laten zien, daar om half 5 weggegaan om nog eventjes richting Leeuwarden te rijden en de auto bij mij op het werk op de brug te bekijken.
Maar dat heeft ie niet gehaald. Op het laatste stukje waldwei nam mijn vermogen geleidelijk aan af dus ik de afrit afgegaan en verder gereden richting stoplichten ter hoogte van zuiderburen. De auto begint steeds meer te roken(blauw) en een paar honderd meter voor de stoplichten begint mijn olielampje te knipperen. Op het moment dat ik bijde stoplichten aankwam viel de auto ook al uit, kon hem niet meer aan de kant zetten. Gelijk gebeld met de verkoper, deze deed gelukkig niet moeilijk en gaf mij de stille hoop dat dit goed opgelost gaat worden maar daar hoor ik maandag meer over. Daarna mijn ouders opgebeld en heb ik de auto samen met mijn vader naar huis toegesleept.
Net nog ff gekeken geen iig geen uitwendige schade zichtbaar(alle vloeistoffen op pijl, lekkage, beschadigde lader etc.) en de bougies er even uitgedraait(allemaal fluweel zwart). De precieze is nog niet bekend maar ik hoop dat dit goed opgelost gaat worden samen met de verkopende partij.
Maar hij komt zoiezo weer de weg op.

groeten Ritske

PS. Zal morgen ff foto's maken

dekilo 26-04-2008 20:22

Oei oei das altijd balen!
Hopen dat het niks ernstigs is maar blauwe kwalm uit uitlaat klinkt niet goed!
Hopelijk doet de garage niet al te moeilijk.

Domi 26-04-2008 20:34

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
geen iig geen uitwendige schade zichtbaar(alle vloeistoffen op pijl, lekkage, beschadigde lader etc.)



Maar van binnen kan alles wel aan gort zijn en dan met name de G-Lader.
Blauwe walm is gewoon olie wat ie verbrand. Kunnen zuigers zijn maar dus ook de G-Lader.

veel suc6. Hoop dat dit goed wordt opgelost.

Zeend 26-04-2008 20:51

Ik zag hem staan (reed met een veelkleurige T2 pickup). Hopelijk kom je eruit met het bedrijf waar je hem gekocht hebt! Maar het kopen van een auto, en dan vooral een snelle, is altijd een risico natuurlijk...

Jens

--daniel-- 26-04-2008 21:55

Als alle vloeistoffen op peil zijn lijkt het me niet heel logisch dat hij veel olie verbrand. Het kan ook zo zijn dat er teveel benzine word ingespoten. Dan rookt ze ook enorm..

Samurai 26-04-2008 22:36

Quote:
Originally Posted by --daniel--
Als alle vloeistoffen op peil zijn lijkt het me niet heel logisch dat hij veel olie verbrand. Het kan ook zo zijn dat er teveel benzine word ingespoten. Dan rookt ze ook enorm..


Jawel, maar geen blauwe rook!

Witte rook: water
Blauwe rook: olie
Zwarte/grijze rook: onvoledige verbranding

Ik denk dat of je g-lader kapot is, of de motor is gewoonweg op!

--daniel-- 27-04-2008 10:58

We zullen het meemaken.

Ritske 27-04-2008 17:38

Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt

Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium

Domi 27-04-2008 17:57

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt

Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium


Mfa is niet betrouwbaar qua druk aflezen. Het beste is om een losse druk meter in je auto te plaatsen.
Als je oliepijl een beetje is gezakt lijkt het me duidlijk dat je blok olie heeft verbrand.
Dit kan via de zuigers gegaan zijn of het komt uit je lader de inlaat in.
je G-Lader-lagers wordt gesmeerd met het olie vanuit je blok. Mocht er een keerring stuk zijn of wat ook maar dan verbrandt je je olie mee.

Haal je G-lader eraf en haal hem open en kijk wat de oorzaak is en doe een compressie test met je blok.

Ritske 27-04-2008 18:22

Voordat ik de lader eraf ga halen zal ik eerst even morgen moeten afwachten om te horen hoe en wat met de kosten of dat de verkopende partij de reparatie volledig regelt, anders had ik de lader er al afgehad vandaag.
Dus eerst nog maar ff wat pics geplaatst in telefoon kwaliteit:









En nog meer(nu met digi cam)

















chris 27-04-2008 19:59

Even alles op een rijtje...een Corrado van '89 met 3 ton op de teller...zal hooguit 1000-1500 euro gekost hebben (anders heb je echt veels te veel betaald)...ik zou als handelaar geen garantie geven op zo'n auto...beetje reparatie is duurder als de hele auto waard is...ben benieuwd wat de verkoper gaat doen....

Domi 27-04-2008 20:36

€1000- tot €1500 ???

Ik denk dat ie de 1000 nog niet eens haalt.
Er staat volgens mij 1750 op het raam. Kan me vergissen hoor.
http://www.volksforum.com/albums/fi...05_original.jpg
Op zich een nette auto. Maar zie ik op de eerste 2 foto,s al koelvloeistof lekken????

Oftopic,

Als die foto,s met een telefoon zijn gemaakt zou ik wel eens willen weten wat voor 1 jij hebt.
Mooie foto,s hoor :thumbup:

FEMME 27-04-2008 20:55

Op zo'n auto kun je volgens mij nooit garantie op geven. Ik bedoel alleen al de kmst en de leeftijd, auto ziet er verder wel goed uit.

Ritske 27-04-2008 21:13

Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Oh ja foto's zijn gemaakt met een nokia n73 :)

FEMME 27-04-2008 21:21

Geen lekke kop!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ritske 27-04-2008 21:28

Weet ik nog niet, zal morgen nog ff wat gereedschap meenemen van het werk en dan morgenavond ff koelsysteem afpersen, compressietesten en eventueel een cilinder lektest

Benji 28-04-2008 08:42

Kop is idd niet lek aan het koelvloeistofreservoir te zien. Kleppendekselpakking is ook aan vervanging toe zo te zien.

corrado-usa 28-04-2008 09:01

hoop dat het wat mee zit voor je.
maar je zei dat de motor bij 2 ton was dingen er nieuwd waren daar ook papieren van dan.

Domi 28-04-2008 14:49

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Oh ja foto's zijn gemaakt met een nokia n73 :)


Meestal lekt ie dan in de auto. Dan zijn je matjes nat.
Of lekt hij bij de aansluitpijpjes onder de motorkap??

arnus71 28-04-2008 15:31

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Oh ja foto's zijn gemaakt met een nokia n73 :)

Apart dat je nog een auto koopt als dat al tijdens de proefrit gebeurt! :screwy:

Maar wel zuur voor je.

Pewi Vwteam 28-04-2008 16:15

ik hoop voor je dat ze het met je willen oplossen! deze corrado stond klein maandje geleden voor 900 euro op marktplaats aangeboden en stond bij een handelaar! dat ding was echt gewoon op. lader was slecht en en liep supper beroerd! ik kan me vergissen maar volgens mij was het echt deze herken em namelijk aan de velgen!

Pedaalemmer 28-04-2008 16:44

Mijn god, ik ben bang dat je deze beter had kunnen laten staan. Succes met de verdere afhandeling.

Ritske 28-04-2008 16:55

Goed nieuws vandaag, de schade aan de motor wordt volledig vergoed en als het schade bedrag te hoog oploopt wordt er kosteloos een vergelijkbare auto door hen geregeld. Eind goed al goed, mijn hele dag en afgelopen weekend is weer goed.
Heb er nu zelf nog wel wat werk van maar dat hindert niet. Ben al lang blij met resultaat van vandaag, vanavond even compressie meten en eventueel nog een cilinder lekstest uitvoeren

--daniel-- 28-04-2008 17:25

Mooi zo, succes verder.

maniacmark 28-04-2008 17:41

dat lijkt mij heel netjes opgelost,
succes er mee

Ritske 28-04-2008 20:43

Net even een compressiemeting en een cilinderlektest gedaan, denk aan de hand van de resultaten dat het de moeite niet meer waard is de motor uberhaupt nog open te halen:
Cilinder 1 (goed) 10,5 bar compressie- 27% lek naar carter(is ook goed)
Cilinder 2 (slecht) 6,4 bar compressie- 40% lek naar carter(??Drijfstang krom??)
Cilinder 3 (slecht) 7,6 bar compressie- 77% lek naar carter en cilinder 4
Cilinder 4 (slecht) 7,5 bar compressie- 70% lek naar carter en cilinder 3

zoals jullie kunnen zien zijn dit niet meer met de beste resultaten met name bij cilinder 2 waar de lekkage in verhouding tot het compressie verlies veel te weinig is en cilinder 3 en 4 die onderling veel lekkage vertonen(volgens mij via carter, cilinderwand beschadigt??)

Rinus66 28-04-2008 20:55

Centjes terug, corrado in de shredder en op zoek naar iets beters.

Stijn 28-04-2008 21:00

10,5 niet een beetje veel voor een G60? De rest komt beter in de buurt :tounge:

Ritske 28-04-2008 21:08

10,5 is volgens mij ook hoog voor een geblazen motor, zal het zo nog wel ff nazoeken in autodata (anders klopt onse compressie meter van de zaak niet)

René 28-04-2008 21:10

idd...als je meteen de 1e dag al pech hebt...meteen weer weg doen...




ik spreek uit ervaring.. ;)

NeFReT 28-04-2008 21:40

keering IN je g lader?

maat van mij meegemaakt.

rookte als een achterlijk en reed heel vaag..

Pedaalemmer 29-04-2008 09:02

G60 = 8.0/1

corrado-usa 29-04-2008 09:25

10 is te hoog moet 8.0 of 8.1 zijn.

maar hoeveel leverd de lader dan nog.

arnus71 29-04-2008 10:25

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Centjes terug, corrado in de shredder en op zoek naar iets beters.

:iamwithst

Ritske 29-04-2008 19:35

Heb net de G-lader er afgehaalt en opengemaakt, deze zit wel vol met olie en de lijsten zijn niet meer in de beste staat, maar heeft verder geen beschadigingen binnenin en komt zeker in aanmerking voor een revisie

P.S.
De corrado wordt zeker weer klaargemaakt, er zijn er al genoeg plat gereden en in de shredder verdwenen en ik heb er zelf verders geen extra onkosten aan behalve dat het wat langer duurt voordat ik erin rijden kan.

Domi 29-04-2008 19:41

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
Heb net de G-lader er afgehaalt en opengemaakt, deze zit wel vol met olie en de lijsten zijn niet meer in de beste staat, maar heeft verder geen beschadigingen binnenin en komt zeker in aanmerking voor een revisie

P.S.
De corrado wordt zeker weer klaargemaakt, er zijn er al genoeg plat gereden en in de shredder verdwenen en ik heb er zelf verders geen extra onkosten aan behalve dat het wat langer duurt voordat ik erin rijden kan.



Ik meende dat het zou worden opgelost????
Maar nu ben je zelf al bezig.

Is dit wel verstandig?? Het zou toch worden gedaan??

Ritske 29-04-2008 19:50

De gehele schade wordt door hen betaald, met voor mij de keuze of hun zouden zelf diagnose stellen en zorgen dat ie gerepareert wordt(weet ik dus niet wat er echt aan is gebeurt) maar ik mocht ook zelf eerst diagnose stellen en daarna vergoeden hun de schade + vergoeding voor het werk. Dit geeft mij de mogenlijkheid om zelf de volledige diagnose te stellen en straks zelf een frisse motor te zoeken en in te bouwen.

Dennis@polo86c.nl 29-04-2008 19:56

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
10 is te hoog moet 8.0 of 8.1 zijn.

maar hoeveel leverd de lader dan nog.


Compressieverhouding is wat anders dan (gemeten) compressiedruk.
Ik meet bij mijn G40 (c.verhouding 1:8) ook gewoon 12,5 bar.
Op 1 cylinder helaas wat minder.

Alberto 29-04-2008 19:59

ik wist het wel ...retour dat ding...zijn auto's zat in de wereld
wat een geknoei

Domi 29-04-2008 20:21

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
ik mocht ook zelf eerst diagnose stellen en daarna vergoeden hun de schade + vergoeding voor het werk.


Juch maar niet te vroeg. Heb je dit hele verhaal op papier staan met krabbel van beide partijen????

Straks heb jij je blok klaar en heb je alles lekker eerst zelf betaald en dan zeggen hun dat ze van niks weten.

Dan wordt het wel een erg dure corr.




Advies??? In elkaar zetten en weg met dat ding. Komt geheid later weer gedonder mee.


All times are GMT +1. The time now is 21:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.