![]() |
mk2 vr6 welke teller?
welke teller kan je het beste gebruiken in een mk2 vr6 met mk2 dash?
en hoe dien je deze aan te sluiten? gaat om een 2.9blok uit corrado. mvg Mike |
heb zelf een golf 3 teller er in past wel mooi een beetje er achter van de dash er uit hallen.
|
Ik heb een nieuw type mk2 teller moet deze alleen nog eens even laten verbouwen zodat de toerenteller het doet schijnt dat dat bij hulssen kan
|
Quote:
hoe bedoel je dat? een stuk van het losse frame (wat aansluit tegen je teller) daar een stuk vanaf? maar dan zul je ook de beugels moeten aanpassen want een g3 teller is breder. om m te tesetn had ik er ook een g3 teller in, nu moet alleen alles knap in elkaar. mvg Mike |
Mijn VR6 heeft de teller van een Golf MK2 G60
|
Had er eerst bij de mijne nieuw type G60 in, daarna type 3 omdat ik deze mooier vind. 1 probleem tenminste bij mij, kreeg m niet helemaal werkend :mad:
Daarna (nu dus) heb ik er een Digifiz in zitten :D |
Digi is ook veel mooier vind ik, heb het zelf ook.
|
Quote:
Dan werkt jou toerenteller dus niet goed als deze niet is omgebouwd. |
Quote:
Die doet het prima hoor |
alleen zal het toerental niet kloppen...
4 cil of 6 cil kan het computertje niet uitzich zelf omrekenen.. |
Quote:
Dat bedoel ik dus, een 4 cyl. toerenteller kan onmogelijk goed werken op een 6 cyl. motor. |
waarom zou dit niet kunnen dan?? je toeren teller krijgt signaal vanaf je ecu van de vr6. van een r32 of 20vt kan dit weer niet zomaar omdat je signaal zwakker is vanuit je ecu naar toeren teller. wat je dan moet veranderen is niet moeilijk maar je moet wel weten wat! ;-]
|
Quote:
:screwy: :screwy: |
Ok...heb dr alleen nog nooit van gehoord.
Dus als m'n Golf stationair ongeveer 900 toeren draait klopt dat niet? |
dan is hij aangepast :D
|
Quote:
:thumbup: :rolleyes: |
Quote:
tja is toch zo ...6 cilinder werkt niet met 4 cilinder toeren teller bij een passat is het ook zo , teller huis van vr6 werkt ook niet in een 4 cilinder |
Quote:
Dat denk ik dan ook... |
en wie weet wat je moet veranderen want dat moet bij die van mij nog
|
Quote:
Klopt ie bij jou niet dan?Wat geeft ie dan aan? |
Nu nog helemaal niets want je kunt een gewone golf2 toerenteller niet zomaar op een vr6 aansluiten want dan geeft ie zoals eerder aangegeven niet het goeie toerental aan. dus heb ik hem bewust nog niet aangesloten.
|
Als ik iets harder dan 100 km per uur rijdt
heeft ie 2500 toeren,da's toch normaal? |
Klopt idd wat betreft de toerenteller, mijn G60 teller gaf 950 stationair aan en de Digifiz 1500. Had graag een type 3 gehad maar de toerenteller gaf problemen, kreeg m niet werkend. Pulse moet uit de ecu komen?? Kreeg niets gevonden, jammer......
|
gewoon een kastje bestellen die het 6-cyl signaal omzet naar 4-cyl dan werkt je toerenteller gewoon prima
|
Quote:
en waar is die te bestellen? |
Quote:
Klopt want ik hem hem toen voor je aangesloten. Ben wel benieuwd waar je die vandaan had want ik heb er regelmatig vraag naar. |
Engelsen gebruiken ze veel geloof dat ze daar veel te koop zijn.
|
Quote:
ja das waar ron heeft hem toen aangesloten icm digifizz :thumbup: moet ik ff nazoeken ron kom ik nog op terug :D |
en de mijne zit nu een mk3 teller, volledig werkend. ingebouwd in mk2 dash
mvg Mike |
Quote:
Ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, kreeg bij mij de toerenteller en nog iets (ben t ff kwijt) niet aan de gang. Met nieuwe type zek. kast en orig. type 3 draadboom :confused: |
Die mk3 teller moet lukken maar weet niet of er verschil zit in die van een rotor of diontsteking weet wel dat die beide het signaal van het toerental ergens anders vandaan pakken maar of dat voor de teller verschil maakt weet ik niet.
heeft er wel iemand al meer info over zo`n kastje of wat je aan een mk2 klok moet veranderen. |
Toeretal signaal komt uit de ecu bij elke vr6 ongeacht welke motorcode.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.