![]() |
Vlakschuif carbs
Hallo allen,
Ik ga de jetta Mk1 wat meer pit geven. Nu 60 pk, mag wel iets meer. Heb nu een setje vlakschuif carbs van een r6 op het oog. Ik zie daar alleen allemaal stekkers aanzitten. aangegeven met pijlen. Het gaat om vlakschuif carbs van een Yamaha YZF R6, Typ RJ05, met 86 KW Heb ik die stekkers per see nodig? of kan ik die ook weglaten. Gr, pim |
dit zijn GEEN vlakschuifcarbs, maar Constant Vacuum carburateurs. Zit nogal wat verschil in.
Stekkers kan je allemaal weglaten, enige dat je aansluit is de benzinetoevoer. De rest is ontluchting/Ram-air of verwarming (koelwater). |
Dit zijn vlakschuivers: (Keihin FCR)
|
je hebt die versie ook met injectie heb al foto s gezien die er hetzelfde uitzien als cv carbs maar dan met injectoren
en ik zie onder de carbs ook een benzinedrukpotje kan je eens een foto van de andere kant maken ? |
Ahh, okee. Stond er wel bij op ebay.
effe verder zoeken dan maar. thanks iig, @sander_beer, foto is van internet dus ik kan zelf geen foto maken gr pim |
Ik heb nog effe zitten graven op het net. het gaat idd om een hybride carbs. Vacuumgestuurde injectie.
Effe verder zoeken naar wat moois. Gr, pim |
|
dat is (nu nog) een heel mooi prijsje..
|
Quote:
Zijn als ik het even goed uit mijn hoofd heb gewone D-slide carbs :thumbup: Gewoon afgezien van het hybride systeem dan :tongue: |
Quote:
Klopt ik heb ook al op heel veel geboden. Maar der zit zo'n automatische prijsverhoger aan vast. Dus ik kan blijven bieden. Heb nu een ander mooi setje CV carbs in de peiling effe kijken wat die doen kwa prijs. Gr, Pim |
Quote:
Dan heeft iemand gewoon een maximum bod van X euro ingesteld, dus als je daaronder biedt, treed automatisch zijn bod er overheen tot zijn maximum ;) |
Ja, precies.
Maarja de voordelen van vlakschuif vindt ik geen €300,- waard. Heb nu een zeer gezond setje CV's op het oog. De prijs is nu nog mooi. Tenzij iemand mijn maximum bod overschrijdt. Gr, Pim |
honda fireblade carbs dan? heb ik nog wel geschikt setje voor je liggen...
voorbeeldje: ![]() |
Als het 36 of 38mm carbs zijn kan je een 1.3 daar prima op laten draaien.
Ik heb de foto van de eerste set nog eens bekeken, maar dat zijn idd. Mikuni throttlebodies van een Yamaha R6 met injectie. CV throttlebodies, had ik nog niet eerder gezien :thumbup: |
Quote:
Als die carbs verders goed zijn heb ik wel intresse. Ik zit ook op rdm. Dus dat komt wel goed. PM me maar een prijs. En je woont omme nabij schiedam toch. Ik zag je wel eens rijden als ik op weg naar me ex was. Kom zelf uit maasland. Gr, Pim |
Quote:
Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Beetje vage manier ook om dat op te lossen. Gr, pim |
Quote:
ff beetje offtopic maar zijn dit dan eigenlijk niet hele handige gevalletjes voor een NZ motor??? behoud je je injectie maar dan met 4 gaskleppen... of ben ik nou :screwy: |
Ik denk niet dat dat werkt. aangezien je de kabelboom van je nz moet aansluiten op de kabelboom van die boddies. Het gaat hier om een vacuum gestuurde inspuiting. Is volgens mij wat anders dan inspuiting met behulp van lamda sonde of luchtmassameter.
|
vraag me dan toch af hoe het werkt...
|
Hier nog een. Ik denk met een positiesensor ofzo.
|
Heb een set via ebay laten komen. Zou eerst de set van GJ007 overnemen maar dat was een 42mm carb en dat durf ik toch niet aan.
Nu komt er een setje van een cbr900 deze kant op in 38mm. Ik ga eerst kijken of het wil lopen op de ori brandstof pomp desnoods met een retour. Anders schaf ik een motorfiets pompje aan. Gr, Pim |
topic weergevonden ;)
sorry voor de late reactie! suc6 met project verder! |
Set is binnen, spruitstuk is voor 90% af.
Afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel + G40 koppeling liggen klaar. Uitlaatspruit + middendempervervanger van g40 eronder. Alleen nog wat vragen. -Hoe krijg ik de naalden los? -Tot welke maat moet ik mijn hoofdsproeier uitboren? 135,140 ofzo? -Choke wel of niet aansluiten? -Drijfstangen van een G40 sterker als die van mijn 1300 sleeptuimelaar? That's all. Na deze info nog even schroeven en dan gieren met die 1300. |
vette shit, fotos!
|
Nog een vraag,
een goede betaalbare synchroontesters? die van midlock vind ik een beetje duur. Gr, Pim |
*Sproeiers mogen wel naar 150, als je de remluchtkanalen open laat.
*De naalden zitten in de membranen, of geklikt, of met een 'kraag' die je er met 1 van de schroefjes van de deksel uit kan trekken. (schroefje in de kraag draaien en uit het membraan trekken). *Met de originele pomp kan je probleemloos rijden, mocht de druk net iets te hoog zijn, dan kan je nog een winding van de veer knippen (achter de plunjer). *Choke aansluiten. Vooral in de winter start de auto slechter zonder choke. Als ik de choke gebruik start deze direct. *Waarom zou je andere drijfstangen monteren? 't is niet zo dat je ineens een verdubbeling qua vermogen hebt... Originele drijfstangen voldoen prima. Het afgedraaide vliegwiel is wel een goed idee! |
Thanks,
Nou ik dacht over die drijfstangen meer van als die lichte krukas met dat lichte vliegwiel er toch in gaan is het misschien ook wel handig om meteen sterkere stangen erin te zetten. Voor, meer toeren. |
Zo vandaag even de carbs in orde gemaakt.
Sproeiers uitgeboord naar 140 (groter boren kan altijd, kleiner boren word moeilijker) Naaldenopgehoogd met 1 m3 ringetje per naald. Co schroeven helemaal in gedraaid daarna 3 slagen uit. Montage materiaal voor het spruitstuk gehaald. zaterdag effe af lassen. Ben ik nog wat vergeten? Gr, Pim |
Nog even wat pics,
spruitstuk basisplaat: Vliegwiel (afgedraaid) Krukas (afgedraaid) Gr, Pim |
.
|
Vandaag spruitstuk afgelast:
|
ziet er netjes uit pim.
is die zilveren jetta van jou die laatst op RDM stond? gr Joost |
oei, je hebt niet heel veel ruimte meer voor de bouten aan de bovenzijde, lijkt ook alsof er lucht kan lekken via de gaten van de bouten (omdat je de buizen niet op, maar half in de flens hebt gelast. De carbs zijn erg gevoelig voor valse lucht (niet goed/snel terugkomen in toeren of knallen in de inlaat).
Zorg er ook voor dat je de plaat óf heel netjes richt, óf nog vlakt. Zo te zien is deze nog behoorlijk krom.. |
Krom is die niet, ik heb hem tig gelast, steeds een stukje van elke runner zodat die zo min mogelijk krom trekt. Op de foto vertekend de schaduw alleen het beeld.
Op een boutgat werd die echter te heet en brande die te ver in. Maar ik ben nu een pakking aan het maken om hem lucht dicht te krijgen. combi van pakking papier en vloeibare pakking. Uiteindelijk moet de wel lucht dicht worden. Hier onder iig een foto zoals die nu tegen de kop aanzit. |
[QUOTE=joostvw]ziet er netjes uit pim.
is die zilveren jetta van jou die laatst op RDM stond? gr Joost[/QUOTE Hey joost, ja dat klopt dies van mij. Van de week even apk, en dan verlagen ats classics en die motoronderdelen erin. Hoef ik met afstellen niet te haasten om door de apk te kunnen komen voor 3 maart. Gr, Pim |
ziet er netjes uit met die koperen moeren!
Hoop dat je de boel nog goed luchtdicht krijgt, een klein kiertje is al genoeg om de motorloop goed te verstoren. Zie idd. dat de schaduw het een en ander vertekent. :thumbup: |
Vervelende was ook dat ik zo snel geen freesmachine tot mijn beschikking had, bij mij op school is dat allemaal heel moeilijk en lastig.
Die flens heb ik dus thuis uit het losse handje met een kolom boormachine en een carroseriezaag en een set vijlen moeten maken. Die runners heb ik zelf bij een metaalbedrijf gedraait. Ook het aflassen heb ik daar gedaan. Zelf lassen met hulp van professionals. Ik heb nog nooit zo'n tig in me handen gehad tot afgelopen zaterdag. Maar ik ga er volgende maand een aanschaffen, wat een super machines zijn dat zeg. Ook heb ik met datzelfde bedrijf een akkoordje gemaakt dat hun voor mij uit een plaat metaal: Staal, RVS of ALU. een set van die flensen snijden met een watersnijder in verschillende diameters. Ik vind het wel grappig om die spruitstukken te maken in me vrije tijd. Die moeren zijn van messing leken me sterker als koper, ik heb er zelf een hekel aan als alles vast zit gerot. Dus vandaar de keus om zo de bevestiging te maken. Gr, Pim |
Tijdje geleden maar het spruitstuk zit op de auto. En de carbs hangen er ook tegen aan.
Nu zit ik alleen met het aansluiten. Ik heb hieronder een foto met de aansluitingen. De dikke onderste is voor de brandstof. Maar de bovenste is dat voor de retour? of voor vacuum. Ik moet namelijk ook m'n rembekrachtiger en voorlopige vacuumvervroeging aansluiten. |
staat al genoeg over geschreven op het forum, maar vooruit... :D
Bovenste is ontluchting van de carbs, open laten dus. Alleen benzine aansluiten, zit geen retour op. Verder alles open laten. Rembekrachtiger moet je aansluiten op je spruitstuk, had je een aansluiting voor moeten maken. Vacuumvervroeging is niet nodig, is ook niet heel makkelijk goed aan te sluiten (zodat je van 4 cilinders 't vacuum pakt zonder dat ze lucht van elkaar snoepen). |
Alles aan gesloten effe doorstarten zonder ontsteking. Ontsteking erop en hij liep meteen.
Rijd over het hele toerengebied goed alleen bovenin zit er meer in. Dus de ontsteking moet ik nog even vervroegen die stond nog op de normale stand zonder vervroeging. Morgen ook het mengsel afstellen en de carbs helemaal sychroon zetten. Ook moet hij bij stationair nog wat worden afgesteld blijft net niet lopen. Gr, Pim |
All times are GMT +1. The time now is 08:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.