![]() |
Golf 2 R32 mat grijzzz
Nou dit wordt het volgende project.
Heb net de 16VT turbo motor verkocht en een R32motor BUB gekocht. Golf 2 vr6 is net klaar omgekeurd en en... koppakking deruit. dus na wat denken overleggen en vragen wordt het dus een golf 2 R32 Hij zal gaan lopen op kms dat heb ik nog over van de 16VT. maar nu begint het al: Heeft iemand een id wat voor gasklep huis ik erop moet gaan zetten? Dus met kabel en poti R32 is namelijk electrisch. Gaan der weg zal ik deze keer us wat foto,s gaan maken. |
![]() ![]() ![]() |
je kan toch ook gewoon een elektrisch pedaal erin zetten?
|
ja en nee.
Heb het er met herm van longstreet engineering over gehad. die zegt ook je hebt nog kms ligge dus zet dat erop. daar gaat dat niet mee. het blok komt uit een golf 5 dus dat is can bus, wordt een probleem om hem op het originele managment te laten lopen. |
Gaaf ding!
Dat is nou nog eens een rat-looker. Technisch dikke tiet, en uiterlijk gewoon ... zo. :D Succes met de inbouw en 't aansluiten! |
dankje, ennu stoelen zijn nog steeds niet weg. das echt balen!
|
kijk us an! topic over de vr!
goed bezig ;) |
wat is de diameter van het gasklephuis die je nu hebt? of die op een r32 zit?
inprincipe is het enigste wat je nodig hebt een tps sensor |
Berry!
Klinkt goed in de oren dat project :D Kom cker eens langs als je bezig bent! Jammer van de vr6. Groetjes |
Woohoo berry eindelijk blok gekocht. :thumbup:
En dat ga je in je BabyBlauwe golf knutselen :D netjes kerel ik zie je wel eens verschijnen Groeten Mikus |
he! berry ik moet dus binnenkort eens een kijkje komen nemen.
heb je hem thuis staan of staat die bij sjaak. gr,egon |
Dik project man! :cool:een dikke r32 in golf 2 :thumbup:
|
dank u dank u,
heb um thuis staan. Ik moet het blok nog krijgen, het is wel besteld en betaald. Vermoedelijk eind volgende week moet ie aan komen |
Quote:
probleem is dat het R32 gasklephuis geen gaskabel heeft maar alles electronisch. als ik iets heb met een kabel en tps ben ik klaar. |
Quote:
mat grijs man :mad: is niet blauw |
de meeste draden van een mk5 is canbus, alleen de draden die je nodig bent om hem te laten lopen niet, teminste als ik het goed heb. vraag anders michel eens zeypveld autosport driebergen
|
ik heb nog het complete kms systeem dus dat is het makkelijkste.
Wil ik er mischien nog ooit een turbo op zetten is het dan helemaal geen probleem meer :D |
Heeft een Mk4 R32 motor dan ook altijd een elektrisch gasklephuis? Ik meende mij te herinneren dat dit niet zo is. Maar dat je enkel zo'n elektrisch gasklephuis hebt i.c.m. af fabriek cruise control.
Maar hier weten ze het vast wel: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53086 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52239 |
Quote:
Idd, de motor kan ook gewoon lopen zonder can-bus.. electronisch pedaal inbouwen en gewoon de standaard gasklep gebruiken, kabelbomen aansluiten(wel een pokke-werk, maar goed) en vlammen met dat ding... |
nou er zit standaard een blokkering in de ecu, deze zit er dus ook nog in.
weet niet wat het kost om dit eruit te halen? maar het is heel gemakkelijk, als een ander gasklephuis goedkoper is als het vrij maken van de ecu en een electrisch gaspedaal. dan komt het kms gebeuren erop. dan is er natuurlijk ook veel meer uit de motor te halen. |
Je kunt er prima een ander gasklephuis opzetten, je kunt op zoek gaan naar eentje van een ford mustang 5.0(die worden vaak gebruikt), of eentje van een vr6..
Dan kun je idd de KMS erop bouwen, en met wat spelen idd wat meer vermogen eruit halen. |
Quote:
weet je zo of die van een vr6 of van de mustang 1 op 1 past? |
die van een vr6 is wel wat kleiner, maar met een mooie allu adapterplaat is alles pas te maken toch! misschien heb ik nog wel een gasklep liggen van een vr6 zal zaterdag is ff voor je kijken, en oja om je ecu immo vrij te maken ben ik je ecu nummer ff nodig, kan ik ff kijke of ik deze eventueel voor je kan kraken. als je dat zou willen.
|
Quote:
als je de optie hebt moet je dit zeker doen, moet je niet eens over willen twijfelen. ik denk dat een gasklephuis van een vr6 kleiner is,daarom vroeg ik ook naar de diameter. en laat ik is een ander balletje opgooien, wat als je nu is die originele gashuis open breekt. in het plastic elektronica gebeuren zit vast een asje of een heveltje van ijzer, als je op dit asje een nieuwe hendeltje las waar een kabel op kan, ben je ook klaar. :thumbup: gasklephuis heb je toch ook al betaald ;) zoek vervolgens een los tps sensortje en knutsel deze er bij in, programmeer hem in je kms en klaar is bert :thumbup: mijn ervaring is dat het zoeken naar dergelijke onderdelen wat in de buurt komt van passen, en het dan uit eindelijk nog passend moeten maken, meer tijd en denkwerk kost dan het verbouwen van je eigenspullen wat je gewoon hebt. |
De blokkering zit in de combinatie tussen ECU en tellerunit, heb je de originele tellerunit erbij en wil je die gebruiken dan is het volgens mij geen probleem.
Anders zul je idd de blokkering eruit moeten laten halen. De mijne is al gedeblokkeerd, ik geloof dat het ergens rond de 150/200 euro kost maar dat weet ik niet precies. Het electronisch gaspedaal kun je niet zomaar omwisselen voor een kabelbediend exemplaar. Dan weet de ECU niet wat er aan de hand is en kan die de motor niet aansturen voor de gasklepstand. KMS zal alle technische snufjes van de R32 wel kunnen aansturen (mits je de goede versie van KMS hebt). Dus dat zal het probleem niet zijn. Maar waarom zou je er KMS op willen hebben? Origineel is er al 290pk en rond de 360nm uit te halen Zonder KMS. Als je er meer uit wilt halen zul je aanpassingen aan het blok zelf moeten doen. De koppeling tussen ECU en tellerunit is trouwens wel via CANBUS, dit ter info. |
Ik krijg de tellerunit er niet bij, en heb nog een kms systeem liggen.
Heb je trouwens toegevoegd op msn voor de schema,s. |
sow das al ff geleden
nouw heb de motor al een 2 weken binnen, heb het behoorlijk druk. maar goed. blok al ontdaan van overbodige kneut. korte multiriem gehaald en er net opgezet, dus zonder airco en stuurbekrachtiging. heb een 80mm gasklephuis met kabel. en met van kronenburg heen en weer gemailt en de kms komt er dus op. de ccm vr6 bak komt een andere 5e gang in zodat ie wat harder kan lopen. deze komt uit een ayc bak en zou met 7500 toeren goed moeten zijn voor 299kmh. (originele ccm is bij 7000 toeren goed voor 265) weet dat dit zonder luchtweerstand is maar het gaat om het id. met een beetje geluk hangt ie er zaterdag avond in. ( dan zal ik ook maar eens wat foto,s gaan maken) |
Welk gasklephuis heb je nu liggen? En zit daar ook een TPS op?
|
is een universeel, kan gewoon een tps op. ga ik maandag avond even voor passen, anders moet er 1 van een nissan op
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/80mm...5fAccesso ries past vrij goed en zit een plaat bij om als adapter te gebruiken |
Ok, netjes! Welke TPS ga je gebruiken?
|
maandag avond ga ik even naar siebers race service, die dacht dat ie wel wat had liggen. anders ff bij de nissan dealer bestellen.
dan moet ik nog de uitlaat, flens van r32 op spaghetti vr6 laten lassen. koelsysteem maken en dan naar van kronenburg. mooiste zou natuurlijk zijn dat ik er mee naar dub05 kon maar dat zal er wel niet in zitten. dan maar met de mk3 |
gasklephuis
Quote:
alpha romeo :shake: 3.2 24v schijnt goed gasklephuis te zijn maar orgineel motormanagement werkt gewoon prima weet niet veel van kms maar de kms die ik ken staat gelijk aan ecu van vr6 g60 je kan je voorstellen dat de ecu van de r32 met een aardige verjongingskuur tov de vr6 en g60 iets sneller zijn signalen en zaakjes op orde stelt kwa afstelling etc. maar succes met je project duurt altijd net iets langer als je denkt maar kronenburg zal niet stil zitten, hebben ze al weer een fijne nieuwe versie? |
iemand die je ecu vrij kan maken is theo kloosterman zit ergens in friesland heeft die bij m'n maat ook gedaan (bivw16vg60) mijne is over zee geweest wegens omstandigheden maar kloosterman maakt dat voor je
|
ik vind niet dat je de ecu van een vr6 of g60 er mee kunt vergelijken.
het is gewoon vrijprogrammeerbaar. ik laat um in principe op de oudere type computer lopen. kwa signalen en zo maakt het niets uit, zat alleen met de nokkenas aansturing. dit is volgens hun wel te doen met kms. hebben zo tezien ook weer een firmware upgrade voor de ecu |
zo blok en bak hangen erin, bak 5e gang vervangen., voorste motorsteun verlast.
en maar meteen de wiechers voor onder erop gezet. ga me nu eerst douche voordat mn toetsenbord helemaal zwart is |
Quote:
lekker bezig! maar is de lens van je camera ook zwart? :postpics: ;) |
moh veel werk gehad heb maar 2 foto,s gemaakt. en moet nu toch wat gaan eten en zuipen. dus beelden komen nog
|
Quote:
toch geen beelden van dat zuipen van jou :D daar zijn al genoeg plaatjes van geshoten... |
zijn maar een paar fototjes
![]() de kop ![]() de veel te korte multiriem ![]() hij hangt er in! ![]() jaja het begin is er. en vandaag carterpan eronder uit gehaald, zit een scheur in :( en brandstof lijst er af gehaald, beide zijn weg om gelast te worden. en toen maar ff de oliefilter steun gemod: ![]() foto is wel wat gedraaid. |
deze lijkt wel dieper te hangen dan de vr6 of lijkt het maar zo?
ok zit nog geen inlaat op maar toch... lekker bezig bert :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 14:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.