Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Tunen G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8489)

VWRopie 03-03-2005 19:35

Tunen G60
 
In april gaat mijn auto naar de spuiter, ik ga hem samen met mijn broer (Johangolf1) ff helemaal netjes maken. Ook weer origineel interieur erin enzo...

Maar volgend jaar (misschien wel al in de volgende winter!) wil ik hem naar de tuner brengen voor een 250-300 pk... Welke tuner raden jullie aan?

En heeft iemand een prijsindicatie wat het compleet kost om te tunen en alles aan te passen?

Groetjes Robert

jan_gti_16v 03-03-2005 20:00

ik heb een goed idee
neem eerst ff een slipcursus een cicuitcursus en nog meer van die dingen en ga dan op zoek naar zoveel vermogen voor in je auto ro
bedoel het nie lullig dat weet je ;);););)

oldschool_lover 03-03-2005 23:48

JD......300 pk = zeker 12,500 euris

Turbodad 04-03-2005 09:02

Roma Tuning.
Maar bedenk eerst goed wat je met je auto wilt, ik bedoel moet het een dagelijkse auto blijven, of een hobby auto alleen voor meetings e.d.
300 PK is niet echt meer een dagelijkse auto om ff de kids mee naar school te brengen en veel korte stukjes mee te rijden.
Vaak heb je meer plezier van iets minder vermogen maar daardoor meer mogelijkheden in gebruik en meer betrouwbaarheid.
Er zijn veel mooie verhaaltjes, maar daar heb je niets aan. Laat je goed voorlichten en ga dan met diegene in zee waar jij het beste gevoel bij hebt.

Richard 04-03-2005 09:07

ik heb bijna 300pk gehad..10.000 euro verder..en je hebt een motor die je om de 5000km uit elkaar moet halen..
dus lekker 220=230pk is meeeeer dan zat

Richard 04-03-2005 09:08

en je bent voor 290pk...zeker 10 mile verder als je het laar doen

Johan-dtc 04-03-2005 10:38

kost wat, heb je wat.........

Richard 04-03-2005 10:49

boel koppijn ja..dat krijg je...

als je het moet laten doen..mijn advies...niet 250plus pk...

jan_gti_16v 04-03-2005 11:19

ja of je moet er een trailer queen van maken ro dan zou je het wel kunnen doen... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

vwg60 04-03-2005 13:39

ik heb zelf ook een g60 met 250pk en rij er al 10000km mee zonder problemen ik heb hem laten tunnen bij jeroen dik de vw specialist is zowiezo de beste in nederland op g60 gebied en het blijft echt wel heel met 250pk(het is geen opel) :D

Big_Mac_Mark 04-03-2005 13:45

Quote:
Originally Posted by vwg60
ik heb zelf ook een g60 met 250pk en rij er al 10000km mee zonder problemen ik heb hem laten tunnen bij jeroen dik de vw specialist is zowiezo de beste in nederland op g60 gebied en het blijft echt wel heel met 250pk(het is geen opel) :D


JD is idd een goeie tuner! Kom hem hier in de stad (dorp...) wel eens tegen!

Maar goed, on topic: Neem de adviezen aan om niet sterker dan een peekaatje of 230/250 te gaan, want dat zorgt alleen voor problemen! (als je er natuurlijk dagelijks mee rijdt...)

VWRopie 04-03-2005 21:59

Ik wil zo en zo voor in de wintermaanden een tweede autootje erbij gaan nemen, vooral als mijn G60 na april gewoon netjes is. Al die pekel teringzooi die er nu ligt is zwaar fuck!

Is het dan niet gewoon slimmer om er een 20vt ofzo in te gaan lepelen? of 1.8t en die te tunen? Of maakt dat niet zoveel uit qua slijtage?

Tja een trailer-queen.. goed idee alleen vind ik het dan zonde van me geld om er 300 pk uit te laten trekken... Dan zou ik alleen de motorruimte cleanen en netjes maken.

Het moet dus gewoon een auto zijn waarmee in naar de meetings kan en de weekenden lekker mee kan touren langs de boulevard ofzo van scheveningen. Dat idee. Voor het dagelijkse woon-werkverkeer wil ik gewoon net als johangolf1 (mijn broer, als tweede auto een polo 1.0) een simpele tractor die er "niet uit ziet". Misschien wel een gewone golf 2 1.8 ofzo of misschien wel een golfje 3 met een licht motortje erin...

Ennuh.. met een paar jaartjes komt er toch een dikke diesel :eek:

vwleusden 04-03-2005 23:01

waarom niet gelijk een dikke diesel ? :p

Tunen is leuk maar echt niet voor dagelijks gebruik.. heb zelf een Golf 2 1.3 erbij en dat rijd prima. G60 met een hoop pk's is vaak vragen om problemen.

Melvin 05-03-2005 09:24

tsja dagelijkse autos zijn leuk voor erbij, maar ik rijd liever altijd in een auto rond waar ik mijn smaak aan heb toegevoegd zeg maar... maar back on topic :) ik zou hem gewoon als daily-driver halen en niet verder gaan als 230 pk zoals gezegd... net ofdat niet snel genoeg is :S

Richard 05-03-2005 09:26

Quote:
Originally Posted by Steiger_R

Het moet dus gewoon een auto zijn waarmee in naar de meetings kan en de weekenden lekker mee kan touren langs de boulevard ofzo van scheveningen.


lekker een 20vt met 180pk..de g60 compleet reviseren met 200pk..of een vr6..
16vt oude stijl is geen cruise motorblok..16vt nieuwe stijl [dus golf 5 gti] tja moet je erst al die fsi bende eraf gooien en zou dan toch voor 20vt gaan

vwg60 05-03-2005 11:11

leusden leg mij nu eens uit waarom een g60 vragen om problemen is ik heb al 10jaar mijn g60 en nog steeds 1e lader erop ik rij er dagelijks mee en geen enkel probleem het rijd gewoon heerlijk met 250pk

MelG60 05-03-2005 11:41

Dat vind ik nu ook, heb 276pk en auto is goed dagelijks te gebruiken verbruik valt ook best mee als je normaal rijd.

vwleusden 05-03-2005 14:52

Wim had alleen maar gezeik met de corrado, ruben met zijn golf, jeroen met zijn golf...

chris heb dan weer weinig problemen maar die rijd en niet dagelijks mee.

Richard 05-03-2005 15:35

je vergeet richard ook...

vwleusden 05-03-2005 15:37

richard met zijn corrado ja... die heb ook aardig wat gezeik gehad... onlangs nog nieuwe klepstoters geplaatst... motor tikte als een gek terwijl dat ding maar een paar 1000km na revisie heb gereden.

Richard 05-03-2005 15:56

en ik natuurlijk...

vwbullit 05-03-2005 16:01

Quote:
Originally Posted by MelG60
Dat vind ik nu ook, heb 276pk en auto is goed dagelijks te gebruiken verbruik valt ook best mee als je normaal rijd.




wat hebben julie aan je g60 gedaan allemaal.

vwleusden 05-03-2005 16:06

Quote:
Originally Posted by richard
en ik natuurlijk...


was ik jou nou vergeten ? :D :wink: :p

vwg60 05-03-2005 17:17

moet je maar naar jeroendik gaan de g60 specialist

vwleusden 05-03-2005 18:11

daar is die van ruben ook geweest... nu naar de klote dus. moeten nieuwe zuigers in en alles... motor is gaan pingelen met een nieuwe chip van JD...

vwg60 05-03-2005 19:11

waarom ga je dan niet direct terug als je hoort dat je motor pingelt en meschien verkeerde benzine getankt en als je toch door rijd als je motor pingelt ben je zelf dom bezig elke motor gaat stuk als hij pingelt mvg martin

vwleusden 05-03-2005 19:19

hij was een paar straten er vandaan verwijderd... verkeerde benzine getankt ? apparaat heb al die tijd gedaan... en een pingelende motor is zeker niet goed en zeker niet doorrijden nee. Maar ja, Ruben koopt nu nieuwe overmaats zuigers.. honen enz enz. Jeroen schrijft "gratis" en chip voor ruubje. Uiteindelijk dus een 1830 cc 8V G60.

MelG60 05-03-2005 20:15

Dat Wim, Ruben en Jeroen problemen hebben/hadden zegt me niks zoveel pk hadden ze trouwens toch niet? En ik heb al 100x gezegd dat de goedkoopste oplossing zoeken NOOIT de beste is.... Dat anderen problemen hebben tja daar kan je weinig mee he, is ook maar net hoe er mee om gegaan word. Ik heb zelf in 9 jaar tijd nog nooit een G-lader kapot gehad terwijl ik er altijd met kleine poelies mee heb gereden, jarenlang als dagelijks gebruik en altijd 1 of meer auto's.


En over Jeroen Dik geen kwaad woord, is in NL geen betere en zal je nooit flessen anders dan andere 'specialisten'

vwleusden 05-03-2005 20:34

Zeg ook niet dat ie slecht is ;) maar met de laders hebben ze nooit problemen gehad. Jeroen met inspuiting, wim met van alles en nog wat... ruben voor met het draaiend gedeelte. Maar neem Chris... 242pk is niet gek dacht ik zo en die blijft het wel doen. Maar vaak is het vragen om problemen, tis er gewoon niet voor gemaakt, het verkort de levensduur enz enz

MelG60 05-03-2005 21:07

Maikel heeft toen dat motortje laten maken voor een 8 a 9 duizend gulden> alles in 1 keer goed en niet over kosten janken en daar heeft Chris nu nog plezier van.

Jeroen heeft een motor uit een andere Golf er in gehangen die zogenaamd snel was... en waar hij blijkbaar een hoop probs mee heeft gehad.

Ruben heeft heel veel problemen gehad maar hij heeft nooit er een nieuw goed blok ingehangen, is gewoon een standaard motor met dingen er tegenaan geschroefd.

vwleusden 06-03-2005 00:40

Motor van chris ik ook weer uit elkaar geweest nog voordat chris hem kocht, was een hoop motorschade en dat heb Maikel netjes laten verhelpen.

Ruben had de motor volgens mij al een keer laten honen enz enz

Edward 06-03-2005 10:24

lang leve G60, ik verheug me nu al op het moment dat ik de sleutel om kan draaien.

vwbullit 06-03-2005 12:29

als je het doet doe het dan goed en indd mij werd ook gezegt weet waar je aan begint.
Dat weet ik alles nieuw erin en op.

Iedereen zegt wel van HUUUUU heb zoveel pk dit en dat. maar ondertussen.
Er zijn veel mensen die een g60 kopen en zonder een revisie of alleen al gekeken hebben naar hoe de staat is.
Ja ga je heb opfokken en draai je hem de soep in dan is de tuner de schuldige.
Vind ik eigenlijk niet kunnen.

En dat gevoel van die sleutel omdraaien edward hahahah HEB IK OOK :P:P

Hoever ben jij nu met je project??

Edward 06-03-2005 12:51

blok zit erin, wacht nu op uitlaat spruitstuk en de rest, dan kan ik pas verder met gasklephuis en dergelijke anders kom je der niet zo goed bij. Heb de slang besteld van 180° bocht naar IC toe en kan dan pas beslissen wat ik aan moet passen (lees: weg moet zagen) voor de intercooler. Binnen kort kabelboom aan laten passen en dan zoveel mogelijk IN de auto klaar maken. 16V radiator past niet dus die moet ook nieuw ivm aansluitingen van de slangen. Verder heb ik alles wel in orde dacht ik.

vwbullit 06-03-2005 13:05




Spezieller Stutzen für alle G60 Lader, besseres Ansprechverhalten, größerer Querschnitt (65mm), Leistungssteigernd. Ca. 170° Biegung wie beim original Rallye Golf.
Speziell für leistungsoptimierte Lader ein Muss!

Preis: 129,- €

vwbullit 06-03-2005 13:07

deze is al aangepast voor de aansluiting voor sprinterintercooler of niet??? de diameter 65 mm

vwbullit 06-03-2005 13:08




RS-Auslassstutzen für G60.

Speziell für leistungsoptimierte Lader ein Muss!

Preis: 39,- €

Edward 06-03-2005 13:13

die laatste zijn voor een Corrado.
die bocht die ik heb zit een aansluiting op van 70mm

vwbullit 06-03-2005 13:17

http://www.rp-motorsport.de

Split52 06-03-2005 13:20

Als je dit zo leest is het toch ook geen gekke zaak dat de boel barst? Manmanman 300pk uit 1.8liter??? hallo? dagelijks gebruik??? betrouwbaar?

Amerikanen hebben er een mooie uitdrukking voor :D
"NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES."


All times are GMT +1. The time now is 12:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.