![]() |
Turbodiesel gaat niet omhoog in toeren bij gasgeven
Hallo,
Ik ben bezig geweest om een 1.6 td (SB) in m'n Jetta 1 te bouwen. Nou heb ik hem lopend, maar als ik gas geef gebeurd er bijna niets. Hij gaat een heel klein beetje omhoog in toeren en loopt ook vrij laag stationair. Wat kan dit zijn? ![]() Zo zit alles op 't moment aangesloten. |
Dat is niet de originele pomp op de motor,maar dat maakt verder niks uit ik heb ook met zo ene gereden.
Ik denk dat de arm van de gashendel een paar tanden verkeerd staat waardoor je maar heel weinig gas kan geven,of je moet de max brandstof schroef eens een eindje naar binnen draaien kijken of hij dan beter reageerd. Ik heb laatst de governor gewijzigd en erna liep de mijne ook heel laag en bij volgas was ie heel erg flauw.bleek dat ik de hendel een paar tander verkeerd had staan. Dit is makkelijk te controleren door de hendel te verwijderen, wagen starten en voor zichtig wat gas geven met de hendel tot je denkt dat je ong. goed zit.Ik had niet goed opgelet bij mij stond het erin gekrast de positie.is even een verhaal maar daar zou ik het eens zoeken aangezien dit 100% niet de pomp is die erop hoort. :thumbup: |
Waar is deze pomp van dan?
En maakt het nog verschil kwa prestaties ofzo? Dat er geen GTD pomp op zit? |
ja GTD heeft een LDA erop scheelt iets in performance, reageert de TD feller. maar ik zou het brandstofinspuitmoment schroefje ff in/uit draaien en dan met de hand ff gasgeven en kijken wat hij doet.
|
Deze heeft ook een lda hoor,alleen is de lda iets dunner waardoor die iets moeilijker te vinden is om te vervangen,en heeft deze geen verhoogd toerental bij vervroeging via de shoke.
Loopt verder net zo goed hoor,alleen de mijne heeft plaats moeten maken voor een 11mm variant. |
Er is volgens mij iets met de brandstof toevoer...
Als ik aan de retourslang zuig trek ik die vacuüm en er komt niets uit. Als ik 1 van de retourslangetjes van de verstuivers los trek loopt ie iets beter en reageert ook iets op gasgeven. |
Iemand een idee?
|
Tank ontluchting?
|
gooi er een blauw pilletje in :D
|
Als je het plastic dingetje op de brandstof filter los haalt en er iets boven houd komt daar dan wel diesel uit als het blok loopt?
|
Je bedoelt dus uit ee retourslang?
Daar.komt niks uit nee, zelfs niet als ik eraan zuig. |
Dat plastic dingetje op je brandstof filter die met de 2 slangetje`s er aan als je die uit het filter haalt komt er dan niets uit?
Normaal moet er dan diesel aan de onderkant uit spuiten. |
Nope, komt niks uit...
|
Zitten je retour en aanvoer dan niet omgedraaid?
|
Nee :D
|
Ben nog even aan het knoeien nu: slangetjes bij de tank vervangen want die waren lek.
Maar nog steeds loopt ie niet goed. Het hoort toch.niet dat er niks uit de retourslang komt en dat ik die vacuüm kan zuigen? |
Ik heb even een opvoerpomp tussen de aanvoer en filter gezet, en dan doet ie het wel zoals ie het moet doen...
Dus de pomp zelf zuigt te weinig brandstof aan ofzo denk ik? Is dat mogelijk? Is dan m'n pomp verrot ofzo? |
Waarschijnlijk te dunne brandstofleiding onder de auto, bij mijn scirocco naar
td (en later tdi) heb ik express dikke leiding gebruikt icm een opvoerpomp in de tank. |
Opvoerpomp voor in de tank heb ik liggen, dan ga ik die er maar eens even in knutselen en kijken of dat soelaas biedt...
Toch vind ik het vreemd dat ie het niet gewoon zo doet? Weet iemand trouwens of de brandstofpomp van een AAZ (1.9 td uit Golf 3) op mijn SB past/werkt? |
nee gertje mijn pomp is niet te koop ;)
|
Het past niet zo makkelijk er moet een andere pas plaat worden gemonteerd.
En een sb pomp is volgens mij beter. |
Mwa er moet in de toekomst toch een iets lompere versie op komen ivm pk winst dus daar maak ik me even niet zo druk meer over.
Heb nog even zitten lezen hier over leidingen bij diesels en volgens mij ligt het gewoon aan de te dunne leidingen en geen opvoerpomp in de tank... Dus, opvoerpomp in de tank en 8mm aanvoer leiding, en dan moet ie het toch wel doen :) |
Een diesel heeft nooit een opvoerpomp in de tank.
Je kan er wel een plaatsen maar ik denk niet dat het nut heeft qwa pk winst. |
Klopt, maar een diesel heeft wel de aansluiting voor de leidingen onderop zitten ipv bovenin bij de vlotter waar die het nu vandaan moet halen :)
En ik ga er wel pk winst mee behalen; hij gaat het er van doen :D |
Bij een mk2 diesel zit hij ook gewoon op de tank aangesloten.
Maar als hij het met de pomp doet is het toch ook goed. Alleen moet je even kijken of hij ze hoeveelheid retour wel kwijt kan. |
Had je trouwens wel de opvoer pomp uit je tank gehaald toen je hem starte?
Anders houd de pomp natuurlijk alle diesel tegen. |
zitten alle vacuum slangetjes wel goed,
heb hier zelf ook slechte ervaringen mee :thumbup: |
Tis een diesel Mario... :redface:
|
Quote:
Da's een goeie?! |
er zit geen pomp in de tank, het was hiervoor gewoon een carburateur motor...
|
oke dat had ik kunnen weten.
Ik denk dat je gewoon te dunne slangen hebt. |
Ik vind dit toch wel vreemd. Ik ben (half half) bezig met een vergelijkbare ombouw (Jetta 1.5automaat naar 1.6TD (JR) handgeschakeld). Het blok ligt er bij mij in, en loopt stationair goed op de benzineleiding. Reageert ook goed op gas geven (in de vrij dan, ik heb hem nog niet in rijdbare staat).
Hier op het forum zijn er toch ook meer die een dergelijke ombouw gedaan hebben op de orginele leidingen (Zollie (?) bijvoorbeeld, heeft volgens mij meerdere Passat's 32b diesel ombouwen gedaan). Ik ben verder wel benieuwd of de opvoerpomp en 8mm leidingen de oplossing bieden. Succes verder! |
Had niet eerder iemand van het forum ook zoiets gehad? Had die niet de retour en toevoer verkeerd aangesloten? Dus dat de brandstofpomp op de motor z`n diesel via de retour uit de tank trok?
|
Ik heb deze ombouw ook eens gedaan, hiero ook geen problemen met de 6mm leidingen!
Maar dat was een CR diesel, hij krijgt gewoon te weinig diesel als ik de klachten zo lees! Is er een d-riem vervangen? Of wat met de pomp gedaan? Wat gebeurt er als je dikkere slangen monteert naar een jerrycan met diesel? Btw, ik zou ook een origineel luchtfilter monteren. Krijgt te veel warme lucht zo, en maar niet te spreken over zand! |
Probleem is volgens mij opgelost na het plaatsen van een opvoerpomp in de tank, en de eerste meters zijn ook gereden :)
Ik ga er nog wel een dikkere leiding onder leggen, just in case. Het vreemde is dat ie het met de leidingen in een jerrycan ook niet deed... Filter vind ik wel prima hoor, heb toch geen origineel filter liggen :) |
Het is geen filter joh, maar een zandhapper!
Maar goed dat hij draait, 8mm leiding kan je zo bestellen bij de dealer. |
All times are GMT +1. The time now is 23:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.