Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Caddy (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Caddy mk1 1.6gtd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95566)

wooter 03-02-2012 10:27

Caddy mk1 1.6gtd
 
Mijn caddy wil met dit koude weer niet meer starten.

Toen de temperatuur onder de 5 graden kwam wou hij na een lange dag stilstaan niet meer starten.

Wat gebeurd er:
De auto gloeit voor seconden of 10/15. Ook op de rails komt ruim 11 volt te staan. Vervolgens draai ik door en gaat de startmotor rond alsof de accu leeg is.

Wat heb ik nagelopen:
Accu is nieuw en vol.
Auto heeft geen last van lekstroom.
Extra massa kabel gelegd van Min naar blok.

Inmiddels heb ik via ebay setje nieuwe gloeibougies besteld, maar in deze kutsneeuw ga ik niet sleutelen :tongue:


Overigens deed de auto het prima, maar toen het kouder werd begonnen de kuren.



LRR 03-02-2012 12:09

Nou, ik zou met "deze kutsneeuw" toch maar gaan sleutelen want de kans is heel erg groot dat het in de gloeibougies zit !!!

wooter 03-02-2012 12:19

Ja gloeibougies komen vandaag of morgen binnen. Maar die krengen zitten goed vast en het blokje warm draaien word hem niet....

morgen maar is wat proberen met busje wd40 en dan rustig wat beweging erin proberen te krijgen.
Ik ga ook de startmotor eraf halen en ff laten testen of een slopertje hale

wooter 03-02-2012 12:34

en de nieuwe gloeiers zijn binnen.

MartijnCR 03-02-2012 12:45

Als je stekker van koelvloeistoftemperatuurvoeler loshaald gloeien je gloeipitten langerdoor en kan die sneller aanslaan. Zo kan je nog controleren of gloeipitten kapot zijn

Pinda 03-02-2012 18:11

En wil de caddy al starten?

Ik zit met het zelfde probleem namelijk.....

wooter 03-02-2012 22:05

kom net uit mijn werk. Ga morgenochtend die gloeipitten ff goed insoppen met wd40 e.d. daarna ga ik ff een nieuw brandstoffiltertje halen en dan ga ik eind v/d ochten ze proberen te wisselen. Schijnt priegel werk te zijn dus hopen dat het lukt in deze kou :S

Johan1982MK1 03-02-2012 23:48

valt mee toch, alleen die achter de pomp kun je iets minder bij..
probleem al opgelost?

wooter 04-02-2012 00:18

Morgen heren, morgen

Hoop gewoon heel erg dat ik ze niet afbreek. Ik ga ze echt ernstig inspuiten dus daar zal 't niet aan liggen.

wooter 04-02-2012 13:52

Inmiddels startmotor losgemaakt en ff goed schoongemaakt en weer ingevet.

De meest linkse en meest rechtse gloeibougie is nu vervangen. Wat een kutwerk was die linker zeg...
Nu ff broodje eten en dan 2e en 3e vervangen.

wooter 04-02-2012 17:10

Nou hele dag in de sneeuw met -8 lopen sleutelen.


4 gloeibougies vervangen en startmotor schoongemaakt.

Still no go....

Kwam er nu achter dat ik geen 12v op mijn brandstofpomp heb.Kan dat de boosdoener zijn?

MartijnCR 04-02-2012 17:46

Hoeveel staat er dan op? Misschien dat die met 6v aangestuurd wordt? Haal je kvs tempvoeler stekker er eens af rechterkant van het blok boven je bak als ik het goed heb en gloei dan eens voor en start NADAT het gloeilampje uit is. Je motor wordt dan langer voorgegloeid waardoor je warmere cilinderruimte heb en misschien wel aanslaat

wooter 04-02-2012 17:50

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Hoeveel staat er dan op? Misschien dat die met 6v aangestuurd wordt? Haal je kvs tempvoeler stekker er eens af rechterkant van het blok boven je bak als ik het goed heb en gloei dan eens voor en start NADAT het gloeilampje uit is. Je motor wordt dan langer voorgegloeid waardoor je warmere cilinderruimte heb en misschien wel aanslaat

Er zit helemaal geen spanning op de pomp...

voorgloeien doet ie prima, maar kan de pomp geblokkeerd zijn doordat hij geen spanning heeft?

MartijnCR 04-02-2012 18:28

Je bedoelt je opvoerpomp in de tank? Daar móet 12v op staan als je contact aandoet móet de pomp zoemen dan weet je of deze het nog doet

ewcaddymk1 04-02-2012 19:17

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Je bedoelt je opvoerpomp in de tank? Daar móet 12v op staan als je contact aandoet móet de pomp zoemen dan weet je of deze het nog doet



diesel heeft toch geen opvoerpomp :confused:

MartijnCR 04-02-2012 19:48

Je brandstofpomp heeft zelf ook geen spanning draad. Maar heb net in me boekje gekeken en daarbij zie ik alleen een vlotter dus je brandstofpomp zuigt ook je diesel uit de tank (sorry voor de verkeerde info.) Weet niet wat voor draad je heb doorgemeten.

Je kan ook wartels losdraaien van verstuivers en ff doorstarten kijken of er diesel uitkomt.

wooter 04-02-2012 22:03

Op dieselpomp zit zeker wel een spanningsdraad op...

servowire 05-02-2012 08:24

Je schrijft:
Quote:
Vervolgens draai ik door en gaat de startmotor rond alsof de accu leeg is.


De startmotor gaat prima rond, zelfs als niets anders klopt, zolang er maar genoeg prik in de accu zit. Hij kan wel nieuw zijn, maar is hij wel vol? Misschien laadt je dynamo niet goed bij? Hang em es aan de druppellader, of zet er eens een andere auto voor.

Ik heb ervaren dat een 1.6D echt een reelijk startmotorsnelheidsgang nodig heeft, anders gaat ie rond maar slaat hij niet aan.

mark89769 05-02-2012 14:22

te dikke olie :)?

wooter 05-02-2012 14:46

Niet te geloven...

Ik deed vanmiddag even de tankdop los en weer vast, starten bam aan!...
Trekt ie vacuum ofzo waardoor hij geen brandstof kan aanzuigen? Dit gezeur is begonnen toen de temperatuur omlaag ging.

Ik heb inmiddels nieuwe gloeibougies erin, nieuwe accu, dynamo laad 13,7v bij op stationair.

Morgenvroeg nog maar eens testen of hij wil starten.

wooter 08-02-2012 15:58

Vandaag ook een nieuwe startmotor gemonteerd via ebay. 7 tientjes eentje met 2kw vermogen.

Ding start alsof het zomer is nu!
Alles opgelost :)

Fasterd 09-02-2012 23:40

ik had met mn 1.6d alleen een nieuwe accu nodig deze winter, nu gaat ie 2 keer rond en gaan....

wooter 10-02-2012 10:07

Quote:
Originally Posted by Fasterd
ik had met mn 1.6d alleen een nieuwe accu nodig deze winter, nu gaat ie 2 keer rond en gaan....

Nou na mijn nieuwe accu had ie dus nog steeds moeite met rondgaan, dus nieuwe startmotor was 't en opgelost.

Audi1981 10-02-2012 12:06

- 13,7V is aan de lage kant maar net genoeg, liever 14 of 14,4V
- Als jouw tankontluchting dicht zit, loopt die motor echt nog wel even voordat ie er mee stop
- als er nog steeds geen 12V op je stopklep in je pomp komt met het aanzetten van je contact, zou ik daar eens naar kijken :thumbup:

wooter 10-02-2012 13:32

Ik weet niet tegen wie je het hebt audi1981, maar bij mij is alles opgelost hoor :)

Pinda 19-02-2012 21:42

Ik heb mijn starmotor toevallig voorzien van nieuwe koolborstels en koper kabel van de windingen naar bendix en de lagers gesmeerd. Start nu prima.


All times are GMT +1. The time now is 01:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.