Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   Verschrikkelijke lakschade op mijn tornadorode passat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123988)

Robbbert 11-02-2014 22:00

Verschrikkelijke lakschade op mijn tornadorode passat
 
Dag iedereen,

Mijn broertje is op reis geweest naar de Alpen met onze passat.
En zo heb ik hem zondagmiddag terug aangetroffen in de garage:





Het lijkt erop dat ze met de ijskrabber tekeer zijn gegaan op het plaatwerk in plaats van de ruiten en zodoende de blanke lak / vernis (?) hebben doen loskomen op plaatsen (2 plekken van ongeveer 5*2cm op de motorkap, wat meer langere strepen op de kofferklep en nog een paar kleine plekjes op het dak).

Wat is hier aan te doen?

Met vriendelijke groeten,
Robbert

carbreaker de autosloper 11-02-2014 22:16

lak open gesprongen door dat het water wat er onder zit bevroren is....kan je broer niets aan doen .....geen ruzie maken dr over.... :shake:

Robbbert 11-02-2014 22:23

Ja, hij zei het dat ze het pas gezien hadden op de terugweg wanneer alles was ontdooid.
Maar de vraag blijft natuurlijk, hoe krijg ik het terug gemaakt?

Spierings 11-02-2014 22:26

Opnieuw spuiten is de enige oplossing.

Robbbert 11-02-2014 23:03

Dat suckt. Gaat het erger/groter worden als ik er niets aan doe?

Gout 11-02-2014 23:06

Idd spuiten is de enige oplossing , als je de hoge druk er niet vol op zet niet waarschijnlijk

Djinn_4fun 12-02-2014 15:06

Zodra er vocht onder komt gaat het gewoon verder, heb ik op mijn deur ook, klein stukje vorig jaar nu heel stuk weg. :(

Robbbert 12-02-2014 15:17

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Zodra er vocht onder komt gaat het gewoon verder, heb ik op mijn deur ook, klein stukje vorig jaar nu heel stuk weg. :(


Oké, ik hoor het al, duct-tapen die handel :D

Nee, ik ben echt sip eigenlijk. Nog zo'n mooie kleur. 2 weken terug dacht ik nog om eens deftige poetsspullen te kopen om de lak terug opperbest te krijgen. Maar als ik hem nu zo zie vervellen, zie ik er niet echt het nut nog van in.

René 12-02-2014 15:22

Das een kwaaltje van de rode VW`s....heb 2 golfjes 4 gehad die precies hetzelfde deden.

Ik heb toen met een hoge drukspuit de blanke lak er compleet af gespoten van de delen die begonnen te bladderen en vervolgens flink gepolijst en gepoetst....is wel ff werk, maar altijd goedkoper dan spuiten.

Robbbert 12-02-2014 16:10

Quote:
Originally Posted by René
Das een kwaaltje van de rode VW`s....heb 2 golfjes 4 gehad die precies hetzelfde deden.

Ik heb toen met een hoge drukspuit de blanke lak er compleet af gespoten van de delen die begonnen te bladderen en vervolgens flink gepolijst en gepoetst....is wel ff werk, maar altijd goedkoper dan spuiten.


En blijft het dan een beetje deftig?

René 12-02-2014 17:49

tsja....`t ziet er beter uit dan afgebladderd blanke lak...

Dokter D 12-02-2014 19:55

Mijn rode passat heeft t ook....

EelcoB 13-02-2014 16:16

Mijn paarse gti ook. Helaas mr is niet anders

Robbbert 19-02-2014 20:21

Meer horror:

Motorkap




Koffer












Dak




En broertje heeft toegegeven dat hij er met de ijskrabber is over gegaan en dat het daardoor komt.

Yellowbug 19-02-2014 20:33

Ik ben nog nooit met een ijskrabber over mijn lak gegaan en die van mij heeft bijna en volledige matrode motorkap. Exact zoals het op je foto's te zien is. Ligt idd aan de rode lak van de vw die een of meerdere bouwjaren erg slecht was. Normaal komt de blanke lak echt niet los als je met een ijskrabber er over gaat, als de lak er goed op zit. Als de blanke lak al slecht gehecht zit, krab je hem idd zo eraf. Was de ijskrabber er niet aan geweest, had je dit probleem evengoed gekregen, misschien nog dit jaar ;)

Is echt een VW probleem (geweest).

The_Maxx 20-02-2014 13:52

Erg typisch. VW en blanke lak geeft wel vaker dit soort resultaten. Erg jammer, maar het is een vw kwaaltje bij bepaalde lakken en bouwjaren. Heeft die ijskrabber weinig mee van doen.
Trouwens, een goeie ijskrabber doet niks met je lak. Ik gebruik het zelf om kit en lijmresten te verwijderen, geeft geen krassen of vernaggeling van je blanke lak hoor.

chrisjuh 20-02-2014 14:14

Kan de auto niet gewoon een keer overgespoten zijn, en dat ie slecht voorbereid is op de blanke lak?

Robbbert 20-02-2014 15:37

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Erg typisch. VW en blanke lak geeft wel vaker dit soort resultaten. Erg jammer, maar het is een vw kwaaltje bij bepaalde lakken en bouwjaren. Heeft die ijskrabber weinig mee van doen.
Trouwens, een goeie ijskrabber doet niks met je lak. Ik gebruik het zelf om kit en lijmresten te verwijderen, geeft geen krassen of vernaggeling van je blanke lak hoor.


Ik heb eigenlijk niet eens een ijskrabber in de auto liggen, dus wie weet wat hebben ze gebruikt? :p

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Kan de auto niet gewoon een keer overgespoten zijn, en dat ie slecht voorbereid is op de blanke lak?


Hij is in elk geval fabriek af tornadorood en ik heb hem gewoon bij een autohandelaar gevonden dus geen idee wat er ervoor mee gebeurd is. Maar van wat ik hier lees geloof ik niet da hij al eens is overspoten, maar gewoon pech heb met de kleur en het bouwjaar.

Tiefleger 20-02-2014 15:42

Heb ik ook op de voorbumper van mijn Passat.

Tjaap 22-08-2015 04:31

ik heb juist wel de hogedruk erop gezet, toen ruim afgeplakt.. heel dik blank erop gespoten en vervolgens wetsanden en polijsten,... je blijft het een beetje zien, maar je komt een heel eind.


All times are GMT +1. The time now is 17:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.