Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Kachel stuk? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106780)

Wouter42 05-11-2012 23:40

Kachel stuk?
 
Ik heb dus even gekeken in dat sticky draadje met betrekking tot niet hete kachels, maar het probleem dat ik hier heb is nét weer anders, en ik heb dus geen idee waar ik het zoeken moet.

Betreft hier een Golf 2 1.6 uit 1991. De motor komt goed op temperatuur, alle koelslangen onder de motorkap worden ook warm. Er zit voldoende koelvloeistof in.

Echter blijft de verwarming koud. Steen en steenkoud. Kan niet anders zijn dan dat er iets stuk is, maar wat?

Nels 06-11-2012 00:31

Misschien het schuifmechanisme waarmee je de kachel van koud naar warm kan stellen of een kabel daarvan? ik weet niet of het dat is maar dat is het eerste wat er bij me op komt.

fcapri 06-11-2012 06:39

als je de kachelslangen onder de kap losmaakt en je zet bv je tuinslang erop, komt het er dan uit de andere leiding weer uit?

als je kachelradiator zelf verstopt zit, kan die ook geen warmte meer geven

golf mk2 90 06-11-2012 16:33

er zit schuim op de kleppen in je kachelhuis, ik denk zomaar dat het de boosdoener is.

Spierings 06-11-2012 18:05

kachelradiateur verstopt of foam van de kleppen af.

Zou zoizo de kachelradiateur vervangen als je het foam gaat vervangen, een nieuwe kachelradiateur is best goedkoop te verkrijgen.

Roy golf II 06-11-2012 18:51

Kijk even of je ook een overdruk klep hebt zitten, daar waar de 2 slangen het schutbord ingaan bij je rembekrachtiger (of een slangetje van 1 naar de ander).....bij mij ging deze klep te vroeg dicht, waardoor ik bij de 90graden geen kachel meer had.

De oplossing schijnt, de kachelradiateur vervangen en dan deze drukklep er tussenuit halen en de slangen gewoon weer doorverbinden met die van je kachel.

Tip! neem de kachel van een 96'er ibiza, zijn nieuwer en sterker.

ab21662 06-11-2012 20:34

Kan het dan zo zijn dat als het schuim deels van die kleppen af is de warmte niet meer goed wordt gestuurd door de kleppen? Kan het me niet indenken.

Ma®tijn 07-11-2012 17:01

Bij mij was het schuim er ook af, maar de kachel werd toch nog wel redelijk warm.
Nu de gaten dicht gemaakt en hij gaat weer op standje snijbrander :D

Ik heb geen idee wat, maar ik weet bijna wel zeker dat het bij jou wat anders is.

tim_j 07-11-2012 17:14

niet warm worden ligt inderdaad niet aan het schuim. Wordt hoogstens minder heet.
Denk dat het aan een verstopping ligt. Modificatie stuk? kachel of aanvoer verstopt?

JohanV 07-11-2012 19:06

Als de klep aan de kant van het luchtinlaatkanaal geen foam meer heeft, gaat de koude lucht gewoon voor de kachelradiateur langs en onverwarmd het interieur in, dan kun je schuiven wat je maar wilt maar meer dan lauw wordt het niet.

Wouter42 07-11-2012 19:10

Nou, het gekke is, wanneer er zonder dashboard gereden wordt, wordt de auto wel warm van binnen! Echt heel vreemd.

Auto is echter niet van mij maar van een maat van me. Nu heeft hij het kachelpaneel er weer op gezet, maar nu blijft het bij lauw. Dus ik neem aan dat het aan dat schuif ding ligt?

fcapri 07-11-2012 19:39

Quote:
Originally Posted by JohanV
Als de klep aan de kant van het luchtinlaatkanaal geen foam meer heeft, gaat de koude lucht gewoon voor de kachelradiateur langs en onverwarmd het interieur in, dan kun je schuiven wat je maar wilt maar meer dan lauw wordt het niet.


bij mij hadden GEEN van de platen nog schuim, en toch had ik lauwe lucht.
die metaalplaten hebben grote ronde gaten in het midden waar het schuim is overgegoten. zelf zonder schuim heb je nog een plaat die enigsinds nog een klein beetje warme lucht meelevert. zijnde dan gemengd met veel koude lucht. toch nog altijd warmer dan de gewone buitenlucht. bij TS is het steen en steenkoud. dus volgens mij warmt de chauffage unit binnenin ook niet meer op, hetgeen op een waterstopping lijkt.

mijn ex chauffage en die gaf nog steeds lauwe lucht.



kan ook zijn dat TS een chauffage heeft MET schuim op, maar dat de hendels op koud staan, en dan losgekomen ergens (kabeltje ofzo)

tim_j 07-11-2012 20:09

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Nou, het gekke is, wanneer er zonder dashboard gereden wordt, wordt de auto wel warm van binnen! Echt heel vreemd.

Auto is echter niet van mij maar van een maat van me. Nu heeft hij het kachelpaneel er weer op gezet, maar nu blijft het bij lauw. Dus ik neem aan dat het aan dat schuif ding ligt?

Klepbediening niet in orde.

Dokter D 07-11-2012 20:49

:goodpost:

Je middenconsole even demonteren en dan kun je redelijk makkelijk zien of je klepbediening goed werkt.

Wouter42 10-11-2012 18:49

Klepbediening schijnt toch wel goed in orde te zijn. Hele dash is weer teruggebouwd, auto wordt niet meer dan lauw, maar wanneer je in de slangen knijpt, wordt de auto wel warm.

Probleem ligt dan aan de slangen lijkt me? Alle slangen worden overigens wel goed warm.

Erik Baas 10-11-2012 18:50

Zit er niet gewoon een luchtbel in het water van de kachel ?

Wouter42 10-11-2012 18:52

Ja, kan? Even laten lopen met het kvs reservoir open tot de radiator aanspringt?


All times are GMT +1. The time now is 15:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.