![]() |
Je Mist geen bout dat gat zit er om met een speciaal stukje gereedschap de flens te monteren.
Het deksel is kapot,aan de andere kant zit de goede,het best is 2 nieuwe monteren. En de binnenste homokineet van de korte as moet je nieuw vet in doen. En ook het olie pijl van je bak nakijken,het zal zuur zijn dat na veel werk je bak in de soep loopt door te weinig olie. Succes |
Thanx,
Heb je toevallig een onderdeel nr van die deksels ? Ik heb de olie er vanochtend volledig uit gehaald deze wordt weer ververst al hij weer in de Golf gehangen gaat worden. |
vw nummer : 020.409.289B
|
Quote:
Thanx, Wip je de oude er gewoon uit en druk je de nieuwe er dan gewoon in ? |
Jep
|
Ik heb ze net gelijk bestelt samen met een nieuwe drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B :thumbup:
Nu nog bij de dealer kijken of ze die groenen dop hebben waar je de timer light in schijnt om de boel op tijd te zetten. 020301129B 020301132 |
Quote:
Gingen er idd gemakkelijk uit :thumbup: |
Quote:
Jij weet ook vast wel of het drukpen keerringetje toevallig de 020 311 108 A is :D en wat ik evt nog meer kan vervangen nu we toch bezig zijn :cool: |
Het bronzen busje wat er achter zit,als die versleten is helpt een nieuw keerringetje niet.
020311107D |
http://brokevw.com/020seal.html
Dit moet je even doen! www.boelm.nl daar kun je die dingetjes cheap kopen. |
Bedankt Jongens heb de volgende onderdelen bestelt:
Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B Flensdeksel 5bak 020409289B Afdichtring - keerring 14x4 020311108A (Versnellingsbak) Afdekplaat 020141073A Druklager 020141165H Geleidingsbus 020311107C, 020311107D (Versnellingsbak) Keerring / radiaalgolfdichtring 21.9x40x8 020311113 (Versnellingsbak) :thumbup: Quote:
:thumbup: |
Mooi project heb je trouwens! Mijn ABA kop op 2E moet er ook maar eens in gaan komen zo langzaamaan... Hoe doe jij dat met omkeuren btw? Met carburateurs om laten keuren vind ik wel een beetje riskant ivm geluid.
|
Wou het toch gewoon met de carbs gaan doen,nog nooit gehoord dat je motor geen lawaai mag maken :cool:
Wat dacht je van die jongens met turbo's zo groot als emmers die blazen toch ook wat geluid af :D http://brokevw.com/020seal.html Enig idee hoe ze nu de grootte keerring er uit trekken. Dat van die 2 schroeven er snap ik wel maar dan :confused: |
dan kan je de kering er uittrekken met behulp van de schroeven.
dus met een griptang de schroeven grijpen en dan trekken. |
Duidelijk ,en de nieuwe er in voorzichtig tikken ?
Ik heb de keerringen van me krukas en hulp as ook vervangen die heb ik er alleen in getikt met een grootte dop uit me ratel set zou hier niet gaan lijkt me. |
nieuwe er inderdaad voorzichtig in tikken.
zoek bijv. bij de ijzerboer een stukje buis in de maat van de kering deze kan dan ook over de as heen om vervolgens de kering erin te kunnen tikken. |
Dat is een goeie ga ik zeker doen misschien wel handig dat ik van dit alles een how to do it maak.
We zijn tenslotte niet allemaal zo handig als de gene die hier hebben gereageerd. Terwijl met de info die ik nu heb gaat het mee zeker lukken :thumbup: |
Nou vandaag alles dus vervangen en was goed te doen :thumbup:
1 vraag ik heb niet op gelet hoe ver deze bout er in gedraaid zat. En weet eigenlijk ook niet goed waar hij voor dient. ![]() En er zit iets lengte verschil in de Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B t.o.v de oude. ![]() Je merkt wel goed dat er een nieuw druklager in zit. Toen de oude druklager en drukstang er nog in zaten en ik hield de bak onderste boven viel hij er gelijk uit. Nu als ik de nieuwe drukstang in de bak duw moet ik hem echt in de druklager drukken en valt hij er zeker niet meer uit. Was de oude druklager dan zo versleten ? En als iemand nog weet waar ik onderdeel 22A 020141726 kan krijgen hoor ik het graag. Bij de dealer niet meer leverbaar :rolleyes: ![]() |
Niemand :cry: :D
|
All times are GMT +1. The time now is 14:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.