![]() |
Lekkende remkrachtverdeler
Het gaat om een Golf 1 GTi uit 1983, omgebouwd naar KR. Achter heeft deze nog trommelremmen. Laatst stond de auto op de brug, bleek er remvloeistof uit de remkrachtverdeler bij de achteras te lekken. Dit is de boosdoener:
![]() De unit is niet meer aangesloten op de achteras, hij is 'ontspannen' als ik het zo mag zeggen. Dit mogelijk omdat de auto behoorlijk verlaagd is of dat er een andere achteras op ligt. Wat kan ik het beste doen?
Jullie hulp is welkom :) |
Demonteren schoonmaken
monteren . klaar ( bij mij tenminste) groetjes peter |
Dat is een mogelijkheid. Ik ga ervan uit dat ik waarschijnlijk ook nieuwe remleidingen moet trekken, meestal krijg je dit niet zonder schade los dacht ik.
|
Idd. Zo te zien is het al redelijk roestig. Probeer in één tik de nippel los te 'slaan'.
Maar de kans is groot dat je anders toch nieuwe leidingen moet trekken. Nog geen ramp, en zou met jou motor toch blij zijn met de gedachte dat het er veilig/nieuw onder zit. ;) |
Dat is zeker waar, lekkende remmen is nooit goed, voor had ik ook al barsten in de geboorde remschijven, ook niet lekker.
|
Nee idd. :thumbup:
|
Moet de lastafhankelijk eigenlijk werken, dwz, moet de remkrachtverdeler met de achteras verbonden zijn voor de APK?
|
Quote:
Ja, moet bewegen met de apk. Als hij vast zit is het ook afkeur. |
Ik zal maar niet vragen hoe het kan dat ik de auto zo gekocht heb met een APK ...haha
|
Is het een optie om de remleidingen binnendoor te leggen en de remkrachtverdeler te vervangen door deze remkrachtverdeler?
http://www.biesheuvel.nl/group/81672/ ![]() Heeft iemand zoiets in gebruik? |
Niemand?
|
Waarom niet gewoon het orginele model ??
Scheelt je een hoop werk en is ook nog goedkoper. |
|
|
Quote:
Ja, er gaan 2 remleidingen naar achter. Moet je dan 2 remkrachtverdelers gebruiken? Is wel lastig afstellen. Miischien is origineel toch beter... Waar haal je,die goedkoop? |
Quote:
Met 2 remkrachtregelaars is het ook lastig om ze alle twee hetzelfde te regelen. Weet niet hoe ze dat verder in de race doen, maar als je twee circuits van het remsysteem gaat verbinden is het niet al te verstandig, vandaar dat ik het vermelde. |
Zoals op de foto zit het ook al niet meer n.a.v. een opmerking van mij. Verstandigste om te doen met zo'n regelaar is je systeem vóór / achter scheiden, dan heb je er maar één nodig.
Ik zou gewoon weer een standaard regelaar monteren, of gelijk de hele boel ombouwen naar schijven :D |
Klopt helemaal dus niet kruislings was ik idd vergeten er bij te vertellen
|
Juist, voor en achter juist scheiden, in plaats van kruislings. Is het dan wel nodig om alle 4 de aansluitingen van de hoofdremcilinder te gebruiken en vervolgens 2 met een T-stuk te koppelen?
|
Alleen de 2 die naar achteren gaan voeg je samen :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.