Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 Extreem licht maken ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113885)

Scirocco_1600 30-04-2013 15:25

Golf 2 Extreem licht maken ?
 
hallo .

na 3 jaar non actief te zijn geweest in de autocross ga ik er zit jaar weer eens voor :) dit weekend een golf 2 gekocht die eigenlijk reeds klaar is maar je raad het al , niet naar mijn normen dus word alles veranderd .

wat ik zowiezo wil :

een super lichte golf 2 ( bedoeling is dat hij 750kg weegt op de trailer ( trailer weegt +-100 kg )

dus zou de golf +- 650 kg moeten wegen . het leeg gewicht is 910kg ( dacht ik )
dus de golf zou exteem op dieet moeten .


waar ik nu al een hele tijd over zit na denken is de subframe's zowel vooraan als achteraan ... die wegen als lood .
ik zit er aan te denken om een zelfbouw light weight subframe te maken in chroom molybdeen buizen

zou dit veel schelen in gewicht ?

ik heb een voorbeeld foto gevonden een lancer evo 9 . ( dit ziet er mij licht en sterk uit )




iemand nog ideenen ?

ar1g3 30-04-2013 16:35

In hoeverre is hij al gestript?

fcapri 30-04-2013 16:44

een diesel weegt in de 900kg, een benzinemotor is een stuk lichter.

idd, hoever is die al gestript. met ALLE tapijten, deurpanelen, kofferplaten, reservewiel... de bumpers kunnen ook veel doen, deuren, motorkap, kofferdeksel aanpakken.
alle glas eruit scheelt ook al wat natuurlijk. ga je al zeker 100-150kg omlaag.

als je een rolkooi steekt, kan je veel oud metaal weghalen uit de stijlen. radiatorsteun voorraan eruit.
kabelboom, zekeringkast, lichten, ... alles eruit, alles samen weegt nog altijd een hoop.
ruitenmechaniek uit de deuren slopen

als een benzine 850kg weegt, en je kan 100-150kg eruit halen, zit je nog op 700kg.
je zetels eruit, lichte velgen (staal ofzo), lampen, schakelaars, dashboard delen, uitlaat,... moet je toch allemaal nog 50kg kunnen op besparen hoor.

ik weet niet of er mogelijkheden zijn in de achteras? die is namelijk ook loodzwaar (fiesta mk1 die ik had was VEEEEEL lichter aan de achteras), kan je misschien ook nog wel wat 'foefelen'. bv van die ronde gaten in ponsen/slijpen

jones 30-04-2013 16:45

910 kilo startgewicht? compleet strippen ramen dashboard interieur enz enz kan eruit voor de cross.
maar daar komt weer oa een rolkooi voor in de plek.
ik vermoed dat 650 kilo niet te doen is, zelfs niet als je die subframes enzo zelf gaat maken.
dan kun je beter met een veel lichtere auto beginnen denk ik

Scirocco_1600 30-04-2013 16:53

Wel de auto is reeds klaar voor de autocross maar zoals hij nu staat is hij loodzwaar . Ik zal morgen foto's posten .

De voor en achteras zijn loodzwaar en daar wil ik aan doen . Maar de vraag is wat valt daar aan te doen.

Sowieso worden in elke a b en c stijl gaten geboord op maximaal .

Morgen ga ik ook langs de weegbrug ermee .

De reden waarom ik niet met een lichtere wagen start is omdat de wagen gedeeld wordt met mijn zus . En ik zou liever hebben dat hij aan de grond blijft . Want zij gooit hem in de bocht als een echte rallyman en met een lichte auto kan dit fout aflopen

Sven-GTI 01-05-2013 09:49

Wat voor blok komt erin? Honda heeft namelijk blokken waarbij ook het onderblok van aluminium is, zal ook wel een heel stuk lichter zijn.

Motorkap, achterklep en spatborden van carbon scheelt ook weer kilo's. Ruiten vervangen door lexaan.

picasso_16v 01-05-2013 11:43

Rij je een kontakt classe of niet? Lichte kooi scheelt al een heleboel, je kan ook alle kit en tektiel weg halen. Onderdelen namaken van aluminium. Ik zou er ook een 8v in laten zitten met een 020bak.

Scirocco_1600 01-05-2013 18:55

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Rij je een kontakt classe of niet? Lichte kooi scheelt al een heleboel, je kan ook alle kit en tektiel weg halen. Onderdelen namaken van aluminium. Ik zou er ook een 8v in laten zitten met een 020bak.


er komt een volledig gereviseerde 1.8 8v in op een verkorte met tandwielsper diff 020 bak in .

we rijden geen contactklasse maar contact is niet te vermijden . alle kit en tektiel is nog aanwezig dus wordt serieus van af gedaan :) .

de wagen is reeds al lichter , is al heel wat zwaar spul uit gehaald .


ik zit nu op een gewicht van 865kg .

-spyrock- 01-05-2013 21:14

-magnesium rally velgen
-draagarmen uit staven maken
-glas vervangen door plastic

Scirocco_1600 01-05-2013 21:20

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
-magnesium rally velgen
-draagarmen uit staven maken
-glas vervangen door plastic



- de draagarmens worden zowiezo vervangen door buizen .

zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben ?

Scirocco_1600 01-05-2013 21:24

net gevonden op internet :)

buizen subframe golf 2






Niles 01-05-2013 21:25

Deuren en motorkap leeghalen zodat je alleen blikplaatjes overhoud

Scirocco_1600 02-05-2013 07:47

Quote:
Originally Posted by Niles
Deuren en motorkap leeghalen zodat je alleen blikplaatjes overhoud


zowiezo staat dit ook al op de planning :)

giuliettaevo 02-05-2013 17:57

Heb je dat lompe hoekprofiel in je achteras gezien? Daar zitten heel wat kilo'tjes in..

Style 02-05-2013 18:18

Is wel is waar een 1 maar er zal vast wel dingen bij staan die jij ook kandoen

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=lightweight

Spierings 02-05-2013 18:48

Achteras zou ik vanaf blijven, hier kun je toch niet makkelijk een alternatief voor maken

Scirocco_1600 04-05-2013 13:35

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Heb je dat lompe hoekprofiel in je achteras gezien? Daar zitten heel wat kilo'tjes in..


ja dat wel maar gaat het dan niet fout lopen met de achteras ? knikken ofzo ?

Scirocco_1600 04-05-2013 13:35

Quote:
Originally Posted by Style
Is wel is waar een 1 maar er zal vast wel dingen bij staan die jij ook kandoen

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=lightweight


hier kom ik af en toe eens piepen :p

Scirocco_1600 04-05-2013 13:36

Quote:
Originally Posted by Spierings
Achteras zou ik vanaf blijven, hier kun je toch niet makkelijk een alternatief voor maken


ik zat de denken aan een buizenframe maar hoe het dan gaat met het scharnieren heb ik nog niet door .

Spierings 04-05-2013 16:55

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ik zat de denken aan een buizenframe maar hoe het dan gaat met het scharnieren heb ik nog niet door .

Een achteras tordeert, kun je dus niet met een buizenframe maken.

Of je moet een achteras van een syncro pas maken zodat je onafhankelijke achtervering hebt. en dan de aandrijving hiervan weg laten..


All times are GMT +1. The time now is 02:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.