Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2013, 15:25
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Golf 2 Extreem licht maken ?

hallo .

na 3 jaar non actief te zijn geweest in de autocross ga ik er zit jaar weer eens voor dit weekend een golf 2 gekocht die eigenlijk reeds klaar is maar je raad het al , niet naar mijn normen dus word alles veranderd .

wat ik zowiezo wil :

een super lichte golf 2 ( bedoeling is dat hij 750kg weegt op de trailer ( trailer weegt +-100 kg )

dus zou de golf +- 650 kg moeten wegen . het leeg gewicht is 910kg ( dacht ik )
dus de golf zou exteem op dieet moeten .


waar ik nu al een hele tijd over zit na denken is de subframe's zowel vooraan als achteraan ... die wegen als lood .
ik zit er aan te denken om een zelfbouw light weight subframe te maken in chroom molybdeen buizen

zou dit veel schelen in gewicht ?

ik heb een voorbeeld foto gevonden een lancer evo 9 . ( dit ziet er mij licht en sterk uit )




iemand nog ideenen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2013, 16:35
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

In hoeverre is hij al gestript?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2013, 16:44
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

een diesel weegt in de 900kg, een benzinemotor is een stuk lichter.

idd, hoever is die al gestript. met ALLE tapijten, deurpanelen, kofferplaten, reservewiel... de bumpers kunnen ook veel doen, deuren, motorkap, kofferdeksel aanpakken.
alle glas eruit scheelt ook al wat natuurlijk. ga je al zeker 100-150kg omlaag.

als je een rolkooi steekt, kan je veel oud metaal weghalen uit de stijlen. radiatorsteun voorraan eruit.
kabelboom, zekeringkast, lichten, ... alles eruit, alles samen weegt nog altijd een hoop.
ruitenmechaniek uit de deuren slopen

als een benzine 850kg weegt, en je kan 100-150kg eruit halen, zit je nog op 700kg.
je zetels eruit, lichte velgen (staal ofzo), lampen, schakelaars, dashboard delen, uitlaat,... moet je toch allemaal nog 50kg kunnen op besparen hoor.

ik weet niet of er mogelijkheden zijn in de achteras? die is namelijk ook loodzwaar (fiesta mk1 die ik had was VEEEEEL lichter aan de achteras), kan je misschien ook nog wel wat 'foefelen'. bv van die ronde gaten in ponsen/slijpen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2013, 16:45
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

910 kilo startgewicht? compleet strippen ramen dashboard interieur enz enz kan eruit voor de cross.
maar daar komt weer oa een rolkooi voor in de plek.
ik vermoed dat 650 kilo niet te doen is, zelfs niet als je die subframes enzo zelf gaat maken.
dan kun je beter met een veel lichtere auto beginnen denk ik
Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2013, 16:53
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Wel de auto is reeds klaar voor de autocross maar zoals hij nu staat is hij loodzwaar . Ik zal morgen foto's posten .

De voor en achteras zijn loodzwaar en daar wil ik aan doen . Maar de vraag is wat valt daar aan te doen.

Sowieso worden in elke a b en c stijl gaten geboord op maximaal .

Morgen ga ik ook langs de weegbrug ermee .

De reden waarom ik niet met een lichtere wagen start is omdat de wagen gedeeld wordt met mijn zus . En ik zou liever hebben dat hij aan de grond blijft . Want zij gooit hem in de bocht als een echte rallyman en met een lichte auto kan dit fout aflopen

Last edited by Scirocco_1600 : 30-04-2013 at 16:57.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2013, 09:49
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Wat voor blok komt erin? Honda heeft namelijk blokken waarbij ook het onderblok van aluminium is, zal ook wel een heel stuk lichter zijn.

Motorkap, achterklep en spatborden van carbon scheelt ook weer kilo's. Ruiten vervangen door lexaan.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2013, 11:43
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Rij je een kontakt classe of niet? Lichte kooi scheelt al een heleboel, je kan ook alle kit en tektiel weg halen. Onderdelen namaken van aluminium. Ik zou er ook een 8v in laten zitten met een 020bak.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2013, 18:55
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Rij je een kontakt classe of niet? Lichte kooi scheelt al een heleboel, je kan ook alle kit en tektiel weg halen. Onderdelen namaken van aluminium. Ik zou er ook een 8v in laten zitten met een 020bak.


er komt een volledig gereviseerde 1.8 8v in op een verkorte met tandwielsper diff 020 bak in .

we rijden geen contactklasse maar contact is niet te vermijden . alle kit en tektiel is nog aanwezig dus wordt serieus van af gedaan .

de wagen is reeds al lichter , is al heel wat zwaar spul uit gehaald .


ik zit nu op een gewicht van 865kg .
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2013, 21:14
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

-magnesium rally velgen
-draagarmen uit staven maken
-glas vervangen door plastic
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2013, 21:20
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
-magnesium rally velgen
-draagarmen uit staven maken
-glas vervangen door plastic



- de draagarmens worden zowiezo vervangen door buizen .

zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben ?
Reply With Quote
  #11  
Old 01-05-2013, 21:24
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

net gevonden op internet

buizen subframe golf 2





Reply With Quote
  #12  
Old 01-05-2013, 21:25
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Deuren en motorkap leeghalen zodat je alleen blikplaatjes overhoud
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2013, 07:47
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Niles
Deuren en motorkap leeghalen zodat je alleen blikplaatjes overhoud


zowiezo staat dit ook al op de planning
Reply With Quote
  #14  
Old 02-05-2013, 17:57
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Heb je dat lompe hoekprofiel in je achteras gezien? Daar zitten heel wat kilo'tjes in..
Reply With Quote
  #15  
Old 02-05-2013, 18:18
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Is wel is waar een 1 maar er zal vast wel dingen bij staan die jij ook kandoen

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=lightweight
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #16  
Old 02-05-2013, 18:48
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Achteras zou ik vanaf blijven, hier kun je toch niet makkelijk een alternatief voor maken
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #17  
Old 04-05-2013, 13:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Heb je dat lompe hoekprofiel in je achteras gezien? Daar zitten heel wat kilo'tjes in..


ja dat wel maar gaat het dan niet fout lopen met de achteras ? knikken ofzo ?
Reply With Quote
  #18  
Old 04-05-2013, 13:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Is wel is waar een 1 maar er zal vast wel dingen bij staan die jij ook kandoen

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=lightweight


hier kom ik af en toe eens piepen :p
Reply With Quote
  #19  
Old 04-05-2013, 13:36
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Achteras zou ik vanaf blijven, hier kun je toch niet makkelijk een alternatief voor maken


ik zat de denken aan een buizenframe maar hoe het dan gaat met het scharnieren heb ik nog niet door .
Reply With Quote
  #20  
Old 04-05-2013, 16:55
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ik zat de denken aan een buizenframe maar hoe het dan gaat met het scharnieren heb ik nog niet door .

Een achteras tordeert, kun je dus niet met een buizenframe maken.

Of je moet een achteras van een syncro pas maken zodat je onafhankelijke achtervering hebt. en dan de aandrijving hiervan weg laten..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum