Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Velghart afdraaien BBS RM (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=117725)

kwaroks 18-08-2013 14:42

Velghart afdraaien BBS RM
 
Ik ben een beetje aan het meten geslagen met mijn velgen versus mijn auto. Nu is m'n et waarde achter iets te hoog.

Is het mogelijk om een RM 012 aan de achterzijde iets af te draaien? Of heeft iemand het ooit gedaan.

Ivo's 18-08-2013 19:03

Als je ET te hoog is, moet je spacers gaan gebruiken of bredere randen monteren ;)
Afdraaien maakt de ET alleen maar hoger....

Style 18-08-2013 19:09

Je zou denken dat er een streep of 6 af kan dan zijn ze weer vlak aan de achterkant.



jellehier 18-08-2013 20:22

Dan ben je denk ik wel de dikte bij je bouten kwijt zo te zien

Style 18-08-2013 20:37

Dat wel zei ook niet dat het kon al lijkt me dit geen probleem ,kan me ook niet voorstellen dat niemand dit weet :rolleyes:

kwaroks 18-08-2013 23:25

Het moet inderdaad zijn om m'n et te verhogen, dat hij op dot moment te laag is. Hoeveel mm moet je overhouden bij je boutgat?

dutchblade 19-08-2013 11:57

wat voor een auto is het? trommel of schijfremmen? misschien is daar veilger wat dikte te halen...

Jeff 19-08-2013 12:00

Ik vind spatborden aanpassen, als dat nog mogelijk is,een betere oplossing.

kwaroks 19-08-2013 14:48

Het is een golf 1. En randen aanpassingen ik al gedaan. Puur alleen het binnenrandje zo ver mogelijk omgevouwen.

Om de remtrommel af te draaien heb ik ook gedacht. Alleen weet niet of staal(?) af te draaien is

Area51 19-08-2013 14:57

Afgedraaide velgen kun je (bij ooit willen verkopen) niets meer mee.
Ik zou je trommels iets afdraaien, maar meer dan 3 -hooguit 4mm- zou ik niet doen.
Je zou ook nog je astap (zit met 4 bouten op de as vast) iets kunnen laten vlakken om daar zo de resterende 3mm te pikken.

Vincent-Mk1 19-08-2013 16:08

is als t goed zijn RM's ET25, ga naar 28 dan zit je goed..

Turbo-Variant 19-08-2013 17:33

RM012 zoals je ze meestal ziet, zijn naar mijn weten ET33.

Style 19-08-2013 17:35

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
RM012 zoals je ze meestal ziet, zijn naar mijn weten ET33.
:thumbup:

fearless 19-08-2013 17:43

En zorgen voor wat camber achter geen optie?

kwaroks 20-08-2013 17:18

Standaard inderdaad et 33. Maar ik heb achter bredere randen, 1,5" ipv 0,5". Hierdoor is mijn et gedaald naar et 20,3.

Liever had ik het randje bij m'n achterscherm plat zoals je bij moderne autos ziet. Maar dan moet die weggeslepen worden en dicht gelast worden en dan hopen dat mn achterscherm niet gedeeltelijk gespoten moet worden.

Style 20-08-2013 17:21

Oke dit was ik ook van plan maar wist dan niet dat de dubbele omgevouwen rand dan problemen gaat geven bij een 1,5J rand.
Voor heb ik al de originele 1J randen liggen van de RS en daar heb ik wel voor het spuiten van de auto de randen om gevouwen :rolleyes:

kwaroks 20-08-2013 18:11

Ik ben nou aan het kijken voor 1" randen ipv 1,5". Dan komen ze wel binnen het scherm uit. Scheelt 1,25cm

Style 20-08-2013 18:20

Zou wel jammer zijn vond het idee 1,5J achter wel oke :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 05:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.