Der Typ Siebzehn |
13-12-2013 12:43 |
Quote:
Originally Posted by tempel
|
Sorry, maar wat bedoel je met "STK" ? Of er wel of niet veel verschil is met 'n blok met motorcode "RD" zou ik ook niet weten, ben niet zo bekend met Golf 2, weet wel dat er ook nog 1,8L 90 PK blokken met carburateurs waren en later ook exemplaren met mono injectie systeem.
Hier een paar pics. van mijn (destijds, ca 10 jaar geleden) Golf 2 GT met 1,8L 90 PK k-jetronic "GX" blok
Hoewel ik niet bepaald 'n Golf 2 fan ben moet ik zeggen dat dit wel een fijne auto met vooral 'n fijne motor was, heerlijk soepel zo'n Golf 2 met 1,8 L 90 PK blok. Deze was vanaf december 2002 tot juni 2005 mijn winterauto. Deze GT is btw nu hier op dit forum: klik
Quote:
Originally Posted by mark1991
haha, deze auto staat hier in de buurt ;), heb een verkoper gesproken, is idd een andere motor in gelepeld (gti blok) op kenteken staat idd dat ie 66kw heeft, maar in werkelijkheid dus meer.
|
Ik denk dat 't nog wel eens 't oorspronkelijke 90 PK blok zou kunnen zijn, die verkopers weten ook niet alles, en dat die van 'n vreemd merk is (FIAT) zou dat in dit geval nog meer kunnen versterken. Van de buitenkant is er zo geen verschil van 'n 90 PK k-jetronic blok met 'n 112 PK k-jetronic blok. In principe is dat 90 PK k-jetronic blok ook wel 'n GTI blok, maar waarom deze meer als 20 PK weiniger heeft als 'n 'echt' GTI blok zou ik niet weten (wellicht andere kleppen, nokkenas e.d.) maar daar zal tempel misschien wel meer over weten.
|