Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Raar uitvallen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12829)

Alex 15-08-2005 16:52

Raar uitvallen
 
Afgelopen weekend iets raars gehad met de gti, ik reed op de snelweg, lekker gangetje van 110. En ineens was ie uit, toerentellernaald links onderin geen gestotter of gepruttel, alsof ik de sleutel had omgedraaid. Kon em gelijk weer starten en evenlater deed ie het weer maar toen spong ie naar een sec of 2, 3 weer aan en deed alsof er niks aan de hand was.. Nu loopt ie weer als vanouds..

Wat kan dat nou geweest zijn? Moet haast iets elektrisch zijn of niet??

vwgolf1 15-08-2005 19:30

ook zoiets dergelijks gehad met mn type 1 gti,
ik had corrosie achter mn zekeringenkast

good luck :)

Alex 15-08-2005 19:42

Quote:
Originally Posted by vwgolf1
ook zoiets dergelijks gehad met mn type 1 gti,
ik had corrosie achter mn zekeringenkast

good luck :)



hmmm morgen maar eens kijken, is dat een beetje los te halen zodat er achterop kan kijken? heb overigens het oude type kast..

VeeDubber 15-08-2005 20:06

klinkt als een weggevallen plus of massa
contactblokje achter het contactslot is ook een goede mogelijkheid

Alex 15-08-2005 20:25

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
klinkt als een weggevallen plus of massa
contactblokje achter het contactslot is ook een goede mogelijkheid


Had ik aan zitten denken en heb het "getest" door flink aan de sleutel te rommelen bij een draaiende motor in de "hoop" dat ie uit zou vallen...helaas niet..

VeeDubber 15-08-2005 20:48

als ie nog es uitvalt moet je ff meten of je een 15 (geschakelde spanning dus)
vanaf je contactslot krijgt

Alex 15-08-2005 20:53

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
als ie nog es uitvalt moet je ff meten of je een 15 (geschakelde spanning dus)
vanaf je contactslot krijgt


Dat wordt de multimeter in de auto leggen :biggrin:
Maar tis het proberen waard!!

Iemand nog andere suggesties?!

golf1 78 15-08-2005 21:46

batteryklem mischien los ook ooit aan de hand gehad wel met ne golf3 paar keer alles uit en paar sec erna ging hem weer dus !


greetz

Alex 22-08-2005 19:53

Had net eindelijk tijd om eens goed te kijken:

Geen corrosie achter de zekeringenkast.
Het contactblokje achter het contactslot ziet er ook nog goed uit. Er aan rommelen met draaiende motor doet em niks..
Accu klemmen zitten ook vast( al eerder getjekt, is nie zo veel werk :D )

Ik denk dat ik voorlopig het weer maar de schuld geef ofzo...

sjampoo 22-08-2005 20:21

Hall-sensor (of heeft ie die niet?) misschien?

Als de hall-sensor 't niet helemaal meer jofel doet (en dat kan zomaar ineens gebeuren, ff later lijkt er weer niets aan de hand).. dan zul je de toerentellernaald wellicht zien 'klapperen' (uitvallen, heen en weer slaan)..

Dan weet je zeker: hall-sensor geeft vreemde signalen.

En anders: 't weer :)

Alex 22-08-2005 20:51

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Hall-sensor (of heeft ie die niet?) misschien?

Als de hall-sensor 't niet helemaal meer jofel doet (en dat kan zomaar ineens gebeuren, ff later lijkt er weer niets aan de hand).. dan zul je de toerentellernaald wellicht zien 'klapperen' (uitvallen, heen en weer slaan)..

Dan weet je zeker: hall-sensor geeft vreemde signalen.

En anders: 't weer :)


Gaat om een EG motor.
Waar zit die hall- sensor?
Kan die ook het "moeilijk blijven lopen bij koude motor" veroorzaken? Daar ben ik ook nog nie achter..

froggy 23-08-2005 05:48

mss ergens aan de ontsteking?? ik denk hierbij dan aan de kabel van de baterij naar de bobine al weet ik niet hoe dit juist in elkaar zit bij een gti :D

paddygti 23-08-2005 14:29

toch zou ik het zoeken in je blokje achter contactslotje

roeren met je sleutel heeft geen zin

9 van de tien keer de oorzak van dit fenomeen

Alex 23-08-2005 16:03

Quote:
Originally Posted by froggy
mss ergens aan de ontsteking?? ik denk hierbij dan aan de kabel van de baterij naar de bobine al weet ik niet hoe dit juist in elkaar zit bij een gti :D


Die kabels zijn vervangen, verdelerkap en rotor zijn ook ok.



Quote:
Originally Posted by paddygti
toch zou ik het zoeken in je blokje achter contactslotje


Zal er van het weekend nog eens beter bekijken..



iig iedereen bedankt voor het meedenken!! Ga vooral door :biggrin:

froggy 23-08-2005 20:11

ik dacht dat het forum daarvoor bestond :D

Alex 23-08-2005 20:19

Quote:
Originally Posted by froggy
ik dacht dat het forum daarvoor bestond :D



Tuurlijk!! Dit forum is een heel mooi iets! Moet wel zeggen dat ik meer lees dan post ( ben nie zo'n guru..ben lerende :biggrin: ) Elke week kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk....ooowww?? :biggrin:

froggy 24-08-2005 05:44

Quote:
Originally Posted by Alex
Tuurlijk!! Dit forum is een heel mooi iets! Moet wel zeggen dat ik meer lees dan post ( ben nie zo'n guru..ben lerende :biggrin: ) Elke week kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk....ooowww?? :biggrin:


zo probeer ik ook van mijn newbee status af te komen ;)

en dan niet alleen op gebied van posts natuurlijk :p

heb je ondertussen al een oplossing gevonden???

Alex 24-08-2005 16:12

Quote:
Originally Posted by froggy
zo probeer ik ook van mijn newbee status af te komen ;)

en dan niet alleen op gebied van posts natuurlijk :p

heb je ondertussen al een oplossing gevonden???



Nee nog niet, heb nog 2 problemen met de auto:

#1 'smorgens met een koude motor loopt ie de eerste 2, 3 min. iets harder stationair, als ik dan ga rijden en moet afremmen voor bv. een stoplicht zakt het toerental onder de 1000 en moet ik em met een beetje gas geven aan de gang houden. Na 10 min. rijden is er niks meer aan het handje.. :confused:

#2 en het vage probleem waar dit topic mee begon.



Groeten,

Alex


All times are GMT +1. The time now is 04:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.