Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-08-2005, 16:52
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default Raar uitvallen

Afgelopen weekend iets raars gehad met de gti, ik reed op de snelweg, lekker gangetje van 110. En ineens was ie uit, toerentellernaald links onderin geen gestotter of gepruttel, alsof ik de sleutel had omgedraaid. Kon em gelijk weer starten en evenlater deed ie het weer maar toen spong ie naar een sec of 2, 3 weer aan en deed alsof er niks aan de hand was.. Nu loopt ie weer als vanouds..

Wat kan dat nou geweest zijn? Moet haast iets elektrisch zijn of niet??
Reply With Quote
  #2  
Old 15-08-2005, 19:30
vwgolf1's Avatar
vwgolf1 vwgolf1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,398
Default

ook zoiets dergelijks gehad met mn type 1 gti,
ik had corrosie achter mn zekeringenkast

good luck
Reply With Quote
  #3  
Old 15-08-2005, 19:42
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by vwgolf1
ook zoiets dergelijks gehad met mn type 1 gti,
ik had corrosie achter mn zekeringenkast

good luck



hmmm morgen maar eens kijken, is dat een beetje los te halen zodat er achterop kan kijken? heb overigens het oude type kast..
Reply With Quote
  #4  
Old 15-08-2005, 20:06
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

klinkt als een weggevallen plus of massa
contactblokje achter het contactslot is ook een goede mogelijkheid
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2005, 20:25
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
klinkt als een weggevallen plus of massa
contactblokje achter het contactslot is ook een goede mogelijkheid


Had ik aan zitten denken en heb het "getest" door flink aan de sleutel te rommelen bij een draaiende motor in de "hoop" dat ie uit zou vallen...helaas niet..
Reply With Quote
  #6  
Old 15-08-2005, 20:48
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

als ie nog es uitvalt moet je ff meten of je een 15 (geschakelde spanning dus)
vanaf je contactslot krijgt
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 15-08-2005, 20:53
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
als ie nog es uitvalt moet je ff meten of je een 15 (geschakelde spanning dus)
vanaf je contactslot krijgt


Dat wordt de multimeter in de auto leggen :biggrin:
Maar tis het proberen waard!!

Iemand nog andere suggesties?!
Reply With Quote
  #8  
Old 15-08-2005, 21:46
golf1 78 golf1 78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 30
Default

batteryklem mischien los ook ooit aan de hand gehad wel met ne golf3 paar keer alles uit en paar sec erna ging hem weer dus !


greetz
Reply With Quote
  #9  
Old 22-08-2005, 19:53
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Had net eindelijk tijd om eens goed te kijken:

Geen corrosie achter de zekeringenkast.
Het contactblokje achter het contactslot ziet er ook nog goed uit. Er aan rommelen met draaiende motor doet em niks..
Accu klemmen zitten ook vast( al eerder getjekt, is nie zo veel werk )

Ik denk dat ik voorlopig het weer maar de schuld geef ofzo...
Reply With Quote
  #10  
Old 22-08-2005, 20:21
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hall-sensor (of heeft ie die niet?) misschien?

Als de hall-sensor 't niet helemaal meer jofel doet (en dat kan zomaar ineens gebeuren, ff later lijkt er weer niets aan de hand).. dan zul je de toerentellernaald wellicht zien 'klapperen' (uitvallen, heen en weer slaan)..

Dan weet je zeker: hall-sensor geeft vreemde signalen.

En anders: 't weer
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 22-08-2005, 20:51
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Hall-sensor (of heeft ie die niet?) misschien?

Als de hall-sensor 't niet helemaal meer jofel doet (en dat kan zomaar ineens gebeuren, ff later lijkt er weer niets aan de hand).. dan zul je de toerentellernaald wellicht zien 'klapperen' (uitvallen, heen en weer slaan)..

Dan weet je zeker: hall-sensor geeft vreemde signalen.

En anders: 't weer


Gaat om een EG motor.
Waar zit die hall- sensor?
Kan die ook het "moeilijk blijven lopen bij koude motor" veroorzaken? Daar ben ik ook nog nie achter..
Reply With Quote
  #12  
Old 23-08-2005, 05:48
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

mss ergens aan de ontsteking?? ik denk hierbij dan aan de kabel van de baterij naar de bobine al weet ik niet hoe dit juist in elkaar zit bij een gti
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #13  
Old 23-08-2005, 14:29
paddygti's Avatar
paddygti paddygti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 206
Send a message via ICQ to paddygti Send a message via MSN to paddygti
Default

toch zou ik het zoeken in je blokje achter contactslotje

roeren met je sleutel heeft geen zin

9 van de tien keer de oorzak van dit fenomeen
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url]
Reply With Quote
  #14  
Old 23-08-2005, 16:03
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by froggy
mss ergens aan de ontsteking?? ik denk hierbij dan aan de kabel van de baterij naar de bobine al weet ik niet hoe dit juist in elkaar zit bij een gti


Die kabels zijn vervangen, verdelerkap en rotor zijn ook ok.



Quote:
Originally Posted by paddygti
toch zou ik het zoeken in je blokje achter contactslotje


Zal er van het weekend nog eens beter bekijken..



iig iedereen bedankt voor het meedenken!! Ga vooral door :biggrin:
Reply With Quote
  #15  
Old 23-08-2005, 20:11
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

ik dacht dat het forum daarvoor bestond
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #16  
Old 23-08-2005, 20:19
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by froggy
ik dacht dat het forum daarvoor bestond



Tuurlijk!! Dit forum is een heel mooi iets! Moet wel zeggen dat ik meer lees dan post ( ben nie zo'n guru..ben lerende :biggrin: ) Elke week kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk....ooowww?? :biggrin:
Reply With Quote
  #17  
Old 24-08-2005, 05:44
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

Quote:
Originally Posted by Alex
Tuurlijk!! Dit forum is een heel mooi iets! Moet wel zeggen dat ik meer lees dan post ( ben nie zo'n guru..ben lerende :biggrin: ) Elke week kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk....ooowww?? :biggrin:


zo probeer ik ook van mijn newbee status af te komen

en dan niet alleen op gebied van posts natuurlijk :p

heb je ondertussen al een oplossing gevonden???
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #18  
Old 24-08-2005, 16:12
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by froggy
zo probeer ik ook van mijn newbee status af te komen

en dan niet alleen op gebied van posts natuurlijk :p

heb je ondertussen al een oplossing gevonden???



Nee nog niet, heb nog 2 problemen met de auto:

#1 'smorgens met een koude motor loopt ie de eerste 2, 3 min. iets harder stationair, als ik dan ga rijden en moet afremmen voor bv. een stoplicht zakt het toerental onder de 1000 en moet ik em met een beetje gas geven aan de gang houden. Na 10 min. rijden is er niks meer aan het handje..

#2 en het vage probleem waar dit topic mee begon.



Groeten,

Alex
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum