![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen weekend iets raars gehad met de gti, ik reed op de snelweg, lekker gangetje van 110. En ineens was ie uit, toerentellernaald links onderin geen gestotter of gepruttel, alsof ik de sleutel had omgedraaid. Kon em gelijk weer starten en evenlater deed ie het weer maar toen spong ie naar een sec of 2, 3 weer aan en deed alsof er niks aan de hand was.. Nu loopt ie weer als vanouds..
Wat kan dat nou geweest zijn? Moet haast iets elektrisch zijn of niet?? |
#2
|
||||
|
||||
![]() ook zoiets dergelijks gehad met mn type 1 gti,
ik had corrosie achter mn zekeringenkast good luck ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hmmm morgen maar eens kijken, is dat een beetje los te halen zodat er achterop kan kijken? heb overigens het oude type kast.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() klinkt als een weggevallen plus of massa
contactblokje achter het contactslot is ook een goede mogelijkheid
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Had ik aan zitten denken en heb het "getest" door flink aan de sleutel te rommelen bij een draaiende motor in de "hoop" dat ie uit zou vallen...helaas niet.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() als ie nog es uitvalt moet je ff meten of je een 15 (geschakelde spanning dus)
vanaf je contactslot krijgt
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat wordt de multimeter in de auto leggen :biggrin: Maar tis het proberen waard!! Iemand nog andere suggesties?! |
#8
|
|||
|
|||
![]() batteryklem mischien los ook ooit aan de hand gehad wel met ne golf3 paar keer alles uit en paar sec erna ging hem weer dus !
greetz |
#9
|
||||
|
||||
![]() Had net eindelijk tijd om eens goed te kijken:
Geen corrosie achter de zekeringenkast. Het contactblokje achter het contactslot ziet er ook nog goed uit. Er aan rommelen met draaiende motor doet em niks.. Accu klemmen zitten ook vast( al eerder getjekt, is nie zo veel werk ![]() Ik denk dat ik voorlopig het weer maar de schuld geef ofzo... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Hall-sensor (of heeft ie die niet?) misschien?
Als de hall-sensor 't niet helemaal meer jofel doet (en dat kan zomaar ineens gebeuren, ff later lijkt er weer niets aan de hand).. dan zul je de toerentellernaald wellicht zien 'klapperen' (uitvallen, heen en weer slaan).. Dan weet je zeker: hall-sensor geeft vreemde signalen. En anders: 't weer ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat om een EG motor. Waar zit die hall- sensor? Kan die ook het "moeilijk blijven lopen bij koude motor" veroorzaken? Daar ben ik ook nog nie achter.. |
#12
|
||||
|
||||
![]() mss ergens aan de ontsteking?? ik denk hierbij dan aan de kabel van de baterij naar de bobine al weet ik niet hoe dit juist in elkaar zit bij een gti
![]()
__________________
Greetz steve
|
#13
|
||||
|
||||
![]() toch zou ik het zoeken in je blokje achter contactslotje
roeren met je sleutel heeft geen zin 9 van de tien keer de oorzak van dit fenomeen
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die kabels zijn vervangen, verdelerkap en rotor zijn ook ok. Quote:
Zal er van het weekend nog eens beter bekijken.. iig iedereen bedankt voor het meedenken!! Ga vooral door :biggrin: |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik dacht dat het forum daarvoor bestond
![]()
__________________
Greetz steve
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk!! Dit forum is een heel mooi iets! Moet wel zeggen dat ik meer lees dan post ( ben nie zo'n guru..ben lerende :biggrin: ) Elke week kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk....ooowww?? :biggrin: |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo probeer ik ook van mijn newbee status af te komen ![]() en dan niet alleen op gebied van posts natuurlijk :p heb je ondertussen al een oplossing gevonden???
__________________
Greetz steve
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee nog niet, heb nog 2 problemen met de auto: #1 'smorgens met een koude motor loopt ie de eerste 2, 3 min. iets harder stationair, als ik dan ga rijden en moet afremmen voor bv. een stoplicht zakt het toerental onder de 1000 en moet ik em met een beetje gas geven aan de gang houden. Na 10 min. rijden is er niks meer aan het handje.. ![]() #2 en het vage probleem waar dit topic mee begon. Groeten, Alex |