Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   G60 kabelboom aan 2H boom verbinden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132990)

callaway 12-04-2015 19:21

G60 kabelboom aan 2H boom verbinden
 
Ik heb al diverse schemas voorbij zien komen maar heb een specifieke vraag over type B ECU

Wat moet ik hiermee op de originele 2H kabelboom ??



Hat man die neue Version des 5-poligen 2H-Steckers hat, dann muss man folgende Kabel anhand der oben aufgeführten Funktionen miteinander verbinden:

Kabelfarbe am 5-Poligen Stecker vom 2H-Kabelbaum Kabelfarbe am 3-/4-Poligen Stecker vom G60-Kabelbaum Funktion
Rot Rot/Gelb (dick) Steuerung der Einspritzleiste
Gelb/Blau Rot/Gelb (dünn) Schalteingang Kraftstoffpumpenrelais
Rot/Weiss Rot/Weiß Lambda Heizung
Schwarz/Gelb Schwarz/Gelb Stromversorgung Steuergerät und LSV/Zigarre
Rot/Schwarz Rot/Grün Klemme 50
--- Gelb Diagnoseleitung des G60-Steuergeräts, wird nicht benutzt und bleibt frei
--- Schwarz/weiß Stromversorgung Digifantrelais, wird nur für alte Steuergeräte mit B benötigt, ist sonst nicht belegt, wird nicht benutzt und bleibt frei

Pewi Vwteam 13-04-2015 11:34

Gewoon je g60 boom aansluiten op de 5 polige stekker van je 2h boom die bij je ecu zit.

callaway 13-04-2015 11:47

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Gewoon je g60 boom aansluiten op de 5 polige stekker van je 2h boom die bij je ecu zit.


Dat was ik van plan en heb ook de stekkers gekocht om de adapter te maken volgens Wiki

Maar omdat er specifiek word geschreven de zw/w kabel is alleen voor ecu typ B
Met de paarse sticker dus
En die heb ik , moet ik deze aansluiten en zoja waarop

Pewi Vwteam 13-04-2015 21:33

Kijk ff topic mk1 G60 on air.

callaway 14-04-2015 08:13

Thanks,

Nog een vraagje aangezien jij waarschijnlijk meer weer van kabelbomen en sensoren

Ik wil een 2H gasklephuis gebruiken maar die heeft geen vollast verrijking
Kan ik de sensoren van de PG overzetten ?

Op beide zitten 2 sensoren iig bij stationair en vollast maar volgens schema 2H digifant2 wordt alleen -ground en stationair aan ecu doorgegeven

Stekker is wel 3 pool alleen 2 pinnen bezet ipv 3 bij de G60

callaway 14-04-2015 19:39

Ik heb het verschil al gevonden dus zal vanavond wel passen of ik misschien de sensoren set compleet kan overzetten.

het gaat in beide schemas om F60 en F80 nullast en vollast.

digifant1



digifant2


callaway 14-04-2015 21:46

Ik kom net een oud topic tegen en zie een foto van een 16v gasklephuis
Is dat voorop een pasplaat naar ovale aansluiting ?

En ik zie ook 3 aansluitingen op de positiesensorstekker , wie helpt me verder ?






Pewi Vwteam 15-04-2015 20:29

Dat voorop is inderdaad een pasplaat . Maar wat wil je bereiken met een andere gasklep. Misschien heb ik er overheen gelezen?

callaway 15-04-2015 22:29

Ik heb de ovale aansluiting op mijn intercooler elbow van Callaway
En kom ik met de G60 bypass uitgang te kort op de turbo
Wat weer aansluiting op intercooler in de weg zit

Hight 16-04-2015 16:34

k heb nog wel zon gasklep met losse plaat liggen dacht ik...

callaway 16-04-2015 18:54

Mike das is fantastisch !!! laat maar snel weten :thumbup:


voorbeeldfotos voor degenen nog steeds :screwy: denken

stage 2 en 3 systeem met intercooler




stage 1 systeem zonder intercooler



All times are GMT +1. The time now is 02:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.